Fogyasztói magatartás vizsgálata az online térben

Szoboszlai Laura Luca (2023) Fogyasztói magatartás vizsgálata az online térben. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szoboszlai_Laura_szakdolgozat.pdf] PDF
Szoboszlai_Laura_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat Szoboszlai Laura.pdf] PDF
Bírálat Szoboszlai Laura.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (415kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Fogyasztói magatartás vizsgálata az online térben</p> <p>A szakdolgozatom témája a fogyasztói magatartás vizsgálata az online térben. &nbsp;A dolgozatom írása közben szerzett szakirodalmi információkból egyaránt kiderül, hogy az online környezet az utóbbi években egyre nagyobb jelentőséggel bír a fogyasztói döntéshozatal során. Az online vásárlók száma folyamatosan növekszik, így az online fogyasztói magatartás tanulmányozása egyre fontosabbá válik. A vásárlási döntés egy olyan összetett folyamat, ahol fontos megérteni az egyes vásárlási szakaszokat, mert ez segít a döntéshozatal folyamatának összetettségének és elemeinek megértésébe. Ezen felül lehetőséget biztosít a marketing szakemberek számára a vásárlási döntések megértésében.</p><p><span style="font-size: 1rem;">Szakdolgozatom írása folyamán három hipotézis fogalmazódott meg bennem: az online vásárlás növekedése tovább fog folytatódni, a fogyasztók többsége biztonságosnak tartja az online vásárlást és az interneten történő vásárlás növeli a vásárlói elégedettséget.</span></p> Kvantitatív kutatásom során, kérdőív segítségével térképeztem fel a 16 év kor feletti korcsoportok online jelenlétét és vásárlási szokásait. A kérdőívet kitöltők válaszai és a különböző szakirodalmak megerősítést nyújtottak mind a három hipotézisem elfogadásában, hiszen kérdőívem válaszai alapján alátámaszthatóak megállapításaim. <br> Összességében kutatásom alapján megállapítható, hogy az online jelenlét egyre fontosabbá válik mindennapjainkban, az emberek pedig egyre inkább kihasználják a világháló által nyújtott lehetőségeket. Bár az offline vásárlás jelenleg még dominál, az online vásárlásnak nagy potenciálja van arra, hogy a jövőben felváltsa az offline vásárlást.<br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó Edit
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói igények, fogyasztói magatartás, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:25
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet