Farkas Lilla (2023) Nemzeti Lovas Színház: identitásépítés és marketingkommunikáció. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat Farkas Lilla TONLHB.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (839kB) |
|
PDF
Farkas L OK_PDF.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (130kB) |
|
PDF
Farkas_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (202kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p>A színházak kialakulása az emberiség kezdetéhez vezethető vissza. A kettő, ha úgy tekintjük, szimbiózisban létezik egymással, a kialakulásuk is összefügg, ugyanis személyiségünk kiemelkedően fontos, gyakorlatilag elengedhetetlen lételemei az önkifejezés és a történetmesélés, nem utolsósorban pedig ezek érdekes, látványos és meggyőző előadása. Egy színházi előadás során pedig mindez megvalósul: a nézők lenyűgöző, szórakoztató, és időnként szívszorító történeteket ismerhetnek meg komplex cselekménnyel és kidolgozott karakterekkel a történelem, kultúra, vagy éppen a nemzeti identitás jegyében. Ezen kulturális intézmények fő fókusza, értékei, céljai sajátosak, ugyanis a színházak kapcsán óriási diverzitást figyelhetünk meg, legyen az a világszintű, Európán belüli, vagy akár csak a Magyarországon belüli intézmények közti különbség. A színházak nagymértékben eltérőek lehetnek a felépítésük, arculatuk, társulatuk, vagy éppen missziójuk szerint. </p> <p>Szakdolgozatomban a színházak egy újabb, sajátos fajtáját mutatom be: a lovas színházat, ahol a színházi előadásokat, a történetmesélést és éneket a lovak jelenlétével és a lovaglással ötvözik. Hazánkban kettő, egész évben működő és egy ideiglenes lovas színház működik: a komáromi Magyar Lovas Színház, a budapesti székhelyű Nemzeti Lovas Színház, illetve a mórahalmi, időszakosan működő Patkó Szabadtéri és Lovas Színház. Kutatásom fókuszában a Nemzeti Lovas Színház áll, amelynek a szakomra reflektálva a kommunikációval és médiával kapcsolatos aspektusait elemzem. <span style="font-size:1rem;">Egy lovas színház kapcsán rengeteg kérdés felmerül, ami összefüggésben van a társulat arculatával, imázsával, marketingtevékenységével és belső kommunikációjával kapcsolatban, már csak amiatt is, mert egy ilyen szokatlan formájú színháznak felépítése és tevékenysége miatt többek között sajátos kommunikációra és marketingtevékenységre van szüksége. A téma felkeltette az érdeklődésem, mert egy cég belső működését mindig érdekes megismerni, információt szerezni azokról a tényezőkről, amiket eddig nem sok külső szemlélő tudott. Szeretném megismeri a Nemzeti Lovas Színház működését, információt szerezni annak sajátosságairól, megismerni a műhelytitkokat és felfedezni az érdekes és új jelenségeket, amik egy ilyen egyedi létesítmény kapcsán felmerülnek.</span></p><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kommunikáció, marketing, marketingkommunikáció, média, nemzeti identitás, Nemzeti Lovas Színház |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |