Országmárkázás, Bulgária országmarketing stratégiájának elemzése

Kiss Márk Levente (2023) Országmárkázás, Bulgária országmarketing stratégiájának elemzése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat - Kiss Márk Levente.pdf] PDF
Záródolgozat - Kiss Márk Levente.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kiss Márk PVÁ.pdf] PDF
Kiss Márk PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (480kB)

Absztrakt (kivonat)

A mai globalizált világban azországok versengenek a figyelemért, a befektetésekért és a turizmusért. E célokelérése érdekében sok ország az országmárkázáshoz mint stratégiához fordul,mely szinte már elengedhetetlen ahhoz, hogy egy ország versenyképes legyen. Azországmárkázás egy országról alkotott pozitív kép kialakításának és a különbözőérdekeltek, köztük a turisták, a befektetők és a potenciális lakosok számáratörténő népszerűsítésnek a folyamata. Az országmárkázás célja, hogymegkülönböztesse az országot versenytársaitól, és olyan egyedi identitásthozzon létre, amely vonzza a figyelmet, a diákokat, a befektetéseket és aturizmust.Ebben a tanulmányban megvizsgáljukaz országmárkázás célját, az országmárkázás és a hagyományos márkázás közöttikülönbséget, a helymárkázás fogalmát, valamint az országimázs szerepét amárkázásban. Az országmárkázás fő célja, hogypozitív képet alakítson ki egy országról, és népszerűsítse azt a különbözőérdekeltek körében. Ezt különböző eszközökkel lehet elérni, többek közöttreklámmal, PR-tevékenységgel és a közösségi médiával. Az országmárkázás végsőcélja a befektetések, a turizmus és a gazdasági tevékenység különböző formáinakvonzása. Egy pozitív országmárka növelheti egy ország ismertségét éshitelességét, ami a beruházások, a turizmus és az export növekedéséhezvezethet.Az országmárkázás a gazdaságinövekedésen túl más előnyökkel is járhat. Növelheti egy ország hírnevét ésbefolyását a nemzetközi közösségben, előmozdíthatja a kulturális cserét ésmegértést, és javíthatja az ország más nemzetekkel való kapcsolatát. Egy erősországmárka a nemzeti büszkeség és identitás érzését is erősítheti, ami elősegíthetia társadalmi kohéziót és a polgári elkötelezettséget. Az országmárkázás több szempontbólis különbözik a hagyományos márkázástól. Míg a hagyományos márkaépítés egy termék vagy szolgáltatás pozitívképének kialakítására összpontosít, addig az országmárkaépítés egy országrólvaló pozitív kép kialakítását tűzi ki célul. A hagyományos márkaépítésáltalában a fogyasztókat célozza meg, míg az országmárkaépítés az érdekeltekszéles körét, többek között a befektetőket, a turistákat és a politikaidöntéshozókat. A hagyományos márkaépítést általában magánvállalkozások végzik,míg az országmárkaépítést általában a kormányok. A hagyományos márkaépítés atermék vagy szolgáltatás konkrét tulajdonságaira összpontosít, míg azországmárkaépítés a tulajdonságok szélesebb körére, többek között az országkultúrájára, történelmére és értékeire.Az országmárkázás és a hagyományosmárkázás közötti másik lényeges különbség, hogy az országmárkázás összetettebbés nagyobb kihívást jelent. Az országimázs fogalma központiszerepet játszik az országmárka kialakításában. Az országimázs az emberek általaz országról alkotott képzetek összessége. Ezek a vélekedések számos tényezőnalapulhatnak, beleértve az ország történelmét, kultúráját, politikai rendszerétés gazdasági teljesítményét. Egy ország imázsa jelentős hatást gyakorolhatarra, hogy képes-e befektetéseket, turizmust és a gazdasági tevékenység másformáit vonzani. Egy ország imázsát számos tényező befolyásolja, beleértve atörténelmet, a kultúrát, a politikai rendszert és a gazdasági teljesítményt.Ennek eredményeképpen a pozitív országmárka megteremtése megköveteli az országerősségeinek és gyengeségeinek árnyalt megértését, valamint azt a képességet,hogy ezeket hatékonyan kommunikálja a különböző érdekeltek felé.A dolgozat második része Bulgáriaországmarketing-stratégiájának elemzéséről fog szólni.Bulgáriaa kontinens délkeleti részén fekvő kis európai ország. Mérete ellenére gazdagtörténelemmel és kulturális örökséggel rendelkezik, valamint a természetiszépség, a hagyományok és a modern életmód egyedülálló keveréke. Az elmúltévekben Bulgária azon dolgozott, hogy megerősítse pozícióját a turisták,befektetők és vállalkozások célpontjaként.Bulgáriaországmarketing-stratégiájának elemzése több okból is releváns. A turizmusBulgária gazdaságának egyik fő támogatója, és az ország azon dolgozik, hogytöbb látogatót vonzzon a világ minden tájáról. Annak a marketingstratégiának amegértése, amelyet Bulgária a turisztikai ipar népszerűsítésére használ,betekintést nyújthat abba, hogy az ország hogyan pozícionálja magát a globálispiacon, és mit tesz azért, hogy megkülönböztesse magát más úti céloktól.Bulgáriaarra is törekszik, hogy több külföldi befektetőt és vállalkozást vonzzon. Azország külföldi befektetések vonzására irányuló stratégiájának elemzésévelbetekintést nyerhetünk abba, hogy milyen ösztönzőket, lehetőségeket éselőnyöket kínál Bulgária a befektetőknek és vállalkozásoknak.Azország az export ösztönzés területén is sokat fejlődött az évek során, amelyjelentősen hozzájárul a gazdaságához. Bulgária országmarketing-stratégiájánakelemzése azért fontos, mert betekintést nyújt abba, hogy az ország hogyanpozícionálja magát a globális piacon, mik a prioritásai és céljai, és mit tesza turisták, befektetők és vonzása és az export ösztönzés érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: befektetésösztönzés, Bulgária, exportösztönzés, márkázás, Országmarketing, országmárkázás, turizmus fejlesztés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:27
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet