A sportmarketing fontossága, szponzoráció a Forma-1-ben

Nagy Adrienn Noémi (2023) A sportmarketing fontossága, szponzoráció a Forma-1-ben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Nagy_Adrienn_Noémi.pdf] PDF
Szakdolgozat_Nagy_Adrienn_Noémi.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozatbírálat_MenyhértAnna_NagyNoémi.pdf] PDF
Szakdolgozatbírálat_MenyhértAnna_NagyNoémi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (139kB)
[thumbnail of Bírálat Nagy Adrienn Noémi.pdf] PDF
Bírálat Nagy Adrienn Noémi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (422kB)

Absztrakt (kivonat)

Aszakdolgozatomban elsőként a marketingkommunikációval és amarketingkommunikációs eszközökkel foglalkoztam. Ezen belül pedig leginkább aBTL eszközökkel, hiszen a szponzoráció ebbe a témakörbe tartozik. Dolgozatombanrészletesen foglalkoztam a szponzorálás elterjedésének okaival, a vállalkozásokcéljaival, illetve a szponzori szintekkel is. Ezek után ismertettem néhány alapinformációt a Forma-1-ről, majd gyakorlati példákon keresztül bemutattam aszponzorálást a Forma-1-ben. Végül pedig a kvantitatív módszerrel végzettprimer kutatásomat elemeztem, amelyet kérdőíves, hólabda módszerrel hajtottamvégre. Hipotéziseim: · APirelli és Puma cégek Forma-1 szponzorációs tevékenysége a sportágat nemkövetők körében is ismert· Aszurkolókat vásárlásra ösztönzi az, ha a kedvenc sportolójuk, csapatuk visel,használ egy terméket· Afutamok iránt érdeklődők és a futamra kilátogatók számában folyamatos növekedéstapasztalható. Azelső hipotézisemet nem fogadtam el, hiszen a primer kutatásomban aránytalanulkevés olyan kitöltés érkezett, amely személyek nem követik a sportágat. A szurkolókösztönzésére vonatkozó hipotézisemet összességében nem tudtam elfogadni, mert akutatásom alapján ez csak azokra a személyekre volt leginkább igaz, akikkövetik a Forma-1-et. A futamok iránti érdeklődésre vonatkozó hipotézisemetazonban teljes mértékben elfogadtam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Forma-1, marketingkommunikáció, sportfogyasztó, sportmarketing, szponzorálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet