Nemzeti Lovas Színház: identitásépítés és marketingkommunikáció

Farkas Lilla (2023) Nemzeti Lovas Színház: identitásépítés és marketingkommunikáció. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Farkas Lilla TONLHB.pdf] PDF
Szakdolgozat Farkas Lilla TONLHB.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (839kB)
[thumbnail of Farkas L OK_PDF.pdf] PDF
Farkas L OK_PDF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)
[thumbnail of Farkas_bírálat.pdf] PDF
Farkas_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (202kB)

Absztrakt (kivonat)

<p>A színházak kialakulása az emberiség kezdetéhez vezethető vissza. A kettő, ha úgy tekintjük, szimbiózisban létezik egymással, a kialakulásuk is összefügg, ugyanis személyiségünk kiemelkedően fontos, gyakorlatilag elengedhetetlen lételemei az önkifejezés és a történetmesélés, nem utolsósorban pedig ezek érdekes, látványos és meggyőző előadása. Egy színházi előadás során pedig mindez megvalósul: a nézők lenyűgöző, szórakoztató, és időnként szívszorító történeteket ismerhetnek meg komplex cselekménnyel és kidolgozott karakterekkel a történelem, kultúra, vagy éppen a nemzeti identitás jegyében. Ezen kulturális intézmények fő fókusza, értékei, céljai sajátosak, ugyanis a színházak kapcsán óriási diverzitást figyelhetünk meg, legyen az a világszintű, Európán belüli, vagy akár csak a Magyarországon belüli intézmények közti különbség. A színházak nagymértékben eltérőek lehetnek a felépítésük, arculatuk, társulatuk, vagy éppen missziójuk szerint. </p> <p>Szakdolgozatomban a színházak egy újabb, sajátos fajtáját mutatom be: a lovas színházat, ahol a színházi előadásokat, a történetmesélést és éneket a lovak jelenlétével és a lovaglással ötvözik. Hazánkban kettő, egész évben működő és egy ideiglenes lovas színház működik: a komáromi Magyar Lovas Színház, a budapesti székhelyű Nemzeti Lovas Színház, illetve a mórahalmi, időszakosan működő Patkó Szabadtéri és Lovas Színház. Kutatásom fókuszában a Nemzeti Lovas Színház áll, amelynek a szakomra reflektálva a kommunikációval és médiával kapcsolatos aspektusait elemzem.&nbsp;<span style="font-size:1rem;">Egy lovas színház kapcsán rengeteg kérdés felmerül, ami összefüggésben van a társulat arculatával, imázsával, marketingtevékenységével és belső kommunikációjával kapcsolatban, már csak amiatt is, mert egy ilyen szokatlan formájú színháznak felépítése és tevékenysége miatt többek között sajátos kommunikációra és marketingtevékenységre van szüksége. A téma felkeltette az érdeklődésem, mert egy cég belső működését mindig érdekes megismerni, információt szerezni azokról a tényezőkről, amiket eddig nem sok külső szemlélő tudott. Szeretném megismeri a Nemzeti Lovas Színház működését, információt szerezni annak sajátosságairól, megismerni a műhelytitkokat és felfedezni az érdekes és új jelenségeket, amik egy ilyen egyedi létesítmény kapcsán felmerülnek.</span></p><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Berta Péter
Belső
tudományos főmunkatárs; Kommunikáció Tanszék; KKK
Dr. Bartha Anikó Eszter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kommunikáció, marketing, marketingkommunikáció, média, nemzeti identitás, Nemzeti Lovas Színház
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet