Etikus zöldkommunikáció és greenwashing Magyarországon

Apró-Horpácsi Bernadett (2023) Etikus zöldkommunikáció és greenwashing Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-Apró-Horpácsi Bernadett0502.pdf] PDF
Szakdolgozat-Apró-Horpácsi Bernadett0502.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (655kB)
[thumbnail of külső konzulens_Apro Horpácsi Bernadett_Dicső Inez külső bíráló.pdf] PDF
külső konzulens_Apro Horpácsi Bernadett_Dicső Inez külső bíráló.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (229kB)
[thumbnail of Belső_bírálat_Apró-Horpácsi Bernadett.pdf] PDF
Belső_bírálat_Apró-Horpácsi Bernadett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A fogyasztókkörében egyre inkább erősödő klímaszorongásra a cégek is igyekeznek reagálni. Felismerték, hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékek és szolgáltatások értékesítésére, aminekhatására egyre elterjedtebb a greenwashing jelensége. A félrevezetőkommunikációs stratégiák miatt a valódi környezetbarát üzenetek nehezen érnekcélba, ami hosszútávon hátráltathatja a fenntartható fejlődést. Szakdolgozatomcélja bemutatni, hogyan kommunikálják a magyar vállalatok, vagy külföldimulticégek magyar leányvállalatai zöld üzeneteiket, milyen kommunikációstrükköket alkalmaznak, milyen hibákat követnek el, és rámutatok, hogyan lehetnemindezt etikusan, a fogyasztók megtévesztése nélkül végezni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, etikus kommunikáció, greenwashing, zöldkommunikáció, zöldre mosás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:30
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet