Fábián Lilla (2023) A cégek közösségi média jelenlétének fontossága a B2B marketingben: Az engagement szerepe. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Fábián_Lilla_MQ9TCX_ZÁRÓDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bírálat Fábián Lilla.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (415kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;">Záródolgozatomban a B2B piacon szerepet játszó cégek közösségimédia-jelenlétét vizsgálom, valamint az engagement (bevonódás, elköteleződés) fontosságát. A szekunder kutatás során azt találtam, hogy a Web 2.0 interaktív jellege egy folyamatos párbeszéd kialakítását teszi lehetővé a célcsoporttal a cégek számára. Ennek köszönhetően pedig a cég folyamatosan alakítani tudja az emberek véleményét és a szervezet imázsát. Ezért fontos, hogy információt nyújtson, és válaszoljon, reagáljon a felhasználók kérdéseire, visszajelzéseire. A szóbeszéd jelensége itt is ugyanúgy jelen van, mint az offline térben, a különbség az online és offline szóbeszéd között elsősorban a viralitás. Ezért is van jelentősége a kétirányú kommunikáció fenntartásának, mivel nemcsak a pozitív, de a negatív szóbeszédnek is jelentős következményei lehetnek. A hipotézisem a LinkedIn és az engagement jelentősége volt a B2B szféra közösségimédia-kommunikációjában, amelyet szekunder és megfigyeléses kutatásom során elfogadtam. A LinkedIn a B2B tevékenységet folytató cégek elsődleges megjelenési felülete, mivel a platform szakmai jellegű. A cégek itt még inkább az információnyújtásra törekszenek, mert a felhasználók is szakmaibb tartalmakat várnak el, mint a Facebookon vagy az Instagramon. Megfigyeléses kutatásom során ezt mutatta Salesforce és az Unilever példája is. A Salesforce a LinkedInen százalékosan jobb eredményt ért el engagement tekintetében, mivel sokkal aktívabb posztolás terén, valamint szakmaibb és edukációs jellegű bejegyzéseket tesz közzé.<br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | business to business, engagement, interaktivitás, közösségi média, Linkedin, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |