A Forma-1 üzleti modellje: Kritikai áttekintés, jövőbeli lehetőségek és globális hatások

Forgács Gergely (2023) A Forma-1 üzleti modellje: Kritikai áttekintés, jövőbeli lehetőségek és globális hatások. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT Forgács Gergely .pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT Forgács Gergely .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Forgács Gergely szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Forgács Gergely szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (175kB)
[thumbnail of Forgács Gergő szakdolgozat_vélemény.pdf] PDF
Forgács Gergő szakdolgozat_vélemény.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (102kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Gazdaságtudományi és természettudományi szempontból a Formula-1 (F1) egy nagyon érdekes sportág, amelynek üzleti modellje alapvetően befolyásolja a sportág gazdasági teljesítményét. A jelenlegi üzleti modell az utóbbi években számos kihívással szembesült, köztük a növekvő versenytársakkal, a változó közönségigényekkel és a fenntarthatósági kihívásokkal. Ez a dolgozat az F1 jövőbeli üzleti modelljének lehetőségeit vizsgálja, hogy segítsen a további növekedésében és fejlődésében. A dolgozat bemutatja a jelenlegi üzleti modellt és az ágazatban tapasztalható legfontosabb trendeket. Az új üzleti modell lehetőségeinek elemzése során a dolgozat számos alternatív megoldást mutat be, amelyek közül néhányat konkrétan részletez. A hipotézis alátámasztásához mélyinterjúk készültek az iparági szakértőivel és a rajongókkal, valamint elemzés az iparági trendekről és a versenysorozat múltjáról. Az eredmények szerint az F1-nek további rugalmasságra és innovációra van szüksége az üzleti modelljében ahhoz, hogy növekedni és fejlődni tudjon. A dolgozat azokat az ajánlásokat is bemutatja, amelyekkel a Forma-1 továbbra is versenyképes maradhat az egyre növekvő sportágak között.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balogh András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Grósz Péter
Belső
óraadó tanár; Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék; KKK
Mucha László
Külső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, autóipar, business marketing, cégelemzés, Forma-1, sportmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:30
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet