Szalay Ábris Lukács (2023) Az online videojátékokban rejtőző szerencsejáték-elemek és a hazai felhasználók játékon belüli vásárlási szokásai. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szalay_Ábris_Az_online_ videojátékokban_rejtőző_szerencsejáték-elemek_és_a_hazai _felhasználók_ játékon_belüli_vásárlási_ szokásai (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szalay_Ábris_Az_online_ videojátékokban_rejtőző_szerencsejáték-elemek_és_a_hazai _felhasználók_ játékon_belüli_vásárlási_ szokásai (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozat_külső_bírálat_SzalayÁbrisLukács_2023május.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (142kB) |
|
PDF
BGE-Belső bírálat-SzÁL-SzK-JAV-szign.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (307kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szalay Ábris szakdolgozat 2023 végleges Dolgozatomban elsősorban a videojátékokban használt, rejtett, manipulatívpszichológiai elemeket vizsgálom, amelyek a felhasználókat játékon belülipénzköltésre ösztönzik, ezzel is elősegítve az esetleges szerencsejáték-függőségkialakulását. Ehhez fontosnak tartom bemutatni és végigvezetni, hogyan és mibőlfejlődött ki a videojáték, milyen alapvető emberi szükségletekre építkezik a maivideojáték-ipar, hogyan próbálnak a gyártók még több bevételhez jutni a vásárlóiszokások elemzésével, mik a vásárlásra ösztönző legeredményesebb marketingfogások és ezek hogyan épülnek be a játékmenetbe. A releváns szakirodalom elemzése mellett kiértékelem az általam összeállítottkérdésekből álló kérdőívet, amely a videojátékok használatával kapcsolatos hazaiszokásokat és költekezési hajlamokat tárja fel. Dolgozatomban rövid nemzetközikitekintésben megemlítem a világ különböző országaiban a felhasználók eloszlását ésa játékon belüli vásárlási hajlandóságát is, vizsgálva, hogy az esetleges jogszabályiváltoztatások hogyan érinthetik a közép-kelet európai régiót, benne hazánkat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | függőség, kutatás, loot box, szerencsejáték, videojáték |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |