A cégek közösségi média jelenlétének fontossága a B2B marketingben: Az engagement szerepe

Fábián Lilla (2023) A cégek közösségi média jelenlétének fontossága a B2B marketingben: Az engagement szerepe. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Fábián_Lilla_MQ9TCX_ZÁRÓDOLGOZAT.pdf] PDF
Fábián_Lilla_MQ9TCX_ZÁRÓDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat Fábián Lilla.pdf] PDF
Bírálat Fábián Lilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (415kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatomban a B2B piacon szerepet játszó cégek közösségimédia-jelenlététvizsgálom, valamint az engagement (bevonódás, elköteleződés) fontosságát. Aszekunder kutatás során azt találtam, hogy a Web 2.0 interaktív jellege egyfolyamatos párbeszéd kialakítását teszi lehetővé a célcsoporttal a cégekszámára. Ennek köszönhetően pedig a cég folyamatosan alakítani tudja az emberekvéleményét és a szervezet imázsát. Ezért fontos, hogy információt nyújtson, ésválaszoljon, reagáljon a felhasználók kérdéseire, visszajelzéseire. A szóbeszédjelensége itt is ugyanúgy jelen van, mint az offline térben, a különbség azonline és offline szóbeszéd között elsősorban a viralitás. Ezért is vanjelentősége a kétirányú kommunikáció fenntartásának, mivel nemcsak a pozitív,de a negatív szóbeszédnek is jelentős következményei lehetnek. A hipotézisem aLinkedIn és az engagement jelentősége volt a B2B szféraközösségimédia-kommunikációjában, amelyet szekunder és megfigyeléses kutatásomsorán elfogadtam. A LinkedIn a B2B tevékenységet folytató cégek elsődleges megjelenésifelülete, mivel a platform szakmai jellegű. A cégek itt még inkább azinformációnyújtásra törekszenek, mert a felhasználók is szakmaibb tartalmakatvárnak el, mint a Facebookon vagy az Instagramon. Megfigyeléses kutatásom soránezt mutatta Salesforce és az Unilever példája is. A Salesforce a LinkedInen százalékosanjobb eredményt ért el engagement tekintetében, mivel sokkal aktívabb posztolásterén, valamint szakmaibb és edukációs jellegű bejegyzéseket tesz közzé.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: business to business, engagement, interaktivitás, közösségi média, Linkedin, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:25
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet