Szoboszlai Laura Luca (2023) Fogyasztói magatartás vizsgálata az online térben. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Szoboszlai_Laura_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bírálat Szoboszlai Laura.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (415kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Fogyasztói magatartás vizsgálata az online térben</p> <p>A szakdolgozatom témája a fogyasztói magatartás vizsgálata az online térben. A dolgozatom írása közben szerzett szakirodalmi információkból egyaránt kiderül, hogy az online környezet az utóbbi években egyre nagyobb jelentőséggel bír a fogyasztói döntéshozatal során. Az online vásárlók száma folyamatosan növekszik, így az online fogyasztói magatartás tanulmányozása egyre fontosabbá válik. A vásárlási döntés egy olyan összetett folyamat, ahol fontos megérteni az egyes vásárlási szakaszokat, mert ez segít a döntéshozatal folyamatának összetettségének és elemeinek megértésébe. Ezen felül lehetőséget biztosít a marketing szakemberek számára a vásárlási döntések megértésében.</p><p><span style="font-size: 1rem;">Szakdolgozatom írása folyamán három hipotézis fogalmazódott meg bennem: az online vásárlás növekedése tovább fog folytatódni, a fogyasztók többsége biztonságosnak tartja az online vásárlást és az interneten történő vásárlás növeli a vásárlói elégedettséget.</span></p> Kvantitatív kutatásom során, kérdőív segítségével térképeztem fel a 16 év kor feletti korcsoportok online jelenlétét és vásárlási szokásait. A kérdőívet kitöltők válaszai és a különböző szakirodalmak megerősítést nyújtottak mind a három hipotézisem elfogadásában, hiszen kérdőívem válaszai alapján alátámaszthatóak megállapításaim. <br> Összességében kutatásom alapján megállapítható, hogy az online jelenlét egyre fontosabbá válik mindennapjainkban, az emberek pedig egyre inkább kihasználják a világháló által nyújtott lehetőségeket. Bár az offline vásárlás jelenleg még dominál, az online vásárlásnak nagy potenciálja van arra, hogy a jövőben felváltsa az offline vásárlást.<br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói igények, fogyasztói magatartás, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |