Batta Dominik (2023) Sneakervásárlási szokások és a sneakerek megítélése a generációk viszonylatában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Batta Dominik-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (928kB) |
|
PDF
BATTA DOMINIK külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (110kB) |
|
PDF
SZD.BattaDominik.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (419kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A sneaker szó hallatán sokan nem tudják, hogy mire gondoljanak, főleg nem jut eszükbe, hogy egy cipőről van szó. Éppen ezért az elméleti részben bemutatom, hogy tulajdonképpen mik is azok a sneakerek, foglalkozom azzal, hogy honnan kezdődik a sneakerek története, mi az, ami elindította ezeket a cipőket a világhír felé, mi az oka annak, hogy a cipők egyes darabjai a világ legdrágább cipői közé tartoznak. <span style="font-size:1rem;">Az elmúlt időszakban, már jó pár éve Magyarországon is nagy népszerűségnek örvendenek a fiatalok körében a sneakerek, így azt hiszem, hogy érdemes kitérni arra is, hogy hogyan robbant be a cipő a magyarországi piacra, kik vásárolják, mi az oka a hazai népszerűségének. </span><span style="font-size:1rem;">Az már sokak számára köztudott, hogy ezeket a cipőket eleinte elsősorban a sportolóknak tervezték, aztán a sportpályákról berobbant a divat és a hétköznapi stílus öltözékébe. Szerintem ez egy érdekes folyamat, ezért a szakdolgozatomban szeretnék rávilágítani ennek az okára, annál is inkább, mert eleinte a cipőtípus elterjedése egy-egy híres sportoló nevéhez fűződik. </span><span style="font-size:1rem;">Mindnyájan ismerjük a nagy sportmárkákat, ahol ezek a cipők korábban nem voltak jelen. Az idők során azonban a sportolóknak köszönhetően meghódították ezeket a márkákat is, sőt a hódítás folytatódott a sporthoz nem kapcsolódó divat márkák irányába is. A szakdolgozatban kitérek erre a vonalra is, a cipők elterjedésének az okaira a divat világába, valamint a népszerű sportolókhoz való kapcsolatára és az ebben rejlő reklámra, üzletre. </span><span style="font-size:1rem;">Minden korosztálynak, minden embernek más-más cipóvásárlási szokása van. A dolgozatban elemezni szeretném az alapvető vásárlási szokások és a sneaker vásárlás korosztályonkénti jellemzőit, amiból következtetéseket lehet levonni a sneakerek elterjedésére vonatkozólag is. </span><span style="font-size:1rem;">A szakdolgozatomban megjelenő kutatás során is kitérek ezekre a kérdésekre, továbbá a kutatás során több általam felállított hipotézisre szeretnék választ kapni. Elsősorban azt szeretném kideríteni, hogy mi az oka annak a pálfordulásnak, hogy a sneakerek manapság már inkább divatcikként értelmezhetőek, mint sportkellékként. Valamint ebben a folyamatban szerepet játszik-e a sztársportolók megjelenése, az általuk megjelenített reklám befolyása. </span><span style="font-size:1rem;">Kutatási módszerként kérdőívek online megjelenítését, mert úgy gondolom, hogy a felállított hipotéziseimet ezzel a módszerrel tudom a legjobban alátámasztani, vagy cáfolni. Mindezek mellet és mindenekelőtt fontosnak tartom bemutatni azt az utat is, amely kialakította a jelenlegi fogyasztói magatartást, egyben hozzájárulva a fogyasztói társadalom kialakulásához. </span><span style="font-size:1rem;">Véleményem szerint ennek feltárása elsősegíti az általam választott téma könnyed és érthető megismerését és bemutatását is.</span></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Cipő, fogyasztói magatartás, marketing, sneaker, vásárlói magatartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |