A Digitális Átalakulás Kibontakozása: Az online értékesítés kivitelezésének mélyreható vizsgálata a hajdúszoboszlói Kemencés Csárda példáján keresztül

Hőzső Vince Olivér (2023) A Digitális Átalakulás Kibontakozása: Az online értékesítés kivitelezésének mélyreható vizsgálata a hajdúszoboszlói Kemencés Csárda példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-Hőzső Vince Olivér-2023.pdf] PDF
Szakdolgozat-Hőzső Vince Olivér-2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Külső Konzulensi Bírálat_Clarke Éva-Végleges.pdf] PDF
Külső Konzulensi Bírálat_Clarke Éva-Végleges.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (114kB)
[thumbnail of Hözső Vince PVÁ.pdf] PDF
Hözső Vince PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (588kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A digitalizáció a 21. század építőköve, melyet az internet és a digitális technológiák fejlődése hajt előre, így napjainkra életünk minden területén jelen van. A digitális térbe való migráció a mindennapi munkavégzésünk jelentős átalakulását eredményezte, a produktivitás emelkedésével, az akadálytalan információáramlás következtében a munkánk pontosabbá és ellenőrizhetőbbé vált.</p> <p>Meglepő azonban, hogy mennyire kevés kisvállalkozás tudta elsajátítani a digitalizáció nyújtotta új technológiákat. Kutatásom során a hajdúszoboszlói Kemencés Csárda étterem e-kereskedelmének bevezetését és digitális átalakulásának kivitelezését vizsgáltam. Célom az volt, hogy az eredmények kiértékelésével segítsem a kisvállalkozások digitalizációs törekvéseit, továbbá átfogó képet nyújtsak az e-kereskedelemről, a digitális átalakulásról és az online marketingről, bemutassam azok hatását és alkalmazási lehetőségeit a kisvállalkozások és az étterem ipar keretein belül.</p> <p>A kutatás témáját nagyban inspirálta a hajdúszoboszlói Kemencés Csárda, ahol korábban dolgoztam, illetve a budapesti székhelyű Marketing21 Online Marketing Ügynökség, akiknél kötelező gyakorlati időmet töltöttem. A Kemencés Csárdában saját szememmel láthattam, hogy miként változik az étterem ipar a digitális átalakulás előre törésének köszönhetően. A Marketing21 Ügynökségben megszereztem a szükséges tudást az online marketing és e-kereskedelem felhasználásáról nagyobb nemzetközi és kisebb regionális cégek példáján keresztül.</p> <p>A kutatás során vegyes kutatási módszert használtam kvalitatív és kvantitatív elemekkel. A kvantitatív kutatás során a Kemencés Csárda online értékesítéséből származó rendelések adatait elemeztem 2017-tól 2022-ig. Egy rendkívül érdekes és gazdaságilag embert próbáltató időszakról van szó, amely minden vállalkozás számára soha eddig nem látott kihívásokat jelentett. Ekkora tehetők a COVID-19 vírus hatásai és a nemrégiben teljes háborúba torkolló Orosz-Ukrán konfliktus. Események, amiknek következményei az egész világot érintették és jelentősen formálták mindennapi életünket, gondolkodásunkat és a világgazdaságot.</p> <p>A kvalitatív kutatás során 10 mélyinterjút folytattam le a Kemencés Csárda azon alkalmazottjaival, akik rendszeresen kerülnek kapcsolatba az online értékesítési rendszerrel, valamint a Marketing 21 Online Marketing Ügynökség specialistaival, akik jelentős tapasztalattal rendelkeznek a magyar kisvállalkozások online marketing tevékenységének menedzselésében.</p> <p>Dolgozatomban az alábbi kutatási kérdéseket fogalmaztam meg: </p> <p>Milyen módon hozta létre a Kemencés Csárda e-kereskedelmi szolgáltatásait és az azokhoz szükséges digitális átalakulást? Melyek voltak a legfőbb motivátorai és nehézségei céljainak elérésében? Az elmúlt öt éves adatok és az interjúk elemzése alapján sikeres volt-e az étterem e-kereskedelme? Milyen kihívásokkal kellett szembesülniük, hogyan lehet javítani és fejleszteni az étterem digitalizációs törekvéseit?</p> <p>A kutatásom során kapott eredmények azt mutatják, hogy a digitális átalakulás lehetőségeinek kihasználása a Kemencés Csárda számára jelentős gazdasági és népszerűségi növekedést eredményezett. Az e-kereskedelmi platformok bevezetése és az online marketing stratégiák alkalmazása növelte az étterem látogatottságát, online rendelései számát, valamint elősegítette az étterem digitális térben történő terjeszkedését. </p> <p>A kutatás eredményei alapján ajánlásokat fogalmaztam meg a Kemencés Csárda e-kereskedelmi tevékenységének javítására és fejlesztésére, melyek segíthetnek hatékonyabban kihasználni a digitális technológiák adta előnyöket és lehetőségeket. </p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Clarke Éva
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-business, e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, étterem, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:28
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet