Kalocsai Nikoletta (2023) A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A Formula-1 szponzorálása és jelenléte a közösségi média platformokon, valamint a Netflix-es sorozat hatása a sportra..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Kalocsai Nikoletta_külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (236kB) |
|
PDF
Kalocsai Nikoletta_belső-biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (236kB) |
|
PDF
Kalocsai Nikoletta_belső-biralat_jav.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (234kB) |
Absztrakt (kivonat)
A motorsportok napjainklegizgalmasabb és legveszélyesebb sportjai, közülük is talán a legismertebb aFormula 1, más néven a száguldó cirkusz. A Formula 1 a világ legrangosabbnemzetközi autóverseny sorozata és a motorspotok csúcsa mind technológiailag,mind presztízs tekintetében. A sport megannyi híres csapatot és pilótátsorakoztatott fel az évek során és a világ egyik legnézettebb sportágává nőtteki magát. Azonban maga a sport veszélyei és a sportot övező politikai ésgazdasági döntések rengeteg megosztó botrányt kavartak, amelyekben maguk acsapatok, a pilóták és az egész rendezvény-sorozat a média áldozatává váltak. Ezekáltal is vált még népszerűbbé a sport, mivel ezen események ihlettek megannyifilmet és sorozatot, közülük is a legismertebb a 2019 óta folyamatosan forgatásalatt lévő Netflix-es dokudráma sorozat, a Formula 1: Hajsza a túlélésért(Formula 1: Drive to Survive) sorozata. Mindemellett a sportolók és a csapatokis egyre nagyobb nézettségnek és rajongó tábornak örvendhetnek az elmúltévekben, és ennek a legnagyobb oka a sikeres közösségi média platformokon valószereplésük és marketingjük.A Formula-1népszerűsége megnövekedett az elmúlt években és egyre több új szponzorralnövekedett a sport támogatóinak sora, ez pedig annak köszönhető, hogy egyretöbb online felületen jelen van a sport és ezeken kommunikálják le a különbözőhíreket, botrányokat, valamint a Netflix: Drive to Survive sorozata is nagyközönséget vonzott be a Forma 1 számára.Van-e még akkora presztízsértéke és jelentősége aFormula-1-nek, hogy nagyvállalatok támogassák, szponzorálják a sportot éspozitívan hatott-e a sport népszerűségére annak az online térben való jelenléteés a spotról készült sorozat?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Formula-1, közösségi média, online marketing, reklám, reklámozás, sport, szponzorálás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:26 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:26 |
Actions (login required)
Tétel nézet |