Az online videojátékokban rejtőző szerencsejáték-elemek és a hazai felhasználók játékon belüli vásárlási szokásai

Szalay Ábris Lukács (2023) Az online videojátékokban rejtőző szerencsejáték-elemek és a hazai felhasználók játékon belüli vásárlási szokásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szalay_Ábris_Az_online_ videojátékokban_rejtőző_szerencsejáték-elemek_és_a_hazai _felhasználók_ játékon_belüli_vásárlási_ szokásai (1).pdf] PDF
Szalay_Ábris_Az_online_ videojátékokban_rejtőző_szerencsejáték-elemek_és_a_hazai _felhasználók_ játékon_belüli_vásárlási_ szokásai (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szalay_Ábris_Az_online_ videojátékokban_rejtőző_szerencsejáték-elemek_és_a_hazai _felhasználók_ játékon_belüli_vásárlási_ szokásai (1).pdf] PDF
Szalay_Ábris_Az_online_ videojátékokban_rejtőző_szerencsejáték-elemek_és_a_hazai _felhasználók_ játékon_belüli_vásárlási_ szokásai (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat_külső_bírálat_SzalayÁbrisLukács_2023május.pdf] PDF
Szakdolgozat_külső_bírálat_SzalayÁbrisLukács_2023május.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (142kB)
[thumbnail of BGE-Belső bírálat-SzÁL-SzK-JAV-szign.pdf] PDF
BGE-Belső bírálat-SzÁL-SzK-JAV-szign.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (307kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;">Szalay Ábris szakdolgozat 2023 végleges </p><div title="Page 5"> <div> <div> <div> <p>Dolgozatomban elsősorban a videojátékokban használt, rejtett, manipulatív pszichológiai elemeket vizsgálom, amelyek a felhasználókat játékon belüli pénzköltésre ösztönzik, ezzel is elősegítve az esetleges szerencsejáték-függőség kialakulását. Ehhez fontosnak tartom bemutatni és végigvezetni, hogyan és miből fejlődött ki a videojáték, milyen alapvető emberi szükségletekre építkezik a mai videojáték-ipar, hogyan próbálnak a gyártók még több bevételhez jutni a vásárlói szokások elemzésével, mik a vásárlásra ösztönző legeredményesebb marketing fogások és ezek hogyan épülnek be a játékmenetbe. </p> <p>A releváns szakirodalom elemzése mellett kiértékelem az általam összeállított kérdésekből álló kérdőívet, amely a videojátékok használatával kapcsolatos hazai&nbsp;<span style="font-size:1rem;font-family:'-apple-system', BlinkMacSystemFont, 'Segoe UI', Roboto, 'Helvetica Neue', Arial, 'Noto Sans', 'Liberation Sans', sans-serif, 'Apple Color Emoji', 'Segoe UI Emoji', 'Segoe UI Symbol', 'Noto Color Emoji';">szokásokat és költekezési hajlamokat tárja fel. Dolgozatomban rövid nemzetközi kitekintésben megemlítem a világ különböző országaiban a felhasználók eloszlását és a játékon belüli vásárlási hajlandóságát is, vizsgálva, hogy az esetleges jogszabályi változtatások hogyan érinthetik a közép-kelet európai régiót, benne hazánkat.</span></p><p></p></div></div></div></div><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Halmai Tamás
Külső
Adj.dr-i fok; Kommunikáció Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Szabó Kristóf
Belső
óraadó tanár; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: függőség, kutatás, loot box, szerencsejáték, videojáték
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet