Online vs Offline szakmai kiállítások a B2B marketingben

Skotnyár Evelin (2023) Online vs Offline szakmai kiállítások a B2B marketingben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_2023_.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_2023_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Skotnyár Evelin Külső Birálat - Fabricius.pdf] PDF
Skotnyár Evelin Külső Birálat - Fabricius.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (112kB)
[thumbnail of Skotnyár Evelin PVÁ.pdf] PDF
Skotnyár Evelin PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (591kB)

Absztrakt (kivonat)

Megtapasztaltam az évek során, hogy milyen egy rendezvényen hostessnek lenni, majd a rendezvényszervezők világába is belekóstolhattam, ezt követően több kiállításon látogatóként is jelen voltam.Szeretném bemutatni ennek a szakmának és marketing formának a hasznosságát és érdekességeit. Nagy hangsúlyt szeretnék fektetni arra, hogy bebizonyítsam, a B2B marketing mennyire szorosan kapcsolódik a kiállításokhoz és rendezvényekhez.Szakdolgozatomban a szakmai kiállításonrészt vett személyek hozzáállását és szokásait vizsgáltam a személyes és azonline szakmai kiállításokon. A dolgozat elején megvizsgáltam a B2Bmarketinget, amely szorosan kapcsolódik a szakmai kiállításokhoz. Ezegyértelműen kiderült a kutatás válaszaiból, ugyanis a kitöltők véleményeszerint fontos, hogy a cégek jelen legyenek a szakmai kiállításokon. Továbbá,véleményük szerint, ezeken a kiállításokon az új kapcsolatteremtés eredményeslehet a vállalatok számára. Ezért úgy gondolom, a B2B marketing offlinerészének a szakmai kiállítások egy fontos pillére.A szakirodalom segítségévelmegvizsgáltam, hogy ezek a kiállítások, miért fontosak a vállalatok számára, ésmi ezzel a fő céljuk. Tisztáztuk, hogy a rendezvényeknek több típusa van, ésmindnek más lehet a célja. Ezen túl, beleláthattunk, hogy egy ilyen kiállítástnem egyik napról a másikra lehet megszervezni, hanem időt kell rá szánni, éselőre betervezni egy évre. Mivel nagyon magas költségekkel jár, így alaposan átkell gondolni a vezetőségnek, hogy melyik kiállításon szeretnének megjelenni.A dolgozat felénél, a HRP Europe Kft.kiállításait vizsgáltam, és elemeztem őket, majd a Grupa Topex magyarországitevékenységeit. Ezt követően összehasonlítottam ennek a két vállalatnak atevékenységeit a kiállítások területen. A szakdolgozat második felében azáltalam végzett kutatást elemeztem, melynek a fő kérdései a következők volt.I.Melyik iparágnak alegnépszerűbbek a szakmai kiállításai?II.Milyen a külföldiszakmai kiállítósokra járók aránya?III.Milyen szokásai vannaka szakmai látogatóknak?IV.Mit gondolnak akitöltők a szakmai kiállítások fontosságáról és eredményességéről?V.Hogyan viszonyulnak azemberek az online szakmai kiállításokhoz?Ezekre a kérdésekre sikerült megkapnoma válaszokat. A kutatásomból egyértelműen kimutatható, hogy a megkérdezettekszerint fontos a szakmai kiállításokon való megjelenés a cégek számára. Tehát aB2B marketing eszközökön belül erre kiemelt szerepet kell szánniuk avállalatoknak. Ezt alátámasztja az is, hogy a megkérdezettek egyértelműen úgyvélik, hogy ezeken a kiállításokon a cégek számára eredményes lehet az újpartnerekkel való kapcsolatteremtés. Illetve, a megkérdezettek válaszai alapján,ezt az is alátámasztja, hogy a kitöltők közül a második legtöbben saját magukveszik meg a belépőket, ami azt jelenti, hogy nem munkahelyi kötelezettségbőlvesznek részt a kiállításon, hanem azért, mert valóban érdekli őket a szakmaikiállítás, és ezt a mintavétel is alátámasztja.Az online szakmai kiállításokhoz valóhozzáállás és vélemények a kitöltők szerint:·Aki nem volt még ilyenrendezvényen, azok többsége hajlandó lenne részt venni rajta.·Azok a személyek, akikmár részt vettek online kiállításon, javarészt meg voltak vele elégedve,viszont nem volt meg nekik az a varázs, amit a személyes kiállítás rejtmagában.·A kitöltők egyhangúlagdöntöttek arról, hogy a személyes kiállításokat eredményesebbnek tartják,illetve a jövőben is szívesebben vennének részt a személyes kiállításokon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: business marketing, business to business, business-to-business kutatások, nemzetközi kiállítások, online marketing, vállalati szakmai rendezvények
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:29
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet