Turcsák-Nagy Kitti Katalin (2023) Az influencer marketing hatásai a Z generáció fogyasztói szokásaira. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
Előnézet |
PDF
záródolgozat Turcsak-Nagy Kitti vegleges.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
IMG_20230430_0004_NEW.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (701kB) |
|
PDF
Bírálat Turcsák-Nagy Kitti Katalin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (416kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p><b>Készítette: Turcsák-Nagy Kitti Katalin</b></p> <p><b>Neptun kód: S6J74S</b></p> <p><b>Belső konzulens: Szabó Edit</b></p> <p align="center"><b> </b></p> <p align="center"><b>ABSZTRAKT</b></p> <p align="center"><b>AZ INFLUENCER MARKETING HATÁSAI A Z GENERÁCIÓ FOGYASZTÓI SZOKÁSAIRA</b></p> <p align="center"><b> </b></p> <p align="center"><b> </b></p> <p><b>Záródolgozatom célja</b></p> <p>Dolgozatom fő célja, hogy ismertessem a fogyasztók döntéshozatalában közrejátszó tényezőket, emellett az, hogy részletesen bemutassam az influencer marketinget, mint újdonsült szakmát, majd hatásait a Z generáció fogyasztói szegmensének döntéseire.</p> <p><b>Hipotéziseim</b></p> <p>Kérdőívemben a következő hipotézisekre kerestem a választ:</p> <p>H1: A Z generáció tagjainak vásárlási szokásait befolyásolják az influencerek.</p> <p>H2: A pszichológiai tényezők is szerepet játszanak abban, hogy a Z generáció tagjai vonzódnak a véleményvezérek által „jónak” titulált termékekhez.</p> <p>H3: A Z generáció tagjai a sajátjukhoz hasonló értékrendű véleményvezéreket követik.</p> <p>H4: A Z generáció tagjait nagyobb mértékben befolyásolják az influencerek mint az idősebb korosztályokat. </p> <p><b>Kutatás célja, módszertana</b></p> <p>Ahhoz, hogy fel tudjam térképezni az influencer marketing hatását a Z generáció fogyasztói szegmensére nézve, egy kvantitatív primer kutatást végeztem, online kérdőíves formában.</p> <p>Kérdőívemet a Google Forms online kérdőív készítő programjával állítottam össze. Mivel a célközönségemet az online térben tudtam a leghatékonyabban elérni, ezért hólabda mintavételt alkalmaztam, így a közösségi médiában, azon belül is a Facebook platformján tettem közzé kutatási kérdőívemet. A kutatásban 103 személy vett részt.</p> <p><b>Összegzés, konklúzió</b></p> <p>A kutatásom azt bizonyította, hogy a Z generáció körében rendkívül elterjedt és már-már megszokott jelenséggé vált az influencer marketing, emellett az is, hogy az nagyobb hatással van a vizsgált generációra, mint az idősebb korosztályokra, emellett pedig az, hogy a kitöltők sok influencert követnek, ám mégsem minden esetben befolyásolják a vásárlási szokásaikat.</p> <p>Primer kutatásomból azt találtam továbbá, hogy az influencerek a kitöltők véleménye szerint befolyásolják az én-képet, és a társadalomról alkotott képet.</p> <p><b>Javaslattétel</b></p> <p>A kutatás eredményeit látva fontosnak tartom, hogy a cégek megválogassák a hiteles, egészséges önképpel rendelkező véleményvezéreket az együttműködésük során.<b></b></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, fogyasztó(k), fogyasztói szokások, hatásvizsgálat, influencer marketing, marketing, online marketing, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:26 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:26 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47276 |
Actions (login required)
Tétel nézet |