Fogyasztói magatartás vizsgálata az online térben

Szoboszlai Laura Luca (2023) Fogyasztói magatartás vizsgálata az online térben. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szoboszlai_Laura_szakdolgozat.pdf] PDF
Szoboszlai_Laura_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat Szoboszlai Laura.pdf] PDF
Bírálat Szoboszlai Laura.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (415kB)

Absztrakt (kivonat)

Fogyasztóimagatartás vizsgálata az online térbenAszakdolgozatom témája a fogyasztói magatartás vizsgálata az online térben. A dolgozatom írása közben szerzettszakirodalmi információkból egyaránt kiderül, hogy az online környezet azutóbbi években egyre nagyobb jelentőséggel bír a fogyasztói döntéshozatalsorán. Az online vásárlók száma folyamatosan növekszik, így az onlinefogyasztói magatartás tanulmányozása egyre fontosabbá válik. A vásárlási döntésegy olyan összetett folyamat, ahol fontos megérteni az egyes vásárlási szakaszokat, mert ez segít a döntéshozatalfolyamatának összetettségének és elemeinek megértésébe. Ezen felül lehetőséget biztosít a marketingszakemberek számára a vásárlási döntések megértésében.Szakdolgozatomírása folyamán három hipotézis fogalmazódott meg bennem: az online vásárlásnövekedése tovább fog folytatódni, a fogyasztók többsége biztonságosnak tartjaaz online vásárlást és az interneten történő vásárlás növeli a vásárlóielégedettséget.Kvantitatív kutatásom során, kérdőívsegítségével térképeztem fel a 16 év kor feletti korcsoportok online jelenlététés vásárlási szokásait. A kérdőívet kitöltők válaszai és a különbözőszakirodalmak megerősítést nyújtottak mind a három hipotézisem elfogadásában, hiszenkérdőívem válaszai alapján alátámaszthatóak megállapításaim. Összességében kutatásom alapján megállapítható, hogy az online jelenlét egyrefontosabbá válik mindennapjainkban, az emberek pedig egyre inkább kihasználjáka világháló által nyújtott lehetőségeket. Bár az offline vásárlás jelenleg mégdominál, az online vásárlásnak nagy potenciálja van arra, hogy a jövőbenfelváltsa az offline vásárlást.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói igények, fogyasztói magatartás, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:25
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet