Batta Dominik (2023) Sneakervásárlási szokások és a sneakerek megítélése a generációk viszonylatában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Batta Dominik-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (928kB) |
|
PDF
BATTA DOMINIK külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (110kB) |
|
PDF
SZD.BattaDominik.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (419kB) |
Absztrakt (kivonat)
A sneaker szó hallatán sokan nem tudják, hogymire gondoljanak, főleg nem jut eszükbe, hogy egy cipőről van szó. Éppen ezértaz elméleti részben bemutatom, hogy tulajdonképpen mik is azok a sneakerek,foglalkozom azzal, hogy honnan kezdődik a sneakerek története, mi az, amielindította ezeket a cipőket a világhír felé, mi az oka annak, hogy a cipőkegyes darabjai a világ legdrágább cipői közé tartoznak.Az elmúlt időszakban, már jó pár éveMagyarországon is nagy népszerűségnek örvendenek a fiatalok körében asneakerek, így azt hiszem, hogy érdemes kitérni arra is, hogy hogyan robbant bea cipő a magyarországi piacra, kik vásárolják, mi az oka a hazainépszerűségének.Az már sokak számára köztudott, hogy ezeket acipőket eleinte elsősorban a sportolóknak tervezték, aztán a sportpályákrólberobbant a divat és a hétköznapi stílus öltözékébe. Szerintem ez egy érdekesfolyamat, ezért a szakdolgozatomban szeretnék rávilágítani ennek az okára,annál is inkább, mert eleinte a cipőtípus elterjedése egy-egy híres sportolónevéhez fűződik.Mindnyájan ismerjük a nagy sportmárkákat,ahol ezek a cipők korábban nem voltak jelen. Az idők során azonban asportolóknak köszönhetően meghódították ezeket a márkákat is, sőt a hódításfolytatódott a sporthoz nem kapcsolódó divat márkák irányába is. Aszakdolgozatban kitérek erre a vonalra is, a cipők elterjedésének az okaira adivat világába, valamint a népszerű sportolókhoz való kapcsolatára és az ebbenrejlő reklámra, üzletre.Minden korosztálynak, minden embernek más-máscipóvásárlási szokása van. A dolgozatban elemezni szeretném az alapvetővásárlási szokások és a sneaker vásárlás korosztályonkénti jellemzőit, amibólkövetkeztetéseket lehet levonni a sneakerek elterjedésére vonatkozólag is.A szakdolgozatomban megjelenő kutatás soránis kitérek ezekre a kérdésekre, továbbá a kutatás során több általamfelállított hipotézisre szeretnék választ kapni. Elsősorban azt szeretnémkideríteni, hogy mi az oka annak a pálfordulásnak, hogy a sneakerek manapságmár inkább divatcikként értelmezhetőek, mint sportkellékként. Valamint ebben a folyamatbanszerepet játszik-e a sztársportolók megjelenése, az általuk megjelenítettreklám befolyása.Kutatási módszerként kérdőívek onlinemegjelenítését, mert úgy gondolom, hogy a felállított hipotéziseimet ezzel amódszerrel tudom a legjobban alátámasztani, vagy cáfolni. Mindezek mellet és mindenekelőttfontosnak tartom bemutatni azt az utat is, amely kialakította a jelenlegifogyasztói magatartást, egyben hozzájárulva a fogyasztói társadalomkialakulásához.Véleményem szerint ennek feltárása elsősegítiaz általam választott téma könnyed és érthető megismerését és bemutatását is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Cipő, fogyasztói magatartás, marketing, sneaker, vásárlói magatartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |