A sportmarketing és a szponzorációk átalakulása a koronavírus világjárvány hatására az Atomerőmű KSC Szekszárd példájával

Somkuti Janka (2023) A sportmarketing és a szponzorációk átalakulása a koronavírus világjárvány hatására az Atomerőmű KSC Szekszárd példájával. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Somkuti Janka Szakdolgozat M7XSDY.pdf] PDF
Somkuti Janka Szakdolgozat M7XSDY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Interjú kérdések.pdf] PDF
Interjú kérdések.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (83kB)
[thumbnail of Somkuti Janka - Külső bírálat.pdf] PDF
Somkuti Janka - Külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (461kB)
[thumbnail of Somkuti Janka.pdf] PDF
Somkuti Janka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (224kB)

Absztrakt (kivonat)

A kosárlabda sportág kisgyermek korom óta, összesen 18 éve képezi életem szerves részét. Éppen emiatt érzem magam roppant szerencsésnek, hogy egy olyan témával dolgozhatok a kutatásaim során, amelyet igazán közel áll hozzám. 8 éves korom óta foglalkoztat ez a sportág és mint oly sok embert, engem is a sport iránti szeretet tartott fogva ilyen hosszú időn keresztül. Ehhez társult még természetesen az évek során az a számomra természetes elkötelezettség, ami a szakdolgozatom témaválasztását nagyban meghatározta és megkönnyítette. 2005 óta sportolok versenyszerűen, hellyel közzel még néhány sportsiker is áll mögöttem. A versenyek mellett asztalszemélyzeti vizsga után eleinte a fiatalabb korosztály mérkőzésein vezettem jegyzőkönyvet; az idei szezonban pedig a Magyar Kupán segítettem a mérkőzés lebonyolítását, így volt lehetőségem majdnem minden aspektusából megismerni a kosárlabda mögött kialakult iparágat. Bármerre is sodort az élet, a kosárlabdázás lehetőségét mindenhol megtaláltam, hiszen ezen a területen mindig önmagamra találtam, miközben sok értékes embert ismertem meg és rengeteget tanultam. Ezek után egyáltalán nem volt kérdés számomra, hogy szakdolgozatomat ebben a témában készítem majd el. A kutatás során 3 hipotézist állítottam föl: I. A koronavírus pozitívan befolyásolta a magyar kosárlabdaklubok kommunikációs eszközeit. II.A koronavírus negatívan befolyásolta a női magyar kosárlabdabajnokság lebonyolítását. III.A koronavírus következtében teljesen átalakult a sportpiac és a sportmarketing hazai berendezkedése. Összeségében tehát a felállított hipotéziseim közül véleményem szerint kettő bizonyosságot nyert, míg a 3. nem teljesült. Az eredmények alapján elmondható, hogy a kutatás sikeres volt, a kérdéseimre megkaptam a választ.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hivatásos sportolók, koronavírus-járvány (COVID-19), sport, szolgáltatásmarketing, szponzorálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:30
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet