Kornóczi Natália (2023) A közösségi média szerepe a sportolók személyes márkaépítésében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Kornóczi_Natália_AD3GU9_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (967kB) |
|
PDF
külső konzulens_Kornóczi_Natália_Katusné Dávid Edit_külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (905kB) |
|
PDF
opp_influ_Natália.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (274kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;">Az internet, a közösségi média, illetve a streamingszolgáltatók adta lehetőségek egyre nagyobb szerepet játszanak a sportolók személyes márkájának felépítésében. A személy, dolgozatom esetében a sportoló által gyakorolt hatása, hogy mit éreznek iránta, illetve, mit gondolnak róla, maga a személyes márka vagy énmárka. A sportolók által kialakított imázs több tényezőből tevődik össze. Az imázst befolyásolja a sportteljesítmény mellett a sportoló személyisége, a viselkedése, illetve a kisugárzása, nyilatkozatai. Ezért fontos, hogy egy sportoló, aki személyes márkát szeretne felépíteni, olyan személyes márkaként tekintsen magára, amely formázható, alakítható és pozícionálható a különböző piacokra. Ennek elérésben elengedhetetlen, hogy a sportoló, azaz a kommunikáló fél megismerje a fogyasztók, azaz a sportoló közösségi média oldalait követők, nézők és szurkolók fogyasztási motivációját. A sportoló egyszerre lehet része egy nagyobb terméknek, de önálló termékként is megjelenhet a sportpiac különböző területein. <span style="font-size: 1rem;">A marketing és kommunikáció szaktudományának aktuális kérdése a sportoló életében a közösségi média által betöltött szerep fontosságát és hogy ez milyen hatással van a személyes márka kialakításában. Emellett dolgozatomban vizsgálom a csapatsportok, csapatsportolók és az olimpiai sportolók kommunikációjának jelentőségét, illetve megjelenésüket a média különböző területein. Kutatási kérdéseim közé tartozik, a példakép funkciójának kérdése, illetve kitérek a sportoló és az edző közötti kommunikációnak a jelentőségére is. Dolgozatomban kifejtésre kerül annak a kérdése, hogy a média hogyan formálja a sportolóról alkotott képet. A marketing és kommunikáció szaktudományának aktuális kérdése, hogy hogyan lehet hatékonyan építeni és fenntartani egy közösséget, és hogyan lehet az üzleti célokra fókuszálni a közösségépítés során, hiszen a közösségépítés az egyik alapja a személyes márkaépítésnek. A sportoló márkaépítésének a lényege, hogy a sportoló egyedi és megkülönböztethető márkaasszociációkat alakítson ki és ezekkel a követők és a szurkolók azonosulni tudjanak és hitelesnek tartsák azt, amit a sportoló képvisel. A sport üzletiesedésének hála, sok sportolóból lesz televíziós sztár, mely lehetőséget nyújt újabb szponzor és reklám megkereséseknek, így válhatnak személyes márkává. Emellett dolgozatomban érintem a közösségi média szereplőire gyakorolt negatív hatásokat, ilyen például a cancel culture vagy a COVID-járvány helyzet, amelyek nagy hatással voltak a közösségi média alakulására.</span></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | csoportkommunikáció, hivatásos sportolók, közösségi média, márkaépítés, sport |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |