Turcsák-Nagy Kitti Katalin (2023) Az influencer marketing hatásai a Z generáció fogyasztói szokásaira. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
Előnézet |
PDF
záródolgozat Turcsak-Nagy Kitti vegleges.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
IMG_20230430_0004_NEW.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (701kB) |
|
PDF
Bírálat Turcsák-Nagy Kitti Katalin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (416kB) |
Absztrakt (kivonat)
Készítette: Turcsák-Nagy Kitti KatalinNeptun kód: S6J74SBelső konzulens: Szabó EditABSZTRAKTAZINFLUENCER MARKETING HATÁSAI A Z GENERÁCIÓ FOGYASZTÓI SZOKÁSAIRAZáródolgozatom céljaDolgozatom fő célja, hogyismertessem a fogyasztók döntéshozatalában közrejátszó tényezőket, emellett az,hogy részletesen bemutassam az influencer marketinget, mint újdonsült szakmát,majd hatásait a Z generáció fogyasztói szegmensének döntéseire.HipotéziseimKérdőívemben a következőhipotézisekre kerestem a választ:H1: A Z generáció tagjainakvásárlási szokásait befolyásolják az influencerek.H2: A pszichológiai tényezők isszerepet játszanak abban, hogy a Z generáció tagjai vonzódnak a véleményvezérekáltal „jónak” titulált termékekhez.H3: A Z generáció tagjai asajátjukhoz hasonló értékrendű véleményvezéreket követik.H4: A Z generáció tagjait nagyobb mértékben befolyásolják azinfluencerek mint az idősebb korosztályokat.Kutatás célja, módszertanaAhhoz, hogy fel tudjamtérképezni az influencer marketing hatását a Z generáció fogyasztói szegmensérenézve, egy kvantitatív primer kutatást végeztem, online kérdőíves formában.Kérdőívemet a Google Forms onlinekérdőív készítő programjával állítottam össze. Mivel a célközönségemet azonline térben tudtam a leghatékonyabban elérni, ezért hólabda mintavételtalkalmaztam, így a közösségi médiában, azon belül is a Facebook platformjántettem közzé kutatási kérdőívemet. A kutatásban 103 személy vett részt.Összegzés, konklúzióA kutatásom azt bizonyította, hogy aZ generáció körében rendkívül elterjedt és már-már megszokott jelenséggé váltaz influencer marketing, emellett az is, hogy az nagyobb hatással van avizsgált generációra, mint az idősebb korosztályokra, emellett pedig az, hogy akitöltők sok influencert követnek, ám mégsem minden esetben befolyásolják avásárlási szokásaikat.Primer kutatásomból azt találtamtovábbá, hogy az influencerek a kitöltők véleménye szerint befolyásolják azén-képet, és a társadalomról alkotott képet.JavaslattételA kutatás eredményeit látvafontosnak tartom, hogy a cégek megválogassák a hiteles, egészséges önképpelrendelkező véleményvezéreket az együttműködésük során.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, fogyasztó(k), fogyasztói szokások, hatásvizsgálat, influencer marketing, marketing, online marketing, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:26 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:26 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47276 |
Actions (login required)
Tétel nézet |