Sneakervásárlási szokások és a sneakerek megítélése a generációk viszonylatában

Batta Dominik (2023) Sneakervásárlási szokások és a sneakerek megítélése a generációk viszonylatában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Batta Dominik-Szakdolgozat.pdf] PDF
Batta Dominik-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (928kB)
[thumbnail of BATTA DOMINIK külső bírálat.pdf] PDF
BATTA DOMINIK külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (110kB)
[thumbnail of SZD.BattaDominik.pdf] PDF
SZD.BattaDominik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (419kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A sneaker szó hallatán sokan nem tudják, hogy mire gondoljanak, főleg nem jut eszükbe, hogy egy cipőről van szó. Éppen ezért az elméleti részben bemutatom, hogy tulajdonképpen mik is azok a sneakerek, foglalkozom azzal, hogy honnan kezdődik a sneakerek története, mi az, ami elindította ezeket a cipőket a világhír felé, mi az oka annak, hogy a cipők egyes darabjai a világ legdrágább cipői közé tartoznak.&nbsp;<span style="font-size:1rem;">Az elmúlt időszakban, már jó pár éve Magyarországon is nagy népszerűségnek örvendenek a fiatalok körében a sneakerek, így azt hiszem, hogy érdemes kitérni arra is, hogy hogyan robbant be a cipő a magyarországi piacra, kik vásárolják, mi az oka a hazai népszerűségének.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">Az már sokak számára köztudott, hogy ezeket a cipőket eleinte elsősorban a sportolóknak tervezték, aztán a sportpályákról berobbant a divat és a hétköznapi stílus öltözékébe. Szerintem ez egy érdekes folyamat, ezért a szakdolgozatomban szeretnék rávilágítani ennek az okára, annál is inkább, mert eleinte a cipőtípus elterjedése egy-egy híres sportoló nevéhez fűződik.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">Mindnyájan ismerjük a nagy sportmárkákat, ahol ezek a cipők korábban nem voltak jelen. Az idők során azonban a sportolóknak köszönhetően meghódították ezeket a márkákat is, sőt a hódítás folytatódott a sporthoz nem kapcsolódó divat márkák irányába is. A szakdolgozatban kitérek erre a vonalra is, a cipők elterjedésének az okaira a divat világába, valamint a népszerű sportolókhoz való kapcsolatára és az ebben rejlő reklámra, üzletre.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">Minden korosztálynak, minden embernek más-más cipóvásárlási szokása van. A dolgozatban elemezni szeretném az alapvető vásárlási szokások és a sneaker vásárlás korosztályonkénti jellemzőit, amiból következtetéseket lehet levonni a sneakerek elterjedésére vonatkozólag is.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">A szakdolgozatomban megjelenő kutatás során is kitérek ezekre a kérdésekre, továbbá a kutatás során több általam felállított hipotézisre szeretnék választ kapni. Elsősorban azt szeretném kideríteni, hogy mi az oka annak a pálfordulásnak, hogy a sneakerek manapság már inkább divatcikként értelmezhetőek, mint sportkellékként. Valamint ebben a folyamatban szerepet játszik-e a sztársportolók megjelenése, az általuk megjelenített reklám befolyása.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">Kutatási módszerként kérdőívek online megjelenítését, mert úgy gondolom, hogy a felállított hipotéziseimet ezzel a módszerrel tudom a legjobban alátámasztani, vagy cáfolni. Mindezek mellet és mindenekelőtt fontosnak tartom bemutatni azt az utat is, amely kialakította a jelenlegi fogyasztói magatartást, egyben hozzájárulva a fogyasztói társadalom kialakulásához.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">Véleményem szerint ennek feltárása elsősegíti az általam választott téma könnyed és érthető megismerését és bemutatását is.</span></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács Erik
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Pólya Éva
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Cipő, fogyasztói magatartás, marketing, sneaker, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:25
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet