A szponzoráció hatása a német professzionális labdarúgásra

Nagy Dorottya Nóra (2023) A szponzoráció hatása a német professzionális labdarúgásra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-nagy-dorottya-ktyld9.pdf] PDF
Szakdolgozat-nagy-dorottya-ktyld9.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (695kB)
[thumbnail of biralati-Nagy Dorottya-Marosán-2023.pdf] PDF
biralati-Nagy Dorottya-Marosán-2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (230kB)
[thumbnail of ertekelo.pdf] PDF
ertekelo.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (95kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatombanazt vizsgálom hogyan hat a szponzoráció a német professzionális labdarúgásra, pénzügyilegés teljesítmény szempontjából. Célom az volt, hogy feltárjam van-e összefüggése sport és a szponzoráció között minden esetben, illetve, hogy rálátást kapjakmekkora összegekről beszélünk e támogatási forma révén.Dolgozatombanhivatalos, éves gazdasági jelentéseket vizsgáltam, és hasonlítottam összeegymással, hogy feltérképezzem miként alakultak e számok az évek alatt, illetvemilyen hatást gyakorolt rájuk a koronavírus. Naprakész információkat gyűjtöttema szponzorokról, illetve jelentősségükről. Megnéztem a legsikeresebb németcsapat esetében milyen szerepet tölt be a szponzoráció, illetve kiemeltem az RBLeipzig egyedi történetét.Kutatásom soránkiértékeltem hipotéziseimet és arra jutottam, hogy a szponzoráció mértéke nincsmindig összefüggésben egy klub sportbeli teljesítményével, jóllehet számospélda szól e állítás mellett, mégis akad pár, melyek alapján meg lehet cáfolni.Az sem mondható minden esetben igaznak, hogy a szponzoráció növeli a klubokközti hatalmi különbséget, ezáltal nagyobb egyensúlytalanságot teremt.Igaznak vélemazt az állítást, miszerint előnyösebb a vállalatok számára a szponzorációt választaniaz egyszerű reklámok helyett és azt is, hogy a szponzorok szerepeelhagyhatatlan a futballban. Mindezt gyakorlati példákkal és konkrét adatokkalalapoztam meg.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: labdarúgás, Németország, sport, sporttámogatás, szponzorálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet