Tichov Sarolta (2023) A Cinema City moziba járó vendégek fogyasztói magatartása a Covid-19 fertőzés következtében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Tichov Sarolta záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bírálat Tichov Sarolta.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (417kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>2021 tavaszán kezdtem meg karrieremet a Cinema City Mammut elnevezésű mozinál. A Cinema City International (CCI) a világ egyik leghíresebb, legnagyobb mozihálózatai közé tartozik. Egy olyan szolgáltatást nyújt, amely magába foglalja a jegyek, a harapnivalók és az italok értékesítését, valamint magának a film megtekintésének a lehetőségét. Ez a cég az egyik leggyorsabban növekvő mozilánc Európában. Izraelben és Európában egyaránt üzemeltet multiplex és IMAX mozikat. Jelenleg 966 mozitermük létezik, melynek több mint kétharmada Európában található.</p> <p>Habár a 2020-ban megjelent Covid-19 nevezetű világjárvány előtt csak a szabadidőm eltöltése miatt látogattam a Cinema City mozijait, mégis azt tapasztaltam, hogy a kijárási tilalom eltörlése után, látványosan lecsökkent a mozit látogatók száma. Éppen ezért záródolgozatomban főképp ennek az okát igyekeztem felderíteni, vagyis a Cinema City moziba járó vendégek fogyasztói magatartását a Covid-19 fertőzés következtében.</p> <p>Dolgozatom szakmai részében többek között kitértem a marketing jelentőségére, a fogyasztói magatartásra, azon belül is a vásárlói döntés folyamatára, kognitív disszonancia kialakulásának a megmagyarázására, továbbá magának a Cinema Citynek, mint márkának a helyzetére. SWOT, STEEP elemzésekkel igyekeztem felmérni a jelenlegi állapotát a versenypiacon. Illetve fontosnak tartottam még a versenytársak részletes elemzését, valamint összehasonlításukat a Cinema Cityvel is. </p> <p>Kutatásom során rá kellett jönnöm, hogy a Cinema City nem csak a multiplexes mozikkal kénytelen „megküzdeni”, hanem olyan szolgáltatásokkal is, mint például a streaming szolgáltatások, ezek közül is leginkább a Netflix, HBO MAX, Disney+ és társai.</p> <p>Igyekeztem felkutatni, vajon mi lehet az oka annak, hogy a streaming szolgáltatások jelenleg az aranykorukat érik. Fontos volt visszamennem a „kezdetekhez”, ezért dolgozatomban a Covid-19 járvány bemutatására is sor került, hiszen a kitettség okozta bezárások, kijárási tilalom megváltoztatta az emberek filmnézési szokásait, nagyobb teret kaptak a streaming szolgáltatások. A nyitást követően az infláció eredményeként emelkedtek a forgalmazott termékek árai, az intézmény költségei (rezsi, munkabér stb.), és ezzel párhuzamosan a fogyasztók mozilátogatásának kiadásai (a jegyárak, büfé) is. Nem minden látogató számára elfogadható ez az ár-érték arány változás, ami jelenleg a Cinema Cityben található. Ez olyan hatással bírt a Cinema City moziba járó vendégek fogyasztói magatartására, hogy már nem engedhetik meg maguknak a gyakori moziba járást.</p> <p>Kutatásom során több feltevés is felmerült bennem. Az első mindenképp arra irányult, hogy vajon a Covid-19 után az emberek többsége inkább a Netflix, HBO MAX és egyéb streaming szolgáltatásokat preferálják, ha filmnézésről van szó. Kíváncsi voltam többek között arra is, hogy a válaszadók milyen véleménnyel vannak a Cinema City árairól, esetleg befolyásolja-e őket a Cinema City áremelése, valamint a büfés termékek minősége, árai. Végezetül pedig a Cinema City közösségi oldalairól szóló népszerűségre is kitértem (mennyire figyelik a vállalat közösségi oldalait, vajon felvannak-e iratkozva a hírlevelekre stb.). </p> <p>Ezekre a hipotézisekre a primer kutatás egyik fajtáját, a kvantitatív kutatást találtam a legcélra vezetőbbnek. Mind a kutatás során olvasott irodalmat és a kutatási eredményeket összevetve fontosnak tartottam, hogy dolgozatomat kiegészítsem saját javaslattételekkel is.</p> <p>Néhány javaslat a dolgozatomból.</p> <p>A nyereményjátékok iránti népszerűség miatt, nem csak a nyári hónapokban, hanem az év többi szakaszában is szerveznék hasonló izgalmas játékokat a nézőknek. Valamint bevezetném a SZÉP kártyával való fizetést is, a bankkártyás és a készpénzes opciók mellé.</p> <p>Irodalmi áttekintéseim és az ahhoz való anyaggyűjtés során meglátásom szerint fontos lépés feltérképezni a fogyasztók véleményét, ezzel is segítve a vállalatokat új marketingstratégiájuk kiépítésében.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 7P modell, fogyasztói magatartás, gazdasági helyzet, koronavírus-járvány (COVID-19), SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:29 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |