A Cinema City moziba járó vendégek fogyasztói magatartása a Covid-19 fertőzés következtében

Tichov Sarolta (2023) A Cinema City moziba járó vendégek fogyasztói magatartása a Covid-19 fertőzés következtében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Tichov Sarolta záródolgozat.pdf] PDF
Tichov Sarolta záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat Tichov Sarolta.pdf] PDF
Bírálat Tichov Sarolta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (417kB)

Absztrakt (kivonat)

2021 tavaszán kezdtem megkarrieremet a Cinema City Mammut elnevezésű mozinál. A Cinema City International(CCI) a világ egyik leghíresebb, legnagyobb mozihálózatai közé tartozik. Egyolyan szolgáltatást nyújt, amely magába foglalja a jegyek, a harapnivalók és azitalok értékesítését, valamint magának a film megtekintésének a lehetőségét. Eza cég az egyik leggyorsabban növekvő mozilánc Európában. Izraelben és Európábanegyaránt üzemeltet multiplex és IMAX mozikat. Jelenleg 966 mozitermük létezik,melynek több mint kétharmada Európában található.Habár a 2020-ban megjelentCovid-19 nevezetű világjárvány előtt csak a szabadidőm eltöltése miattlátogattam a Cinema City mozijait, mégis azt tapasztaltam, hogy a kijárásitilalom eltörlése után, látványosan lecsökkent a mozit látogatók száma. Éppen ezértzáródolgozatomban főképp ennek az okát igyekeztem felderíteni, vagyis a CinemaCity moziba járó vendégek fogyasztói magatartását a Covid-19 fertőzéskövetkeztében.Dolgozatom szakmairészében többek között kitértem a marketing jelentőségére, a fogyasztóimagatartásra, azon belül is a vásárlói döntés folyamatára, kognitív disszonanciakialakulásának a megmagyarázására, továbbá magának a Cinema Citynek, mintmárkának a helyzetére. SWOT, STEEP elemzésekkel igyekeztem felmérni a jelenlegiállapotát a versenypiacon. Illetve fontosnak tartottam még a versenytársakrészletes elemzését, valamint összehasonlításukat a Cinema Cityvel is. Kutatásom során rákellett jönnöm, hogy a Cinema City nem csak a multiplexes mozikkal kénytelen „megküzdeni”,hanem olyan szolgáltatásokkal is, mint például a streaming szolgáltatások, ezekközül is leginkább a Netflix, HBO MAX, Disney+ és társai.Igyekeztem felkutatni,vajon mi lehet az oka annak, hogy a streaming szolgáltatások jelenleg az aranykorukatérik. Fontos volt visszamennem a „kezdetekhez”, ezért dolgozatomban a Covid-19járvány bemutatására is sor került, hiszen a kitettség okozta bezárások,kijárási tilalom megváltoztatta az emberek filmnézési szokásait, nagyobb teretkaptak a streaming szolgáltatások. A nyitást követően az infláció eredményekéntemelkedtek a forgalmazott termékek árai, az intézmény költségei (rezsi,munkabér stb.), és ezzel párhuzamosan a fogyasztók mozilátogatásának kiadásai(a jegyárak, büfé) is. Nem minden látogató számára elfogadható ez az ár-értékarány változás, ami jelenleg a Cinema Cityben található. Ez olyan hatással bírta Cinema City moziba járó vendégek fogyasztói magatartására, hogy már nemengedhetik meg maguknak a gyakori moziba járást.Kutatásom során többfeltevés is felmerült bennem. Az első mindenképp arra irányult, hogy vajon aCovid-19 után az emberek többsége inkább a Netflix, HBO MAX és egyéb streamingszolgáltatásokat preferálják, ha filmnézésről van szó. Kíváncsi voltam többekközött arra is, hogy a válaszadók milyen véleménnyel vannak a Cinema Cityárairól, esetleg befolyásolja-e őket a Cinema City áremelése, valamint a büféstermékek minősége, árai. Végezetül pedig a Cinema City közösségi oldalairólszóló népszerűségre is kitértem (mennyire figyelik a vállalat közösségioldalait, vajon felvannak-e iratkozva a hírlevelekre stb.). Ezekre a hipotézisekre aprimer kutatás egyik fajtáját, a kvantitatív kutatást találtam a legcélravezetőbbnek. Mind a kutatás során olvasott irodalmat és a kutatási eredményeketösszevetve fontosnak tartottam, hogy dolgozatomat kiegészítsem sajátjavaslattételekkel is.Néhány javaslat adolgozatomból.A nyereményjátékok irántinépszerűség miatt, nem csak a nyári hónapokban, hanem az év többi szakaszábanis szerveznék hasonló izgalmas játékokat a nézőknek. Valamint bevezetném a SZÉPkártyával való fizetést is, a bankkártyás és a készpénzes opciók mellé.Irodalmi áttekintéseim ésaz ahhoz való anyaggyűjtés során meglátásom szerint fontos lépés feltérképeznia fogyasztók véleményét, ezzel is segítve a vállalatokat újmarketingstratégiájuk kiépítésében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 7P modell, fogyasztói magatartás, gazdasági helyzet, koronavírus-járvány (COVID-19), SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:29
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet