A televíziós reklámok hatása a gyermekekre

Drengubák Bernadett (2023) A televíziós reklámok hatása a gyermekekre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Drengubák_Bernadett_2023_Hitelesített_Szakdolgozat.pdf] PDF
Drengubák_Bernadett_2023_Hitelesített_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Külső konzulensi bírálat_Drengubák Bernadett.pdf] PDF
Külső konzulensi bírálat_Drengubák Bernadett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (327kB)
[thumbnail of BGE-Belső bírálat-DB-SzK-JAV-szign.pdf] PDF
BGE-Belső bírálat-DB-SzK-JAV-szign.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (305kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>1. Média szerepe és hatása a társadalomban<br> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A média általánosan a társadalomra hogyan hat/formálja. <br> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A gondolkozásmódra is miképpen és hogyan hat.</p> <p>2. A reklámok hatásai különböző generációkra <br> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A gyerekek, a középkorosztály és az időskorosztály.</p> 3. A médián belül a vásárlási szokások <br> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A média hatása a társadalomra és az egyén vásárlási szokásaira.<br><br>Módszertan: online kérdőív<br><br><p>Kutatási kérdéseim: </p> <p>1)&nbsp;&nbsp;&nbsp; Az ünnepi időszakban a családok többet költenek gyermekeiknek bizonyos termékekre a magasabb reklámszám miatt.</p> <p>2)&nbsp;&nbsp;&nbsp; A szülők figyelembe veszik a korhatári besorolásokat és figyelnek arra, hogy gyermekeik mit látnak a televízióban.</p> <p>3)&nbsp;&nbsp;&nbsp; Általánosságban elmondható, hogy a gyermekeknek szóló reklámok valamilyen mértékben befolyásolják a családok havi költségvetését.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Nikolett
Külső
Dékáni hiv.v; Dékáni Hivatal; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Szabó Kristóf
Belső
óraadó tanár; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hatásvizsgálat, média, reklám, reklámjog, vásárlás, vásárlási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:26
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet