Kiss-Gremsperger Dániel (2023) A televíziózás relevanciájának vizsgálata a streaming szolgáltatások világában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A Televíziózás relevanciájának vizsgálata a streaming szolgáltatások világában Végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Kiss_GremspergerDániel_szakdolg_bírálat_20230602.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (177kB) |
|
PDF
SZD.KissGremspergerDaniel.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (412kB) |
Absztrakt (kivonat)
Manapság minden átlagosháztartásban központi szerepet játszik a TV. A hagyományos televíziózás többévtizede a szórakoztató világ egyik legfontosabb eleme, amely a nézők számára aműsorok széles skáláját kínálja, beleértve az élő sporteseményeket, híreket ésfilmeket. Beszéljünk egy kis esti kikapcsolódásról egy jó film mellett ahálószobában vagy háttérzajnak a nappaliban a mindennapok során, a TV valamilyenformában, de jelen van életünkben, szórakoztat, hírekkel és információkkal látel minket. A televízióstartalmak fogyasztásának módja azonban az elmúlt években jelentős változásonment keresztül, az olyan streaming szolgáltatások, mint a Netflix és az AmazonPrime Video megjelenésével. Ezek a szolgáltatások forradalmasították atévénézés módját, mivel a nézők számára szélesebb tartalmi választékot, kérésretörténő azonnali nézés lehetőségét és személyre szabottabb nézési élménytkínálnak. Ez a "cord-cutting", azaz a „kábelvágás” növekvőtendenciáját eredményezte: egyre többen döntenek úgy, hogy a hagyományoskábeles és műholdas televíziós előfizetéseket a streaming szolgáltatások javárahagyják el. (Basin, 2018)A dolgozatom során,bemutatom a hagyományos televíziózás és a streamingszolgáltatások közöttikülönbségeket, beleértve a tartalomkínálatot, a terjesztési módszereket és aziparágra gyakorolt hatásokat. A részletes elemzés és összehasonlítás révén adolgozat betekintést nyújthat a televíziózás jövőjébe. A dolgozat célja, hogymegválaszolja a fogyasztói magatartás mögöttes indokait a vizsgált piacesetében, hogy a szolgáltatások miként hatnak a fogyasztói magatartásra. Milyenmarketing eszközök és tartalmak mely fogyasztói generációkat érhetik el ésszólíthatják meg, hogyan motiválhatják a fogyasztót a szolgáltatásfogyasztására.A médiadigitalizációja volt a streamingszolgáltatások irányába történő elmozdulásegyik fő mozgatórugója. A nagysebességű internet-hozzáférés elterjedésével adigitális tartalom iránti kereslet exponenciálisan nőtt. A streamingszolgáltatások ezt a tendenciát kihasználva közvetlenül a nézőkhöz tudtákeljuttatni tartalmaikat, a hagyományos műsorszóró infrastruktúra nélkül.Emellett az okostelefonok és a mobileszközök elterjedése astreaming-szolgáltatásokat is elérhetőbbé tette, lehetővé téve a nézők számára,hogy kedvenc műsoraikat és filmjeiket útközben is megnézhessék. Enneka technológiai fejlődésnek köszönhető, hogy a televízió, mint megjelenítő ishatalmasat fejlődött és a vizuális újításokat a streaming szolgáltatásokképesek kihasználni, mely egyre több előnnyel jár a hagyományos televízióvalszemben. (Noam, 2021)A dolgozat azt ismegvizsgálja, hogy a streaming szolgáltatások milyen hatással vannak ahagyományos televíziós, a kábel- és műholdas szolgáltatókra. Mivel egyre többnéző fordul a streaming szolgáltatások felé, ez stratégiaváltáshoz vezetett ésegyre több szolgáltató saját streaming-szolgáltatásokat kínál, hogy felvegye a versenytaz olyan már befutott szereplőkkel, mint a Netflix. (Basin, 2018) Témaválasztásomataz indokolja, hogy rendkívül érdekel a televíziózás világa. Szeretném feltérképezniezt az izgalmas világot, megismerni, hogy a digitalizáció általi folyamatos technológiaifejlődés okozta változások miként hatnak a piacra. Szakdolgozatom célja, hogy feltárja a hagyományostelevíziózás relevanciáját a streamingszolgáltatások korában, és értékeljemindkét platform erősségeit és gyengeségeit. Dolgozatom során olyan kérdésekrekeresem a választ, mint, hogy a generációs különbségek hogyan befolyásolják a televíziózásiszokásainkat? Streaming szolgáltatások felemelkedése hogyan befolyásolta a tradicionálistelevíziózást? Milyen technológiai eltérések tapasztalhatók a két platformközött és hogyan hatnak a fogyasztóra? Melyek a legnagyobb tartalomfogyasztásieltérések a vizsgált platformok esetében? Ezekre és a kapcsolódó továbbikérdésekre Kérdőívvel történő megkérdezés és mélyinterjú keretében keresem aválaszokat. Dolgozatomban előszörbemutatom a két vizsgált platformot és a kutatásom szempontjából releváns elemeit,majd fogyasztói szemszögből mutatom be a piacot a fogyasztói magatartásviszonylatában. Ezután kifejtem a kutatásomhoz használt módszereket.Vizsgálatom a hazai televíziós és streaming fogyasztási trendekkel kezdem, majdismertetem a digitális bennszülöttek tartalomfogyasztási szokásait, eztkövetően a kérdőíves megkérdezés és a mélyinterjús kutatás eredményeit mutatombe. Befejezésként a kutatási eredményekben fellelhető összefüggéseket vizsgálommeg, levonom a következtetéseket és összegzem a leírtakat. Azelemzés révén a dolgozat átfogó képet nyújt a televíziós tartalomfogyasztásmódjának folyamatban lévő változásáról, valamint a fogyasztókra és aszolgáltatókra gyakorolt lehetséges következményekről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fomo, generációs marketing, OTT, streaming, tartalommarketing, televízió, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |