A közösségi média önértékelésre gyakorolt hatásai

Balázs Anna Emma (2023) A közösségi média önértékelésre gyakorolt hatásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_BalázsAnnaEmma_DOG3RL.pdf] PDF
Szakdolgozat_BalázsAnnaEmma_DOG3RL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of külső konzulens_Balázs_Anna_Poczik Ágnes_külső bíráló.pdf] PDF
külső konzulens_Balázs_Anna_Poczik Ágnes_külső bíráló.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (284kB)
[thumbnail of opp_social_önértékelés_BalázsAnnaEmma.pdf] PDF
opp_social_önértékelés_BalázsAnnaEmma.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (269kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként elsősorban egy olyan kérdéskört szerettem volna választani, ami napjainkban rendkívül aktuális, főleg a Z és az Alfa generációk számára, és nem utolsósorban olyat, ami személy szerint engem is érint, és hozzám is közel áll. Ez a téma nem más, mint a közösségi média használata és annak hatása ránk. Dolgozatomban egyrészről azt vizsgálom, ami a nemzetközi szakirodalmakban is gyakori, tudományos vitákat kiváltott kérdés, hogy miként hat a média, azon belül is leginkább a közösségi média, különösen az Instagram, az önértékelésre és a vizsgált generációk testképére. Másrészről azt elemzem, hogy hogyan befolyásolják a véleményvezérek, azaz az úgynevezett influencerek, a már említett generációkat. Kutatásom célja, hogy megválaszoljam ezeket a kérdéseket. Feltételezem, hogy a közösségi média, különösen az Instagram, negatív hatással van a vizsgált generációk önértékelésére. Szakdolgozatom fókuszában az egyik vezető média platform az Instagram áll, amely egy fotóalapú közösségi oldal. Választásom oka, hogy ennek a közösségi média platformnak népszerűsége az elmúlt években jelentősen megnőtt, különösen az általam vizsgált generációkhoz tartozó fiatal nők körében és azt feltételezem, hogy ez van leginkább negatív hatással a felhasználók önértékelésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: értékrend, internet hatása, közösségi média, önértékelés, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet