Az online vásárlói szokások vizsgálata az élelmiszer kereskedelem tekintetében

Kun Viktória (2023) Az online vásárlói szokások vizsgálata az élelmiszer kereskedelem tekintetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kun Viktória 2023 .pdf] PDF
Szakdolgozat_Kun Viktória 2023 .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Kun Viktória.pdf] PDF
Bírálat_belső_Kun Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (224kB)
[thumbnail of KunViktoria_biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
KunViktoria_biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témájaként az online kereskedelem területét választottam, azon belül is leginkább az online élelmiszer kereskedelmet vizsgálom, hiszen ez az a szektor, amely különösen radikális növekedést mutat és egyre több vásárló dönt úgy, hogy az élelmiszer boltok helyett az interneten keresztül rendel. A fogyasztói szokások is főszerepet kapnak még a munkámban, ugyanis azt térképeztem fel, hogy miként változtak a fogyasztók online vásárlási szokásai az évek során, valamint a nemrégiben tomboló koronavírus járvány hatásai óta.Az első részben fontos, hogy a lehető legmélyebbről induljak, így tehát az online kereskedelem kialakulásával kezdem, ezután bemutatom az online kereskedelem jellemzőit és sajátosságaitáltalánosan, majd ebben a részben kitérek a hazai, tehát a magyar online kereskedelemre is. A dolgozatom második részében már az online élelmiszer kereskedelemmel foglalkozok, amelyre nagy hangsúlyt fektetek, ide tartozik az is, hogyan is terjedt el ennyire a világban, illetve, hogy ebben Covid-19 járványnak mekkora szerepe volt. A harmadik részben az online élelmiszer kereskedelem marketingjére fókuszálok, ahol a leginkább az érdekel, hogy melyek is azok a csatornák, amiket az emberek használnak élelmiszer-vásárlásra és ezeknek miért van ekkora sikere. A negyedik rész az, amelyben kitérek úgy általánosságban a fogyasztói magatartásra az online vásárlás területén, de itt fontos lesz még az online kereskedelem jövőképe is fogyasztói oldalról, ehhez különböző felméréseket nézek meg.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élelmiszer-kereskedelem, fogyasztói szokások, kérdőíves felmérés, koronavírus-járvány (COVID-19), online értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:29
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet