Hőzső Vince Olivér (2023) A Digitális Átalakulás Kibontakozása: Az online értékesítés kivitelezésének mélyreható vizsgálata a hajdúszoboszlói Kemencés Csárda példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat-Hőzső Vince Olivér-2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Külső Konzulensi Bírálat_Clarke Éva-Végleges.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (114kB) |
|
PDF
Hözső Vince PVÁ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (588kB) |
Absztrakt (kivonat)
A digitalizáció a 21.század építőköve, melyet az internet és a digitális technológiák fejlődése hajtelőre, így napjainkra életünk minden területén jelen van. A digitális térbevaló migráció a mindennapi munkavégzésünk jelentős átalakulását eredményezte, aproduktivitás emelkedésével, az akadálytalan információáramlás következtében amunkánk pontosabbá és ellenőrizhetőbbé vált.Meglepő azonban, hogymennyire kevés kisvállalkozás tudta elsajátítani a digitalizáció nyújtotta újtechnológiákat. Kutatásom során a hajdúszoboszlói Kemencés Csárda éttereme-kereskedelmének bevezetését és digitális átalakulásának kivitelezésétvizsgáltam. Célom az volt, hogy az eredmények kiértékelésével segítsem a kisvállalkozásokdigitalizációs törekvéseit, továbbá átfogó képet nyújtsak az e-kereskedelemről,a digitális átalakulásról és az online marketingről, bemutassam azok hatását ésalkalmazási lehetőségeit a kisvállalkozások és az étterem ipar keretein belül.A kutatás témájátnagyban inspirálta a hajdúszoboszlói Kemencés Csárda, ahol korábban dolgoztam,illetve a budapesti székhelyű Marketing21 Online Marketing Ügynökség, akiknélkötelező gyakorlati időmet töltöttem. A Kemencés Csárdában saját szememmelláthattam, hogy miként változik az étterem ipar a digitális átalakulás előretörésének köszönhetően. A Marketing21 Ügynökségben megszereztem a szükségestudást az online marketing és e-kereskedelem felhasználásáról nagyobbnemzetközi és kisebb regionális cégek példáján keresztül.A kutatás során vegyeskutatási módszert használtam kvalitatív és kvantitatív elemekkel. A kvantitatívkutatás során a Kemencés Csárda online értékesítéséből származó rendelésekadatait elemeztem 2017-tól 2022-ig. Egy rendkívül érdekes és gazdaságilagembert próbáltató időszakról van szó, amely minden vállalkozás számára sohaeddig nem látott kihívásokat jelentett. Ekkora tehetők a COVID-19 vírus hatásaiés a nemrégiben teljes háborúba torkolló Orosz-Ukrán konfliktus. Események,amiknek következményei az egész világot érintették és jelentősen formáltákmindennapi életünket, gondolkodásunkat és a világgazdaságot.A kvalitatív kutatássorán 10 mélyinterjút folytattam le a Kemencés Csárda azon alkalmazottjaival,akik rendszeresen kerülnek kapcsolatba az online értékesítési rendszerrel,valamint a Marketing 21 Online Marketing Ügynökség specialistaival, akik jelentőstapasztalattal rendelkeznek a magyar kisvállalkozások online marketingtevékenységének menedzselésében.Dolgozatomban azalábbi kutatási kérdéseket fogalmaztam meg: Milyen módon hozta létre a Kemencés Csárdae-kereskedelmi szolgáltatásait és az azokhoz szükséges digitális átalakulást?Melyek voltak a legfőbb motivátorai és nehézségei céljainak elérésében? Az elmúlt öt évesadatok és az interjúk elemzése alapján sikeres volt-e az éttereme-kereskedelme? Milyen kihívásokkal kellett szembesülniük, hogyan lehetjavítani és fejleszteni az étterem digitalizációs törekvéseit?A kutatásom során kapott eredmények azt mutatják, hogy adigitális átalakulás lehetőségeinek kihasználása a Kemencés Csárda számárajelentős gazdasági és népszerűségi növekedést eredményezett. Az e-kereskedelmiplatformok bevezetése és az online marketing stratégiák alkalmazása növelte azétterem látogatottságát, online rendelései számát, valamint elősegítette azétterem digitális térben történő terjeszkedését. A kutatás eredményei alapján ajánlásokat fogalmaztam meg a KemencésCsárda e-kereskedelmi tevékenységének javítására és fejlesztésére, melyeksegíthetnek hatékonyabban kihasználni a digitális technológiák adta előnyöketés lehetőségeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-business, e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, étterem, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:28 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |