A Z generáció politikai aktivitása a közösségi médiában, különösen a 2022 őszén tartott diák és tanár megmozdulások tekintetében

Wootsch Júlia Klára (2023) A Z generáció politikai aktivitása a közösségi médiában, különösen a 2022 őszén tartott diák és tanár megmozdulások tekintetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of WootschJulia_szakdolgozat.pdf] PDF
WootschJulia_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_WL_KBD.pdf] PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_WL_KBD.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (297kB)
[thumbnail of Wootsch_bírálat.pdf] PDF
Wootsch_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (186kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt évtizedekben a digitális technológia és az internet elterjedése nagy hatással volt a társadalomra. Az újmédia (web 2.0) megjelenésével megváltoztak a médiaelőállítási és a médiafogyasztási szokások. A közösségi média oldalak elterjedése lehetővé teszi a nyilvános szférához és a politikai kommunikációhoz való széleskörű hozzáférést és az abban való részvételt. Szakdolgozatomban a Z generáció közösségi médiában folytatott politikai aktivitását vizsgáltam, és hasonlítottam össze különböző generációk médiahasználatával. Külön vizsgáltam a közösségi média szerepét a 2022 őszén tartott diák és tanár megmozdulások szervezésének tekintetében. Kutatásom során kvalitatív módszereket alkalmaztam: online kérdőívet és félig strukturált interjúkat készítettem. A kérdőívre válaszolók jelentős része a politikáról a közösségi médiából tájékozódik, azonban a közösségi médiahasználatnak nem ez az elsődleges célja. Érvelhetünk úgy, hogy a politikai tájékozódás a közösségi médiahasználat egyéb céljainak mellékterméke, különösen igaz ez a Z generációra. Az interjúk eredményeként javaslatot tettem a tanár és diák megmozdulások és a közösségi média kapcsolatának modelljére. A sikeres szervezés oka a különböző generációk (X, Y, Z) által, különböző módon használt közösségi média eszközök kommunikációs hatékonyságának összeadódása volt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális média, közösségi média, közösségi oldalak, politikai mozgalmak, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:26
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet