Kovács Stella Andrea (2023) Magnézium, avagy az oly fontos ásványi anyag. Külkereskedelmi Kar.
PDF
MAGNEZIUM,AVAGY_AZ_OLY_FONTOS_ASVANYI_ANYAG-Kovacs_Stella_Andrea_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Külső konzulensi bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (258kB) |
|
PDF
Kovács Stella Andrea.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (261kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomat gyógyszermarketing területen szerettem volna elkészíteni, végül az OTC magnézium készítményekre esett a választásom. A választás eredete nem más volt, mint hogy a magnézium egy rendkívül hasznos ásványi anyag a szervezet számára. Ebből adódóan, számos tünetet képes generálni, ha hiány lép fel belőle a szervezetben.Bemutattam, hogy mit jelent az OTC gyógyszer, valamint, hogy milyen termékek tartoznak ebbe a kategóriába.A dolgozat elkészítéséhez négy magnézium készítményt választottam ki, Magne B6, Magnosolv, Magnerot, Béres Magnézium 250mg + B6 vitamin. Ennek a négy terméknek szemügyre vettem a honlapját vagy esetlegesen termék adatlapját, megvizsgáltam csomagolásukat, valamint, hogy internetes felületen hogyan kommunikálnak a készítményekről, kiknek ajánlják, hány mg hatóanyagot tartalmaz egy darab készítmény. A négy készítmény mindegyike rendelkezik reklámmal, ebből kifolyólag megvizsgáltam őket, hogy megfelelnek-e a Gyógyszer- Kommunikáció Etikai Kódex pontjainak, valamint Simon Judit Marketing az egészségügyben című könyvében feltüntetett követelményeknek. Miután mind a négy reklámot részletesem megvizsgáltam, készítettem egy összegző táblázatot, hogy melyik reklám melyik pontnak felelt meg, vagy melyik pontnak nem felelt meg. Ezt követően megállapítottam, hogy a magnéziumok esetében többcsatornás- hibrid termelői értékesítést alkalmaznak, ezt megindokoltam, miért is a legmegfelelőbb típus.Dolgozatom elkészüléséhez elengedhetetlennek tartottam egy primer kutatást is, melyhez a kvantitatív, online adatfelvételre esett a választásom. Továbbá fontosnak tartottam, hogy feltérképezzem, a kitöltő személyek milyen szinten informáltak a magnéziumhiánnyal kapcsolatban, szednek-e magnéziumot, mi a fő szempont magnézium vásárláskor.Az adatfelvétel legfontosabb oka az volt, hogy a három hipotézisemet mind a kitöltők válaszai alapján tudtam elfogadni vagy megcáfolni.A kérdőívem 22 darab kérdésből állt, melyet elemzéskor 3 szakaszra bontottam. Az első a demográfiai kérdéseket, a második a magnéziumra vonatkozó kérdéseket, a harmadik a hirdetéssel kapcsolatos kérdéseket foglalta magába.A kérdőív elemzését követően, fontosnak tartottam jobban szemügyre venni, hogy a szóban forgó 4 készítmény gyártói hogyan és milyen rendszerességgel kommunikálnak a fogyasztók felé az online platformokon, mekkora követőbázissal rendelkeznek, valamint magyar vagy globális a felület. Ehhez a Facebook, az Instagram, a Twitter, a Linkedin, valamint a YouTube-csatornákat vizsgáltam.Ezután készítettem egy 4P elemzést a Magne B6 esetében. A választás oka az volt, hogy a kérdőívre kapott eredmények alapján ez a márka volt a legismertebb, valamint ezt a márkát írta a legtöbb személy, hogy szedi.Ezt követően javaslatokat fogalmaztam meg a reklámozásokra vonatkozóan, illetve az online felületeken történő kommunikációra.Végezetül megvizsgáltam hipotéziseimet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ásványi anyag, értékesítési csatorna, gyógyszermarketing, magnézium, reklám, televízió |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |