Nagy Adrienn Noémi (2023) A sportmarketing fontossága, szponzoráció a Forma-1-ben. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Nagy_Adrienn_Noémi.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozatbírálat_MenyhértAnna_NagyNoémi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (139kB) |
|
PDF
Bírálat Nagy Adrienn Noémi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (422kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A szakdolgozatomban elsőként a marketingkommunikációval és a marketingkommunikációs eszközökkel foglalkoztam. Ezen belül pedig leginkább a BTL eszközökkel, hiszen a szponzoráció ebbe a témakörbe tartozik. Dolgozatomban részletesen foglalkoztam a szponzorálás elterjedésének okaival, a vállalkozások céljaival, illetve a szponzori szintekkel is. Ezek után ismertettem néhány alap információt a Forma-1-ről, majd gyakorlati példákon keresztül bemutattam a szponzorálást a Forma-1-ben. Végül pedig a kvantitatív módszerrel végzett primer kutatásomat elemeztem, amelyet kérdőíves, hólabda módszerrel hajtottam végre. Hipotéziseim: </p> <p><!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->A Pirelli és Puma cégek Forma-1 szponzorációs tevékenysége a sportágat nem követők körében is ismert</p> <p><!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->A szurkolókat vásárlásra ösztönzi az, ha a kedvenc sportolójuk, csapatuk visel, használ egy terméket</p> <p><!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->A futamok iránt érdeklődők és a futamra kilátogatók számában folyamatos növekedés tapasztalható. </p> <p>Az első hipotézisemet nem fogadtam el, hiszen a primer kutatásomban aránytalanul kevés olyan kitöltés érkezett, amely személyek nem követik a sportágat. A szurkolók ösztönzésére vonatkozó hipotézisemet összességében nem tudtam elfogadni, mert a kutatásom alapján ez csak azokra a személyekre volt leginkább igaz, akik követik a Forma-1-et. A futamok iránti érdeklődésre vonatkozó hipotézisemet azonban teljes mértékben elfogadtam. </p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Forma-1, marketingkommunikáció, sportfogyasztó, sportmarketing, szponzorálás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |