Fogyasztói magatartás változás az utazási szolgáltatások piacán, az orosz-ukrán háború és egyéb gazdasági események hatására

Felkai Boglárka Zsuzsanna (2023) Fogyasztói magatartás változás az utazási szolgáltatások piacán, az orosz-ukrán háború és egyéb gazdasági események hatására. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Felkai_Boglárka_Zsuzsanna_RBTYO1_MM_Diplomadolgozat.pdf] PDF
Felkai_Boglárka_Zsuzsanna_RBTYO1_MM_Diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Felkai Boglárka.pdf] PDF
Felkai Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (232kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat_Felkai Boglárka.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat_Felkai Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (68kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p></p><p>Mint a legtöbb szolgáltatás, úgy a turizmus is jelentős változáson, fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedek során. Manapság az, hogy valaki egyik országból a másikba utazik, kijelenthetjük, hogy mindennapos jelenség. A folyamatosan fejlődő infrastruktúra és a turisztikai szolgáltatások pedig egyre inkább megkönnyítik ezt, az emberek számára. A turizmus fejlődésével lehetőséget kaptunk arra is, hogy belépve más országokba részletesebben is megismerjük a különböző kultúrákat, meglátogassunk olyan nevezetességeket, melyekről korábban csak hallottunk vagy felfedezzünk olyan természeti csodákat, amik létezéséről nem is tudtunk. Az erre való igényünket meglovagolva a turisztikai szolgáltatók megállás nélkül fejlesztik szolgáltatásaikat, így akár egy hosszabb utazás is szinte rutinszerűvé, kényelmessé és könnyen elérhetővé tud válni napjainkban. Természetesen ez nem volt mindig így, melynek legfőbb oka az országok közötti ellentétek jelenléte és az infrastruktúra fejletlensége volt. Továbbá a multinacionális cégek megjelenése előtt nem is volt megszokott, hogy az emberek munkavégzésének helye például másik országba essen, mint lakóhelyük.&nbsp;</p><br><p></p><p>Munkám első felében szeretnék elméleti betekintést nyújtani a turizmus kialakulásának folyamatába, korábbi és jelenlegi helyzetére, mind nemzetközi, mind hazai viszonylatban. Be szeretném mutatni a marketing turizmusban betöltött szerepét és fontosságát, illetve megvizsgálom, hogy mennyire erős a jelenléte a magyar, illetve a külföldi piac esetében. Ezek után bemutatom a különböző fogyasztói viselkedés mintázatokat ebben a szektorban és vázolom a korábban jellemző vásárlói szokásokat az utazási szolgáltatások piacán, illetve megpróbálom bemutatni az elmúlt évek viszontagságai okozta változásokat ezen területen. Kutatásomat is eköré építem, a fogyasztók magatartásában bekövetkezett változásokat fogom vizsgálni. Tehát, hogy az elmúlt időszak történései, például az orosz-ukrán háború, hogyan és milyen irányba befolyásolták az emberek utazási szokásait. Úgy gondolom, a jelenleg is fennálló háborús helyzet jelentőségteljesen átrendezte az országok vagy akár földrészek gazdasági és turisztikai helyzetét, így a téma aktualitása megkérdőjelezhetetlen.</p><p>&nbsp;</p><p>Dolgozatomban szeretnék kvalitatív és kvantitatív kutatást is végezni, hogy minél több fajta választ és álláspontot meg tudjak ismerni. Kvantitatív kutatásomban gyakran utazó vagy turisztikai szolgáltatásokat igénybe vevő személyeket fogok megkérdezni utazási szokásaikról. A kérdőívben szereplő kérdésekkel az ukrán-orosz háború előtti időszak utazási szokásairól és az azt követő ciklusról szeretnék információkat gyűjteni. Tehát azt próbálom meg kideríteni, hogy történt -e változás a fogyasztók magatartásában, és ha igen, akkor milyen irányban. Ezen felül pedig kiegészítő kutatásként szeretnék mélyinterjút készíteni négy, turisztikai iparban dolgozó szakemberrel, hogy a szolgáltatói oldalról is kaphassak egy körülbelüli képet arról, hogy ők milyen változásokat észleltek a fogyasztók vásárlási szokásaiban. Természetesen a kutatásom magját és a kutatási kérdéseimre, illetve hipotéziseimre adott válaszokat a kvantitatív rész fogja megalapozni. Dolgozatom célja tehát, hogy feltérképezzem a fogyasztói magatartásmintákban bekövetkezett változásokat, a jelenlegi háborús helyzet hatására. Illetve megvizsgáljam, hogy a fogyasztók ezen változásai, milyen hatással voltak/vannak az országok gazdasági, turisztikai helyzetére.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Dr. Rimóczi Csilla
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Galambos Judit Zsuzsanna
Külső
Mesteroktató; Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, fogyasztói magatartás változás, orosz-ukrán háború, turizmus, utazási szolgáltatások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet