Országmárkázás, Bulgária országmarketing stratégiájának elemzése

Kiss Márk Levente (2023) Országmárkázás, Bulgária országmarketing stratégiájának elemzése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat - Kiss Márk Levente.pdf] PDF
Záródolgozat - Kiss Márk Levente.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kiss Márk PVÁ.pdf] PDF
Kiss Márk PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (480kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A mai globalizált világban az országok versengenek a figyelemért, a befektetésekért és a turizmusért. E célok elérése érdekében sok ország az országmárkázáshoz mint stratégiához fordul, mely szinte már elengedhetetlen ahhoz, hogy egy ország versenyképes legyen. Az országmárkázás egy országról alkotott pozitív kép kialakításának és a különböző érdekeltek, köztük a turisták, a befektetők és a potenciális lakosok számára történő népszerűsítésnek a folyamata. Az országmárkázás célja, hogy megkülönböztesse az országot versenytársaitól, és olyan egyedi identitást hozzon létre, amely vonzza a figyelmet, a diákokat, a befektetéseket és a turizmust.&nbsp;</p> <p>Ebben a tanulmányban megvizsgáljuk az országmárkázás célját, az országmárkázás és a hagyományos márkázás közötti különbséget, a helymárkázás fogalmát, valamint az országimázs szerepét a márkázásban. </p> <p>Az országmárkázás fő célja, hogy pozitív képet alakítson ki egy országról, és népszerűsítse azt a különböző érdekeltek körében. Ezt különböző eszközökkel lehet elérni, többek között reklámmal, PR-tevékenységgel és a közösségi médiával. Az országmárkázás végső célja a befektetések, a turizmus és a gazdasági tevékenység különböző formáinak vonzása. Egy pozitív országmárka növelheti egy ország ismertségét és hitelességét, ami a beruházások, a turizmus és az export növekedéséhez vezethet.</p> <p>Az országmárkázás a gazdasági növekedésen túl más előnyökkel is járhat. Növelheti egy ország hírnevét és befolyását a nemzetközi közösségben, előmozdíthatja a kulturális cserét és megértést, és javíthatja az ország más nemzetekkel való kapcsolatát. Egy erős országmárka a nemzeti büszkeség és identitás érzését is erősítheti, ami elősegítheti a társadalmi kohéziót és a polgári elkötelezettséget. </p> <p>Az országmárkázás több szempontból is különbözik a hagyományos márkázástól. Míg a hagyományos márkaépítés egy termék vagy szolgáltatás pozitív képének kialakítására összpontosít, addig az országmárkaépítés egy országról való pozitív kép kialakítását tűzi ki célul. A hagyományos márkaépítés általában a fogyasztókat célozza meg, míg az országmárkaépítés az érdekeltek széles körét, többek között a befektetőket, a turistákat és a politikai döntéshozókat. A hagyományos márkaépítést általában magánvállalkozások végzik, míg az országmárkaépítést általában a kormányok. A hagyományos márkaépítés a termék vagy szolgáltatás konkrét tulajdonságaira összpontosít, míg az országmárkaépítés a tulajdonságok szélesebb körére, többek között az ország kultúrájára, történelmére és értékeire.</p> <p>Az országmárkázás és a hagyományos márkázás közötti másik lényeges különbség, hogy az országmárkázás összetettebb és nagyobb kihívást jelent. </p> <p>Az országimázs fogalma központi szerepet játszik az országmárka kialakításában. Az országimázs az emberek által az országról alkotott képzetek összessége. Ezek a vélekedések számos tényezőn alapulhatnak, beleértve az ország történelmét, kultúráját, politikai rendszerét és gazdasági teljesítményét. Egy ország imázsa jelentős hatást gyakorolhat arra, hogy képes-e befektetéseket, turizmust és a gazdasági tevékenység más formáit vonzani. Egy ország imázsát számos tényező befolyásolja, beleértve a történelmet, a kultúrát, a politikai rendszert és a gazdasági teljesítményt. Ennek eredményeképpen a pozitív országmárka megteremtése megköveteli az ország erősségeinek és gyengeségeinek árnyalt megértését, valamint azt a képességet, hogy ezeket hatékonyan kommunikálja a különböző érdekeltek felé.</p> <p>A dolgozat második része Bulgária országmarketing-stratégiájának elemzéséről fog szólni.</p> <p>Bulgária a kontinens délkeleti részén fekvő kis európai ország. Mérete ellenére gazdag történelemmel és kulturális örökséggel rendelkezik, valamint a természeti szépség, a hagyományok és a modern életmód egyedülálló keveréke. Az elmúlt években Bulgária azon dolgozott, hogy megerősítse pozícióját a turisták, befektetők és vállalkozások célpontjaként.</p> <p>Bulgária országmarketing-stratégiájának elemzése több okból is releváns. A turizmus Bulgária gazdaságának egyik fő támogatója, és az ország azon dolgozik, hogy több látogatót vonzzon a világ minden tájáról. Annak a marketingstratégiának a megértése, amelyet Bulgária a turisztikai ipar népszerűsítésére használ, betekintést nyújthat abba, hogy az ország hogyan pozícionálja magát a globális piacon, és mit tesz azért, hogy megkülönböztesse magát más úti céloktól.</p> <p>Bulgária arra is törekszik, hogy több külföldi befektetőt és vállalkozást vonzzon. Az ország külföldi befektetések vonzására irányuló stratégiájának elemzésével betekintést nyerhetünk abba, hogy milyen ösztönzőket, lehetőségeket és előnyöket kínál Bulgária a befektetőknek és vállalkozásoknak.</p> <p>Az ország az export ösztönzés területén is sokat fejlődött az évek során, amely jelentősen hozzájárul a gazdaságához. Bulgária országmarketing-stratégiájának elemzése azért fontos, mert betekintést nyújt abba, hogy az ország hogyan pozícionálja magát a globális piacon, mik a prioritásai és céljai, és mit tesz a turisták, befektetők és vonzása és az export ösztönzés érdekében.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: befektetésösztönzés, Bulgária, exportösztönzés, márkázás, Országmarketing, országmárkázás, turizmus fejlesztés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet