Kiss-Gremsperger Dániel (2023) A televíziózás relevanciájának vizsgálata a streaming szolgáltatások világában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A Televíziózás relevanciájának vizsgálata a streaming szolgáltatások világában Végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Kiss_GremspergerDániel_szakdolg_bírálat_20230602.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (177kB) |
|
PDF
SZD.KissGremspergerDaniel.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (412kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p></p><p><span lang="HU">Manapság minden átlagos háztartásban központi szerepet játszik a TV. A hagyományos televíziózás több évtizede a szórakoztató világ egyik legfontosabb eleme, amely a nézők számára a műsorok széles skáláját kínálja, beleértve az élő sporteseményeket, híreket és filmeket. Beszéljünk egy kis esti kikapcsolódásról egy jó film mellett a hálószobában vagy háttérzajnak a nappaliban a mindennapok során, a TV valamilyen formában, de jelen van életünkben, szórakoztat, hírekkel és információkkal lát el minket.</span><span lang="HU"> </span></p> <p><span lang="HU">A televíziós tartalmak fogyasztásának módja azonban az elmúlt években jelentős változáson ment keresztül, az olyan streaming szolgáltatások, mint a Netflix és az Amazon Prime Video megjelenésével. Ezek a szolgáltatások forradalmasították a tévénézés módját, mivel a nézők számára szélesebb tartalmi választékot, kérésre történő azonnali nézés lehetőségét és személyre szabottabb nézési élményt kínálnak. Ez a "cord-cutting", azaz a „kábelvágás” növekvő tendenciáját eredményezte: egyre többen döntenek úgy, hogy a hagyományos kábeles és műholdas televíziós előfizetéseket a streaming szolgáltatások javára hagyják el. (Basin, 2018)</span><span lang="HU"></span></p> <p><span lang="HU">A dolgozatom során, bemutatom a hagyományos televíziózás és a streamingszolgáltatások közötti különbségeket, beleértve a tartalomkínálatot, a terjesztési módszereket és az iparágra gyakorolt hatásokat. A részletes elemzés és összehasonlítás révén a dolgozat betekintést nyújthat a televíziózás jövőjébe. A dolgozat célja, hogy megválaszolja a fogyasztói magatartás mögöttes indokait a vizsgált piac esetében, hogy a szolgáltatások miként hatnak a fogyasztói magatartásra. Milyen marketing eszközök és tartalmak mely fogyasztói generációkat érhetik el és szólíthatják meg, hogyan motiválhatják a fogyasztót a szolgáltatás fogyasztására.</span></p> <p><span lang="HU">A média digitalizációja volt a streamingszolgáltatások irányába történő elmozdulás egyik fő mozgatórugója. A nagysebességű internet-hozzáférés elterjedésével a digitális tartalom iránti kereslet exponenciálisan nőtt. A streaming szolgáltatások ezt a tendenciát kihasználva közvetlenül a nézőkhöz tudták eljuttatni tartalmaikat, a hagyományos műsorszóró infrastruktúra nélkül. Emellett az okostelefonok és a mobileszközök elterjedése a streaming-szolgáltatásokat is elérhetőbbé tette, lehetővé téve a nézők számára, hogy kedvenc műsoraikat és filmjeiket útközben is megnézhessék.</span><span lang="HU"> </span><span lang="HU">Ennek a technológiai fejlődésnek köszönhető, hogy a televízió, mint megjelenítő is hatalmasat fejlődött és a vizuális újításokat a streaming szolgáltatások képesek kihasználni, mely egyre több előnnyel jár a hagyományos televízióval szemben. (Noam, 2021)</span></p> <p><span lang="HU">A dolgozat azt is megvizsgálja, hogy a streaming szolgáltatások milyen hatással vannak a hagyományos televíziós, a kábel- és műholdas szolgáltatókra. Mivel egyre több néző fordul a streaming szolgáltatások felé, ez stratégiaváltáshoz vezetett és egyre több szolgáltató saját streaming-szolgáltatásokat kínál, hogy felvegye a versenyt az olyan már befutott szereplőkkel, mint a Netflix. (Basin, 2018)</span></p> <p><span lang="HU"> Témaválasztásomat az indokolja, hogy rendkívül érdekel a televíziózás világa. Szeretném feltérképezni ezt az izgalmas világot, megismerni, hogy a digitalizáció általi folyamatos technológiai fejlődés okozta változások miként hatnak a piacra. </span></p><p><span lang="HU">Szakdolgozatom célja, hogy feltárja a hagyományos televíziózás relevanciáját a streamingszolgáltatások korában, és értékelje mindkét platform erősségeit és gyengeségeit. Dolgozatom során olyan kérdésekre keresem a választ, mint, hogy a generációs különbségek hogyan befolyásolják a televíziózási szokásainkat? Streaming szolgáltatások felemelkedése hogyan befolyásolta a tradicionális televíziózást? Milyen technológiai eltérések tapasztalhatók a két platform között és hogyan hatnak a fogyasztóra? Melyek a legnagyobb tartalomfogyasztási eltérések a vizsgált platformok esetében? Ezekre és a kapcsolódó további kérdésekre Kérdőívvel történő megkérdezés és mélyinterjú keretében keresem a válaszokat. </span></p><p><span lang="HU">Dolgozatomban először bemutatom a két vizsgált platformot és a kutatásom szempontjából releváns elemeit, majd fogyasztói szemszögből mutatom be a piacot a fogyasztói magatartás viszonylatában. Ezután kifejtem a kutatásomhoz használt módszereket. Vizsgálatom a hazai televíziós és streaming fogyasztási trendekkel kezdem, majd ismertetem a digitális bennszülöttek tartalomfogyasztási szokásait, ezt követően a kérdőíves megkérdezés és a mélyinterjús kutatás eredményeit mutatom be. Befejezésként a kutatási eredményekben fellelhető összefüggéseket vizsgálom meg, levonom a következtetéseket és összegzem a leírtakat.</span><span lang="HU"> </span><span lang="HU">Az elemzés révén a dolgozat átfogó képet nyújt a televíziós tartalomfogyasztás módjának folyamatban lévő változásáról, valamint a fogyasztókra és a szolgáltatókra gyakorolt lehetséges következményekről.</span></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fomo, generációs marketing, OTT, streaming, tartalommarketing, televízió, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |