A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra.

Kalocsai Nikoletta (2023) A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra..pdf] PDF
A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Kalocsai Nikoletta_külső bírálat.pdf] PDF
Kalocsai Nikoletta_külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)
[thumbnail of Kalocsai Nikoletta_belső-biralat.pdf] PDF
Kalocsai Nikoletta_belső-biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)
[thumbnail of Kalocsai Nikoletta_belső-biralat_jav.pdf] PDF
Kalocsai Nikoletta_belső-biralat_jav.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (234kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A motorsportok napjaink legizgalmasabb és legveszélyesebb sportjai, közülük is talán a legismertebb a Formula 1, más néven a száguldó cirkusz. A Formula 1 a világ legrangosabb nemzetközi autóverseny sorozata és a motorspotok csúcsa mind technológiailag, mind presztízs tekintetében. A sport megannyi híres csapatot és pilótát sorakoztatott fel az évek során és a világ egyik legnézettebb sportágává nőtte ki magát. Azonban maga a sport veszélyei és a sportot övező politikai és gazdasági döntések rengeteg megosztó botrányt kavartak, amelyekben maguk a csapatok, a pilóták és az egész rendezvény-sorozat a média áldozatává váltak. Ezek által is vált még népszerűbbé a sport, mivel ezen események ihlettek megannyi filmet és sorozatot, közülük is a legismertebb a 2019 óta folyamatosan forgatás alatt lévő Netflix-es dokudráma sorozat, a Formula 1: Hajsza a túlélésért (Formula 1: Drive to Survive) sorozata. Mindemellett a sportolók és a csapatok is egyre nagyobb nézettségnek és rajongó tábornak örvendhetnek az elmúlt években, és ennek a legnagyobb oka a sikeres közösségi média platformokon való szereplésük és marketingjük.&nbsp;<span style="font-size:1rem;">A Formula-1 népszerűsége megnövekedett az elmúlt években és egyre több új szponzorral növekedett a sport támogatóinak sora, ez pedig annak köszönhető, hogy egyre több online felületen jelen van a sport és ezeken kommunikálják le a különböző híreket, botrányokat, valamint a Netflix: Drive to Survive sorozata is nagy közönséget vonzott be a Forma 1 számára.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">Van-e még akkora presztízsértéke és jelentősége a Formula-1-nek, hogy nagyvállalatok támogassák, szponzorálják a sportot és pozitívan hatott-e a sport népszerűségére annak az online térben való jelenléte és a spotról készült sorozat?</span></p><p></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kettinger Henriett
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Krasztev Péter Lajos
Belső
főiskolai docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Formula-1, közösségi média, online marketing, reklám, reklámozás, sport, szponzorálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:26
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet