Magnézium, avagy az oly fontos ásványi anyag

Kovács Stella Andrea (2023) Magnézium, avagy az oly fontos ásványi anyag. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of MAGNEZIUM,AVAGY_AZ_OLY_FONTOS_ASVANYI_ANYAG-Kovacs_Stella_Andrea_.pdf] PDF
MAGNEZIUM,AVAGY_AZ_OLY_FONTOS_ASVANYI_ANYAG-Kovacs_Stella_Andrea_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Külső konzulensi bírálat.pdf] PDF
Külső konzulensi bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (258kB)
[thumbnail of Kovács Stella Andrea.pdf] PDF
Kovács Stella Andrea.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (261kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatomat gyógyszermarketing területen szerettem volna elkészíteni, végül az OTC magnézium készítményekre esett a választásom. A választás eredete nem más volt, mint hogy a magnézium egy rendkívül hasznos ásványi anyag a szervezet számára. Ebből adódóan, számos tünetet képes generálni, ha hiány lép fel belőle a szervezetben.</p><p>Bemutattam, hogy mit jelent az OTC gyógyszer, valamint, hogy milyen termékek tartoznak ebbe a kategóriába.</p><p>A dolgozat elkészítéséhez négy magnézium készítményt választottam ki, Magne B6, Magnosolv, Magnerot, Béres Magnézium 250mg + B6 vitamin. Ennek a négy terméknek szemügyre vettem a honlapját vagy esetlegesen termék adatlapját, megvizsgáltam csomagolásukat, valamint, hogy internetes felületen hogyan kommunikálnak a készítményekről, kiknek ajánlják, hány mg hatóanyagot tartalmaz egy darab készítmény. A négy készítmény mindegyike rendelkezik reklámmal, ebből kifolyólag megvizsgáltam őket, hogy megfelelnek-e a Gyógyszer- Kommunikáció Etikai Kódex pontjainak, valamint Simon Judit Marketing az egészségügyben című könyvében feltüntetett követelményeknek. Miután mind a négy reklámot részletesem megvizsgáltam, készítettem egy összegző táblázatot, hogy melyik reklám melyik pontnak felelt meg, vagy melyik pontnak nem felelt meg. Ezt követően megállapítottam, hogy a magnéziumok esetében többcsatornás- hibrid termelői értékesítést alkalmaznak, ezt megindokoltam, miért is a legmegfelelőbb típus.</p><p>Dolgozatom elkészüléséhez elengedhetetlennek tartottam egy primer kutatást is, melyhez a kvantitatív, online adatfelvételre esett a választásom. Továbbá fontosnak tartottam, hogy feltérképezzem, a kitöltő személyek milyen szinten informáltak a magnéziumhiánnyal kapcsolatban, szednek-e magnéziumot, mi a fő szempont magnézium vásárláskor.&nbsp;</p><p>Az adatfelvétel legfontosabb oka az volt, hogy a három hipotézisemet mind a kitöltők válaszai alapján tudtam elfogadni vagy megcáfolni.</p><p>A kérdőívem 22 darab kérdésből állt, melyet elemzéskor 3 szakaszra bontottam. Az első a demográfiai kérdéseket, a második a magnéziumra vonatkozó kérdéseket, a harmadik a hirdetéssel kapcsolatos kérdéseket foglalta magába.&nbsp;</p><p>A kérdőív elemzését követően, fontosnak tartottam jobban szemügyre venni, hogy a szóban forgó 4 készítmény gyártói hogyan és milyen rendszerességgel kommunikálnak a fogyasztók felé az online platformokon, mekkora követőbázissal rendelkeznek, valamint magyar vagy globális a felület. Ehhez a Facebook, az Instagram, a Twitter, a Linkedin, valamint a YouTube-csatornákat vizsgáltam.&nbsp;</p><p>Ezután készítettem egy 4P elemzést a Magne B6 esetében. A választás oka az volt, hogy a kérdőívre kapott eredmények alapján ez a márka volt a legismertebb, valamint ezt a márkát írta a legtöbb személy, hogy szedi.</p><p><span style="font-size:1rem;">Ezt követően javaslatokat fogalmaztam meg a reklámozásokra vonatkozóan, illetve az online felületeken történő kommunikációra.&nbsp;</span></p>Végezetül megvizsgáltam hipotéziseimet.<br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Gáspár Melinda
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ásványi anyag, értékesítési csatorna, gyógyszermarketing, magnézium, reklám, televízió
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet