A cégek közösségi média jelenlétének fontossága a B2B marketingben: Az engagement szerepe

Fábián Lilla (2023) A cégek közösségi média jelenlétének fontossága a B2B marketingben: Az engagement szerepe. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Fábián_Lilla_MQ9TCX_ZÁRÓDOLGOZAT.pdf] PDF
Fábián_Lilla_MQ9TCX_ZÁRÓDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat Fábián Lilla.pdf] PDF
Bírálat Fábián Lilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (415kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;">Záródolgozatomban a B2B piacon szerepet játszó cégek közösségimédia-jelenlétét vizsgálom, valamint az engagement (bevonódás, elköteleződés) fontosságát. A szekunder kutatás során azt találtam, hogy a Web 2.0 interaktív jellege egy folyamatos párbeszéd kialakítását teszi lehetővé a célcsoporttal a cégek számára. Ennek köszönhetően pedig a cég folyamatosan alakítani tudja az emberek véleményét és a szervezet imázsát. Ezért fontos, hogy információt nyújtson, és válaszoljon, reagáljon a felhasználók kérdéseire, visszajelzéseire. A szóbeszéd jelensége itt is ugyanúgy jelen van, mint az offline térben, a különbség az online és offline szóbeszéd között elsősorban a viralitás. Ezért is van jelentősége a kétirányú kommunikáció fenntartásának, mivel nemcsak a pozitív, de a negatív szóbeszédnek is jelentős következményei lehetnek. A hipotézisem a LinkedIn és az engagement jelentősége volt a B2B szféra közösségimédia-kommunikációjában, amelyet szekunder és megfigyeléses kutatásom során elfogadtam. A LinkedIn a B2B tevékenységet folytató cégek elsődleges megjelenési felülete, mivel a platform szakmai jellegű. A cégek itt még inkább az információnyújtásra törekszenek, mert a felhasználók is szakmaibb tartalmakat várnak el, mint a Facebookon vagy az Instagramon. Megfigyeléses kutatásom során ezt mutatta Salesforce és az Unilever példája is. A Salesforce a LinkedInen százalékosan jobb eredményt ért el engagement tekintetében, mivel sokkal aktívabb posztolás terén, valamint szakmaibb és edukációs jellegű bejegyzéseket tesz közzé.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó Edit
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: business to business, engagement, interaktivitás, közösségi média, Linkedin, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:25
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet