Az influencer marketing hatásai a Z generáció fogyasztói szokásaira

Turcsák-Nagy Kitti Katalin (2023) Az influencer marketing hatásai a Z generáció fogyasztói szokásaira. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of záródolgozat Turcsak-Nagy Kitti vegleges.pdf]
Előnézet
PDF
záródolgozat Turcsak-Nagy Kitti vegleges.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of IMG_20230430_0004_NEW.pdf] PDF
IMG_20230430_0004_NEW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (701kB)
[thumbnail of Bírálat Turcsák-Nagy Kitti Katalin.pdf] PDF
Bírálat Turcsák-Nagy Kitti Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (416kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p><b>Készítette: Turcsák-Nagy Kitti Katalin</b></p> <p><b>Neptun kód: S6J74S</b></p> <p><b>Belső konzulens: Szabó Edit</b></p> <p align="center"><b>&nbsp;</b></p> <p align="center"><b>ABSZTRAKT</b></p> <p align="center"><b>AZ INFLUENCER MARKETING HATÁSAI A Z GENERÁCIÓ FOGYASZTÓI SZOKÁSAIRA</b></p> <p align="center"><b>&nbsp;</b></p> <p align="center"><b>&nbsp;</b></p> <p><b>Záródolgozatom célja</b></p> <p>Dolgozatom fő célja, hogy ismertessem a fogyasztók döntéshozatalában közrejátszó tényezőket, emellett az, hogy részletesen bemutassam az influencer marketinget, mint újdonsült szakmát, majd hatásait a Z generáció fogyasztói szegmensének döntéseire.</p> <p><b>Hipotéziseim</b></p> <p>Kérdőívemben a következő hipotézisekre kerestem a választ:</p> <p>H1: A Z generáció tagjainak vásárlási szokásait befolyásolják az influencerek.</p> <p>H2: A pszichológiai tényezők is szerepet játszanak abban, hogy a Z generáció tagjai vonzódnak a véleményvezérek által „jónak” titulált termékekhez.</p> <p>H3: A Z generáció tagjai a sajátjukhoz hasonló értékrendű véleményvezéreket követik.</p> <p>H4: A Z generáció tagjait nagyobb mértékben befolyásolják az influencerek mint az idősebb korosztályokat.&nbsp;</p> <p><b>Kutatás célja, módszertana</b></p> <p>Ahhoz, hogy fel tudjam térképezni az influencer marketing hatását a Z generáció fogyasztói szegmensére nézve, egy kvantitatív primer kutatást végeztem, online kérdőíves formában.</p> <p>Kérdőívemet a Google Forms online kérdőív készítő programjával állítottam össze. Mivel a célközönségemet az online térben tudtam a leghatékonyabban elérni, ezért hólabda mintavételt alkalmaztam, így a közösségi médiában, azon belül is a Facebook platformján tettem közzé kutatási kérdőívemet. A kutatásban 103 személy vett részt.</p> <p><b>Összegzés, konklúzió</b></p> <p>A kutatásom azt bizonyította, hogy a Z generáció körében rendkívül elterjedt és már-már megszokott jelenséggé vált az influencer marketing, emellett az is, hogy az nagyobb hatással van a vizsgált generációra, mint az idősebb korosztályokra, emellett pedig az, hogy a kitöltők sok influencert követnek, ám mégsem minden esetben befolyásolják a vásárlási szokásaikat.</p> <p>Primer kutatásomból azt találtam továbbá, hogy az influencerek a kitöltők véleménye szerint befolyásolják az én-képet, és a társadalomról alkotott képet.</p> <p><b>Javaslattétel</b></p> <p>A kutatás eredményeit látva fontosnak tartom, hogy a cégek megválogassák a hiteles, egészséges önképpel rendelkező véleményvezéreket az együttműködésük során.<b></b></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó Edit
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: befolyásolás, fogyasztó(k), fogyasztói szokások, hatásvizsgálat, influencer marketing, marketing, online marketing, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:26
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:26
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47276

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet