Farkas Lilla (2023) Nemzeti Lovas Színház: identitásépítés és marketingkommunikáció. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat Farkas Lilla TONLHB.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (839kB) |
|
PDF
Farkas L OK_PDF.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (130kB) |
|
PDF
Farkas_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (202kB) |
Absztrakt (kivonat)
A színházak kialakulása azemberiség kezdetéhez vezethető vissza. A kettő, ha úgy tekintjük, szimbiózisbanlétezik egymással, a kialakulásuk is összefügg, ugyanis személyiségünkkiemelkedően fontos, gyakorlatilag elengedhetetlen lételemei az önkifejezés és atörténetmesélés, nem utolsósorban pedig ezek érdekes, látványos és meggyőzőelőadása. Egy színházi előadás során pedig mindez megvalósul: a nézők lenyűgöző,szórakoztató, és időnként szívszorító történeteket ismerhetnek meg komplexcselekménnyel és kidolgozott karakterekkel a történelem, kultúra, vagy éppen anemzeti identitás jegyében. Ezen kulturális intézmények fő fókusza, értékei,céljai sajátosak, ugyanis a színházak kapcsán óriási diverzitást figyelhetünkmeg, legyen az a világszintű, Európán belüli, vagy akár csak a Magyarországonbelüli intézmények közti különbség. A színházak nagymértékben eltérőek lehetneka felépítésük, arculatuk, társulatuk, vagy éppen missziójuk szerint. Szakdolgozatomban a színházakegy újabb, sajátos fajtáját mutatom be: a lovas színházat, ahol a színházielőadásokat, a történetmesélést és éneket a lovak jelenlétével és a lovaglássalötvözik. Hazánkban kettő, egész évben működő és egy ideiglenes lovas színházműködik: a komáromi Magyar Lovas Színház, a budapesti székhelyű Nemzeti LovasSzínház, illetve a mórahalmi, időszakosan működő Patkó Szabadtéri és LovasSzínház. Kutatásom fókuszában a Nemzeti Lovas Színház áll, amelynek a szakomrareflektálva a kommunikációval és médiával kapcsolatos aspektusait elemzem.Egy lovas színház kapcsánrengeteg kérdés felmerül, ami összefüggésben van a társulat arculatával, imázsával,marketingtevékenységével és belső kommunikációjával kapcsolatban, már csakamiatt is, mert egy ilyen szokatlan formájú színháznak felépítése éstevékenysége miatt többek között sajátos kommunikációra ésmarketingtevékenységre van szüksége. A téma felkeltette az érdeklődésem, mertegy cég belső működését mindig érdekes megismerni, információt szerezni azokróla tényezőkről, amiket eddig nem sok külső szemlélő tudott. Szeretném megismeria Nemzeti Lovas Színház működését, információt szerezni annak sajátosságairól,megismerni a műhelytitkokat és felfedezni az érdekes és új jelenségeket, amikegy ilyen egyedi létesítmény kapcsán felmerülnek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kommunikáció, marketing, marketingkommunikáció, média, nemzeti identitás, Nemzeti Lovas Színház |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:27 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |