A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra.

Kalocsai Nikoletta (2023) A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra..pdf] PDF
A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Kalocsai Nikoletta_külső bírálat.pdf] PDF
Kalocsai Nikoletta_külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)
[thumbnail of Kalocsai Nikoletta_belső-biralat.pdf] PDF
Kalocsai Nikoletta_belső-biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)
[thumbnail of Kalocsai Nikoletta_belső-biralat_jav.pdf] PDF
Kalocsai Nikoletta_belső-biralat_jav.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (234kB)

Absztrakt (kivonat)

A motorsportok napjainklegizgalmasabb és legveszélyesebb sportjai, közülük is talán a legismertebb aFormula 1, más néven a száguldó cirkusz. A Formula 1 a világ legrangosabbnemzetközi autóverseny sorozata és a motorspotok csúcsa mind technológiailag,mind presztízs tekintetében. A sport megannyi híres csapatot és pilótátsorakoztatott fel az évek során és a világ egyik legnézettebb sportágává nőtteki magát. Azonban maga a sport veszélyei és a sportot övező politikai ésgazdasági döntések rengeteg megosztó botrányt kavartak, amelyekben maguk acsapatok, a pilóták és az egész rendezvény-sorozat a média áldozatává váltak. Ezekáltal is vált még népszerűbbé a sport, mivel ezen események ihlettek megannyifilmet és sorozatot, közülük is a legismertebb a 2019 óta folyamatosan forgatásalatt lévő Netflix-es dokudráma sorozat, a Formula 1: Hajsza a túlélésért(Formula 1: Drive to Survive) sorozata. Mindemellett a sportolók és a csapatokis egyre nagyobb nézettségnek és rajongó tábornak örvendhetnek az elmúltévekben, és ennek a legnagyobb oka a sikeres közösségi média platformokon valószereplésük és marketingjük.A Formula-1népszerűsége megnövekedett az elmúlt években és egyre több új szponzorralnövekedett a sport támogatóinak sora, ez pedig annak köszönhető, hogy egyretöbb online felületen jelen van a sport és ezeken kommunikálják le a különbözőhíreket, botrányokat, valamint a Netflix: Drive to Survive sorozata is nagyközönséget vonzott be a Forma 1 számára.Van-e még akkora presztízsértéke és jelentősége aFormula-1-nek, hogy nagyvállalatok támogassák, szponzorálják a sportot éspozitívan hatott-e a sport népszerűségére annak az online térben való jelenléteés a spotról készült sorozat?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Formula-1, közösségi média, online marketing, reklám, reklámozás, sport, szponzorálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:26
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet