Az online videojátékokban rejtőző szerencsejáték-elemek és a hazai felhasználók játékon belüli vásárlási szokásai

Szalay Ábris Lukács (2023) Az online videojátékokban rejtőző szerencsejáték-elemek és a hazai felhasználók játékon belüli vásárlási szokásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szalay_Ábris_Az_online_ videojátékokban_rejtőző_szerencsejáték-elemek_és_a_hazai _felhasználók_ játékon_belüli_vásárlási_ szokásai (1).pdf] PDF
Szalay_Ábris_Az_online_ videojátékokban_rejtőző_szerencsejáték-elemek_és_a_hazai _felhasználók_ játékon_belüli_vásárlási_ szokásai (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szalay_Ábris_Az_online_ videojátékokban_rejtőző_szerencsejáték-elemek_és_a_hazai _felhasználók_ játékon_belüli_vásárlási_ szokásai (1).pdf] PDF
Szalay_Ábris_Az_online_ videojátékokban_rejtőző_szerencsejáték-elemek_és_a_hazai _felhasználók_ játékon_belüli_vásárlási_ szokásai (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat_külső_bírálat_SzalayÁbrisLukács_2023május.pdf] PDF
Szakdolgozat_külső_bírálat_SzalayÁbrisLukács_2023május.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (142kB)
[thumbnail of BGE-Belső bírálat-SzÁL-SzK-JAV-szign.pdf] PDF
BGE-Belső bírálat-SzÁL-SzK-JAV-szign.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (307kB)

Absztrakt (kivonat)

Szalay Ábris szakdolgozat 2023 végleges Dolgozatomban elsősorban a videojátékokban használt, rejtett, manipulatívpszichológiai elemeket vizsgálom, amelyek a felhasználókat játékon belülipénzköltésre ösztönzik, ezzel is elősegítve az esetleges szerencsejáték-függőségkialakulását. Ehhez fontosnak tartom bemutatni és végigvezetni, hogyan és mibőlfejlődött ki a videojáték, milyen alapvető emberi szükségletekre építkezik a maivideojáték-ipar, hogyan próbálnak a gyártók még több bevételhez jutni a vásárlóiszokások elemzésével, mik a vásárlásra ösztönző legeredményesebb marketingfogások és ezek hogyan épülnek be a játékmenetbe. A releváns szakirodalom elemzése mellett kiértékelem az általam összeállítottkérdésekből álló kérdőívet, amely a videojátékok használatával kapcsolatos hazaiszokásokat és költekezési hajlamokat tárja fel. Dolgozatomban rövid nemzetközikitekintésben megemlítem a világ különböző országaiban a felhasználók eloszlását ésa játékon belüli vásárlási hajlandóságát is, vizsgálva, hogy az esetleges jogszabályiváltoztatások hogyan érinthetik a közép-kelet európai régiót, benne hazánkat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: függőség, kutatás, loot box, szerencsejáték, videojáték
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet