Magyar és az egyiptomi reklámok kulturális különbségei és pszichológia hatásuk a fogyasztókra

Hefzi Lejla (2023) Magyar és az egyiptomi reklámok kulturális különbségei és pszichológia hatásuk a fogyasztókra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Hefzi Lejla-szakdolgozat.pdf] PDF
Hefzi Lejla-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Hefzi Lejla külső bírálat.pdf] PDF
Hefzi Lejla külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (214kB)
[thumbnail of biralati-Hefzi Lejla-Marosán-2023.pdf] PDF
biralati-Hefzi Lejla-Marosán-2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (230kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom elsődleges célja az volt, hogy bemutassam a reklámok kulturális különbségeités a pszichológiai hatásokat/stratégiákat, amivel a fogyasztóknak az érdeklődését hívja fel atermékekre, szolgáltatókra. Ezen felül szerettem volna megmutatni az arab és a magyarkultúra különbségeit. Szakdolgozatomban több kérdésre is választ kerestem elsősorban arra,hogy az előző fejezetekben leírt kulturális környezet különbség milyen hatással van a magyarés az egyiptomi fogyasztókra. Arra következtetésre jutottam, hogy minden embernek azértékrendje igényei, szükségletei a környezetéből ered, ami a kultúrára vezethető vissza. Ezértkülönböznek a reklám történetének a témája más-más országokban. Ezen felül arra akövetkeztetésre jutottam, hogy az egyiptomi televízió képernyőjén megjelenő reklámokmérete, annak ellenére, hogy pozitív szerepet játszanak az társadalomban és az áruk ésszolgáltatások közönségnek való megismertetésében, kétélű fegyverré váltak az utóbbi időbena negatív anyagi és erkölcsi hatásaik miatt. Az egyiptomi reklámok 90%-ban céltalanok és költségesek lettek, mivel a magas fizetésűhírességek és médiasztárokat jellemzően olcsó termékek reklámozására használják. Egyhíresség, aki reklámozná, meghaladja a 3 millió egyiptomi fontot.Az is feltűnt, hogy az adományokat népszerűsítő reklámok egy része eltúlzott és nem célzott,mivel a promóciós hirdetés költsége elsődleges, hogy a humanitárius oldalra megmaradjon, éssaját területükön hasznot húzzon belőle, ahelyett, hogy az adományozást népszerűsítenék.összeg, amely kisebb vagy egyenlő lehet a cégnél a reklámozással kapcsolatban felmerültköltséggel. Az egyiptomi reklámok főleg a ramadán vagy hivatalos ünnepek idején túlzóak ahirdetési idő szempontjából, ugyanis egyes reklámok meghaladják a 3 percet, amitől sokanmegunnak.A televíziós sorozat epizódok vagy nyilvános jellegű műsorok bemutatása közbenireklámozási idő is túlzó, meghaladja a 15 percet a műsorszünetek vagy sorozatepizódokközött. Másfél-két, azaz több mint egyórás marketing és promóciós reklámok, amitől a nézőunatkozik, de időnként a reklámok végéig kering a közvetítő csatornák között.Véleményem szerint a reklámok hatékonyságának növelése és céljuk elérése érdekében areklámnak reálisnak kell lennie (egyes reklámok az egyiptomiak meghatározott kategóriájátszólítják meg, ami kis százalékot képvisel a fogyasztóknak), vagyis legyen rövid, célzott,közvetlen, és végül, ne tartalmazzon sok hirdetést. úgy gondolom, hogy a közösségi médiában történő reklámozás hatékonyabb éseredményesebb, többeket ér el, illetve fontos szerepe van a kulturális és társadalmi életben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói kultúra, fogyasztói magatartás, nemzetközi reklám, reklámkampányok, reklámpszichológia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet