A közösségi média szerepe a sportolók személyes márkaépítésében

Kornóczi Natália (2023) A közösségi média szerepe a sportolók személyes márkaépítésében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kornóczi_Natália_AD3GU9_szakdolgozat.pdf] PDF
Kornóczi_Natália_AD3GU9_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (967kB)
[thumbnail of külső konzulens_Kornóczi_Natália_Katusné Dávid Edit_külső bírálat.pdf] PDF
külső konzulens_Kornóczi_Natália_Katusné Dávid Edit_külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (905kB)
[thumbnail of opp_influ_Natália.pdf] PDF
opp_influ_Natália.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (274kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;">Az internet, a közösségi média, illetve a streamingszolgáltatók adta lehetőségek egyre nagyobb szerepet játszanak a sportolók személyes márkájának felépítésében.&nbsp;A személy, dolgozatom esetében a sportoló által gyakorolt hatása, hogy mit éreznek iránta, illetve, mit gondolnak róla, maga a személyes márka vagy énmárka. A sportolók által kialakított imázs több tényezőből tevődik össze. Az imázst befolyásolja a sportteljesítmény mellett a sportoló személyisége, a viselkedése, illetve a kisugárzása, nyilatkozatai. Ezért fontos, hogy egy sportoló, aki személyes márkát szeretne felépíteni, olyan személyes márkaként tekintsen magára, amely formázható, alakítható és pozícionálható a különböző piacokra. Ennek elérésben elengedhetetlen, hogy a sportoló, azaz a kommunikáló fél megismerje a fogyasztók, azaz a sportoló közösségi média oldalait követők, nézők és szurkolók fogyasztási motivációját. A sportoló egyszerre lehet része egy nagyobb terméknek, de önálló termékként is megjelenhet a sportpiac különböző területein.&nbsp;<span style="font-size: 1rem;">A marketing és kommunikáció szaktudományának aktuális kérdése a sportoló életében a közösségi média által betöltött szerep fontosságát és hogy ez milyen hatással van a személyes márka kialakításában. Emellett dolgozatomban vizsgálom a csapatsportok, csapatsportolók és az olimpiai sportolók kommunikációjának jelentőségét, illetve megjelenésüket a média különböző területein. Kutatási kérdéseim közé tartozik, a példakép funkciójának kérdése, illetve kitérek a sportoló és az edző közötti kommunikációnak a jelentőségére is. Dolgozatomban kifejtésre kerül annak a kérdése, hogy a média hogyan formálja a sportolóról alkotott képet. A marketing és kommunikáció szaktudományának aktuális kérdése, hogy hogyan lehet hatékonyan építeni és fenntartani egy közösséget, és hogyan lehet az üzleti célokra fókuszálni a közösségépítés során, hiszen a közösségépítés az egyik alapja a személyes márkaépítésnek. A sportoló márkaépítésének a lényege, hogy a sportoló egyedi és megkülönböztethető márkaasszociációkat alakítson ki és ezekkel a követők és a szurkolók azonosulni tudjanak és hitelesnek tartsák azt, amit a sportoló képvisel. A sport üzletiesedésének hála, sok sportolóból lesz televíziós sztár, mely lehetőséget nyújt újabb szponzor és reklám megkereséseknek, így válhatnak személyes márkává. Emellett dolgozatomban érintem a közösségi média szereplőire gyakorolt negatív hatásokat, ilyen például a cancel culture vagy a COVID-járvány helyzet, amelyek nagy hatással voltak a közösségi média alakulására.</span></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Katusné Dávid Edit
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zelena András
Belső
egyetemi docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: csoportkommunikáció, hivatásos sportolók, közösségi média, márkaépítés, sport
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:25
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet