A világjárvány hatása a légi import szállítmányozásra a Kühne + Nagel példáján keresztül

Csupor Brigitta (2023) A világjárvány hatása a légi import szállítmányozásra a Kühne + Nagel példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Diplomadolgozat - Csupor Brigitta DT8WTE _ A világjárvány hatása a légi import szállítmányozásra a Kühne Nagel példáján keresztül.pdf] PDF
Diplomadolgozat - Csupor Brigitta DT8WTE _ A világjárvány hatása a légi import szállítmányozásra a Kühne Nagel példáján keresztül.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Csupor Brigitta.pdf] PDF
Csupor Brigitta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (525kB)
[thumbnail of Csupor_Brigitta_biralat.pdf] PDF
Csupor_Brigitta_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (99kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p></p><p></p><p>&nbsp;<span style="font-size:1rem;">Az elmúlt években számos kihívás érte a légi áruszállítmányozást. Nagyon komoly problémákat okozott a koronavírus világjárvány az iparág résztvevői számára, és épphogy sikerült a világjárvány hatásaiból kilábalni, Oroszország megtámadta Ukrajnát. A háborúnak szintén különböző hatásai vannak a légiáruszállítmányozásra, itt megemlítjük az üzemanyagárak emelkedését, és ennek következtében az inflációt. Ezen problémákra reagálva a szállítmányozó cégek egyesülés-felvásárlással (Mergers and Aquisitions, M&amp;A) igyekeztek kezelni ezt az új helyzetet. Dolgozatomban áttekintést nyújtok, hogyan reagál a légiáru-szállítmányozási ágazat és ezen belül konkrétan a Kühne Nagel svájci multinacionális vállalat a közelmúlt kihívásaira.&nbsp;</span></p> <p>A kutatásom vizsgálatának eredményéből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a Kühne Nagel rugalmas, jól reagál a válsághelyzetekre, emellett nyitott az új kihívások felé. Ügyfél elégedettségi vizsgálat során azt a következtetést vonhatjuk le, hogy ügyfelei elégedettek, azonosulnak a vállalati válságkezelő stratégiákkal. A kutatásaim során a Kühne Nagel ügyfélelégedettségének mérésére kifejlesztettem egy új kérdőívet, amelynek segítségével a vállalat le tudja mérni ügyfeleinek elégedettségét és a fejlesztésre szoruló területeken meg tudja tenni a szükséges lépéseket. A Kühne Nagel csoport sikerei mögött jól bevált üzleti döntései, összeolvadási és felvásárlási stratégiái állnak. Ennek következtében kerülhetett a vállalatcsoport a 2022. évben globális vezetői pozícióba.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p><br><p></p> <p>&nbsp;</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Antalóczy Katalin Júlia
Belső
főiskolai tanár; Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék; KKK
Seres Gábor Attila
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: export-import, koronavírus-járvány (COVID-19), légiközlekedés, logisztika, szállítmányozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:25
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet