A sportmarketing fontossága, szponzoráció a Forma-1-ben

Nagy Adrienn Noémi (2023) A sportmarketing fontossága, szponzoráció a Forma-1-ben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Nagy_Adrienn_Noémi.pdf] PDF
Szakdolgozat_Nagy_Adrienn_Noémi.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozatbírálat_MenyhértAnna_NagyNoémi.pdf] PDF
Szakdolgozatbírálat_MenyhértAnna_NagyNoémi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (139kB)
[thumbnail of Bírálat Nagy Adrienn Noémi.pdf] PDF
Bírálat Nagy Adrienn Noémi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (422kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A szakdolgozatomban elsőként a marketingkommunikációval és a marketingkommunikációs eszközökkel foglalkoztam. Ezen belül pedig leginkább a BTL eszközökkel, hiszen a szponzoráció ebbe a témakörbe tartozik. Dolgozatomban részletesen foglalkoztam a szponzorálás elterjedésének okaival, a vállalkozások céljaival, illetve a szponzori szintekkel is. Ezek után ismertettem néhány alap információt a Forma-1-ről, majd gyakorlati példákon keresztül bemutattam a szponzorálást a Forma-1-ben. Végül pedig a kvantitatív módszerrel végzett primer kutatásomat elemeztem, amelyet kérdőíves, hólabda módszerrel hajtottam végre. Hipotéziseim: </p> <p><!--[if !supportLists]-->·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <!--[endif]-->A Pirelli és Puma cégek Forma-1 szponzorációs tevékenysége a sportágat nem követők körében is ismert</p> <p><!--[if !supportLists]-->·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <!--[endif]-->A szurkolókat vásárlásra ösztönzi az, ha a kedvenc sportolójuk, csapatuk visel, használ egy terméket</p> <p><!--[if !supportLists]-->·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <!--[endif]-->A futamok iránt érdeklődők és a futamra kilátogatók számában folyamatos növekedés tapasztalható. </p> <p>Az első hipotézisemet nem fogadtam el, hiszen a primer kutatásomban aránytalanul kevés olyan kitöltés érkezett, amely személyek nem követik a sportágat. A szurkolók ösztönzésére vonatkozó hipotézisemet összességében nem tudtam elfogadni, mert a kutatásom alapján ez csak azokra a személyekre volt leginkább igaz, akik követik a Forma-1-et. A futamok iránti érdeklődésre vonatkozó hipotézisemet azonban teljes mértékben elfogadtam.&nbsp;</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Menyhért Anna
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szabó Edit
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Forma-1, marketingkommunikáció, sportfogyasztó, sportmarketing, szponzorálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet