Kalocsai Nikoletta (2023) A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Kalocsai Nikoletta_külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (236kB) |
|
PDF
Kalocsai Nikoletta_belső-biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (236kB) |
|
PDF
Kalocsai Nikoletta_belső-biralat_jav.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (234kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A motorsportok napjaink legizgalmasabb és legveszélyesebb sportjai, közülük is talán a legismertebb a Formula 1, más néven a száguldó cirkusz. A Formula 1 a világ legrangosabb nemzetközi autóverseny sorozata és a motorspotok csúcsa mind technológiailag, mind presztízs tekintetében. A sport megannyi híres csapatot és pilótát sorakoztatott fel az évek során és a világ egyik legnézettebb sportágává nőtte ki magát. Azonban maga a sport veszélyei és a sportot övező politikai és gazdasági döntések rengeteg megosztó botrányt kavartak, amelyekben maguk a csapatok, a pilóták és az egész rendezvény-sorozat a média áldozatává váltak. Ezek által is vált még népszerűbbé a sport, mivel ezen események ihlettek megannyi filmet és sorozatot, közülük is a legismertebb a 2019 óta folyamatosan forgatás alatt lévő Netflix-es dokudráma sorozat, a Formula 1: Hajsza a túlélésért (Formula 1: Drive to Survive) sorozata. Mindemellett a sportolók és a csapatok is egyre nagyobb nézettségnek és rajongó tábornak örvendhetnek az elmúlt években, és ennek a legnagyobb oka a sikeres közösségi média platformokon való szereplésük és marketingjük. <span style="font-size:1rem;">A Formula-1 népszerűsége megnövekedett az elmúlt években és egyre több új szponzorral növekedett a sport támogatóinak sora, ez pedig annak köszönhető, hogy egyre több online felületen jelen van a sport és ezeken kommunikálják le a különböző híreket, botrányokat, valamint a Netflix: Drive to Survive sorozata is nagy közönséget vonzott be a Forma 1 számára. </span><span style="font-size:1rem;">Van-e még akkora presztízsértéke és jelentősége a Formula-1-nek, hogy nagyvállalatok támogassák, szponzorálják a sportot és pozitívan hatott-e a sport népszerűségére annak az online térben való jelenléte és a spotról készült sorozat?</span></p><p></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Formula-1, közösségi média, online marketing, reklám, reklámozás, sport, szponzorálás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:26 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:26 |
Actions (login required)
Tétel nézet |