Online vs Offline szakmai kiállítások a B2B marketingben

Skotnyár Evelin (2023) Online vs Offline szakmai kiállítások a B2B marketingben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_2023_.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_2023_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Skotnyár Evelin Külső Birálat - Fabricius.pdf] PDF
Skotnyár Evelin Külső Birálat - Fabricius.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (112kB)
[thumbnail of Skotnyár Evelin PVÁ.pdf] PDF
Skotnyár Evelin PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (591kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p></p><p></p><p>Megtapasztaltam az évek során, hogy milyen egy rendezvényen hostessnek lenni, majd a rendezvényszervezők világába is belekóstolhattam, ezt követően több kiállításon látogatóként is jelen voltam.</p>Szeretném bemutatni ennek a szakmának és marketing formának a hasznosságát és érdekességeit. Nagy hangsúlyt szeretnék fektetni arra, hogy bebizonyítsam, a B2B marketing mennyire szorosan kapcsolódik a kiállításokhoz és rendezvényekhez.<br><span style="font-size:1rem;">Szakdolgozatomban a szakmai kiállításon részt vett személyek hozzáállását és szokásait vizsgáltam a személyes és az online szakmai kiállításokon. A dolgozat elején megvizsgáltam a B2B marketinget, amely szorosan kapcsolódik a szakmai kiállításokhoz. Ez egyértelműen kiderült a kutatás válaszaiból, ugyanis a kitöltők véleménye szerint fontos, hogy a cégek jelen legyenek a szakmai kiállításokon. Továbbá, véleményük szerint, ezeken a kiállításokon az új kapcsolatteremtés eredményes lehet a vállalatok számára. Ezért úgy gondolom, a B2B marketing offline részének a szakmai kiállítások egy fontos pillére.</span><br> <p>A szakirodalom segítségével megvizsgáltam, hogy ezek a kiállítások, miért fontosak a vállalatok számára, és mi ezzel a fő céljuk. Tisztáztuk, hogy a rendezvényeknek több típusa van, és mindnek más lehet a célja. Ezen túl, beleláthattunk, hogy egy ilyen kiállítást nem egyik napról a másikra lehet megszervezni, hanem időt kell rá szánni, és előre betervezni egy évre. Mivel nagyon magas költségekkel jár, így alaposan át kell gondolni a vezetőségnek, hogy melyik kiállításon szeretnének megjelenni.</p> <p>A dolgozat felénél, a HRP Europe Kft. kiállításait vizsgáltam, és elemeztem őket, majd a Grupa Topex magyarországi tevékenységeit. Ezt követően összehasonlítottam ennek a két vállalatnak a tevékenységeit a kiállítások területen. </p> <p>A szakdolgozat második felében az általam végzett kutatást elemeztem, melynek a fő kérdései a következők volt.</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; I.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Melyik iparágnak a legnépszerűbbek a szakmai kiállításai?</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp; II.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Milyen a külföldi szakmai kiállítósokra járók aránya?</p> <p>&nbsp; III.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Milyen szokásai vannak a szakmai látogatóknak?</p> <p>&nbsp; IV.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Mit gondolnak a kitöltők a szakmai kiállítások fontosságáról és eredményességéről?</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp; V.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Hogyan viszonyulnak az emberek az online szakmai kiállításokhoz?</p> <p>Ezekre a kérdésekre sikerült megkapnom a válaszokat. A kutatásomból egyértelműen kimutatható, hogy a megkérdezettek szerint fontos a szakmai kiállításokon való megjelenés a cégek számára. Tehát a B2B marketing eszközökön belül erre kiemelt szerepet kell szánniuk a vállalatoknak. Ezt alátámasztja az is, hogy a megkérdezettek egyértelműen úgy vélik, hogy ezeken a kiállításokon a cégek számára eredményes lehet az új partnerekkel való kapcsolatteremtés. Illetve, a megkérdezettek válaszai alapján, ezt az is alátámasztja, hogy a kitöltők közül a második legtöbben saját maguk veszik meg a belépőket, ami azt jelenti, hogy nem munkahelyi kötelezettségből vesznek részt a kiállításon, hanem azért, mert valóban érdekli őket a szakmai kiállítás, és ezt a mintavétel is alátámasztja.</p> <p>Az online szakmai kiállításokhoz való hozzáállás és vélemények a kitöltők szerint:</p> <p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Aki nem volt még ilyen rendezvényen, azok többsége hajlandó lenne részt venni rajta.</p> <p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Azok a személyek, akik már részt vettek online kiállításon, javarészt meg voltak vele elégedve, viszont nem volt meg nekik az a varázs, amit a személyes kiállítás rejt magában.</p> <p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A kitöltők egyhangúlag döntöttek arról, hogy a személyes kiállításokat eredményesebbnek tartják, illetve a jövőben is szívesebben vennének részt a személyes kiállításokon.</p><p></p><p></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fabricius-Ferke György
Külső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: business marketing, business to business, business-to-business kutatások, nemzetközi kiállítások, online marketing, vállalati szakmai rendezvények
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:29
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet