Az influencer marketing és a közösségi média hatásai az Y és Z generációra

Koródi-Szász Evelin (2023) Az influencer marketing és a közösségi média hatásai az Y és Z generációra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Koródi-Szász Evelin A5NRBO - Szakdolgozat.pdf] PDF
Koródi-Szász Evelin A5NRBO - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Kóródi-Szász Evelin.pdf] PDF
Kóródi-Szász Evelin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (224kB)
[thumbnail of Koródi-Szász Evelin.pdf] PDF
Koródi-Szász Evelin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (360kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája„Az influencerek hatása az Y és aZ generáció tagjaira”,azt vizsgálom, hogy hogyan, milyen eszközökkel képesek hatni a véleményvezérek a fiatal generációra, mekkora az influencerek szerepe az Y és a Z generáció vásárlási döntésében.Azért választottam ezt a témát, mert leendő marketing szakemberként fontosnak tartom, hogytisztában legyünk és lépést tartsunk a fiatal generáció digitális szokásaival, hiszen például az Yés a Z generáció jelentősége a digitális kor hajnalán egyre nagyobb. Témaválasztásom az isindokolja, hogy magam az Y és a Z generáció határán lévén az 1995-ös születésemmel, érdekesnek és fontosnak tartam ezen generációk vizsgálatát, végül, de nem utolsó sorban a sajátfotós vállalkozásom fő célcsoportja is pont ez a két generáció, így a különböző közösségi média oldalakon őket próbálom elérni és ösztönözni a szolgáltatásom megvásárlására. Kutatásom célcsoportjai az Y és a Z generáció, melynek tagjai 2022-ben a magyar lakosság 35%-át teszikki. Az Y generáció tagjai 1980 és 1994 között, a Z generáció tagjai jellemzően 1995 és 2009között születtek.Ezek a fiatalokegy olyan világban nőttek és nőnek fel, ahol a mindennapokmár elképzelhetetlen internet nélkül, az Y és Z generáció tagjai naponta átlagosan 2-3 óráttöltenek különböző közösségi platformokon. Kétharmaduk követ valamilyen influencert és 50százalékuk már vásárolt influencer által ajánlott terméket. Éppen ezért mindkét generáció tagjaipotenciális vásárlóerőt jelenthetnek a vállalkozások számára, hiszen egyrészt az Y és Z generáció tagjai közül sokan rendelkeznek már önálló fizetéssel, másrészt a szülők költekezésiszokásit is nagyban befolyásolják őket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influencer, influencer marketing, közösségi hálózatok, közösségi média, Y és Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:29
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet