Online fogyasztói szokások elemzése az alvást elősegítő készítmények terén a Nottevit példáján keresztül

Baksa Bianka Barbara (2023) Online fogyasztói szokások elemzése az alvást elősegítő készítmények terén a Nottevit példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Végleges szakdolgozat.pdf] PDF
Végleges szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (929kB)
[thumbnail of Baksa Bianka.pdf] PDF
Baksa Bianka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (218kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozat_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (231kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p><span lang="hu" xml:lang="hu">Számos ember él a világon, aki alvásproblémával küzd, aminek okán az alvást elősegítő készítményhez nyúl. Sokan ódzkodnak e szerek bevételével, ugyanis félő a hozzászokás, függőség veszélye, így mindenki a számára megfelelő készítményt szeretné megszerezni. Ezért az embereknek célszerű utánanézni, mit tartalmaznak a gyógyszerek, továbbá az sem mindegy, milyen mennyiségben vannak jelen az összetevők. Gyakori ugyan a szóbeli ajánlás: sokan esküdnek kezelőorvosuk, gyógyszerészük szavára, esetleg baráti vagy ismerősi tapasztalatra. Fontos megjegyezni, hogy az internetnek hála rengeteg adat elérhetővé válik, így nem meglepő, ha a világhálót hívják segítségül az emberek. Hogyan teszik mindezt?</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Az alvásproblémák kezelésére a világon (így Magyarországon is) megannyi termék létezik, ide sorolhatók az alvást elősegítő teák, gyógynövények, valamint a gyógyhatású készítmények, mind kapszulák, mind italporok formájában. A Nottevit is utóbbi két formában értékesíti termékeit, amiről számos pozitív visszajelzés jön hatásosságával kapcsolatban, köszönhetően a természetes összetevőknek és azok ideális mennyiségének.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">De hogyan találnak rá, honnan ismerik az emberek? Milyen marketingstratégiát használ, hogy egyre több embert megszólítson, ezzel növelve az értékesítését? Milyen marketingkommunikációs csatornákat vesz igénybe? Egyáltalán, mi az, hogy online fogyasztó és milyen szokások jellemzik? A legfontosabb kérdés: miért éppen erről szól a szakdolgozat?</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Szakdolgozatomban ezekre és ezekhez hasonló kérdésekre keresem a választ primer (kérdőív és mélyinterjú) és szekunder kutatások segítségével. Szót ejtek az online fogyasztóról, online fogyasztói szokásokról, az alvásról, majd az alvás hiányának veszélyeiről. Ezt követően az alvást elősegítő készítmények kapnak főszerepet, ez után a Nottevit-et és jelenlegi pozícióját elemzem. Szakdolgozatom végét javaslattétellel fogom zárni a Nottevit számára, amellyel esetleg javíthatná az online értékesítését, igyekszem kiemelni a legfontosabb pozitívumokat és a nagyobb „buktatókat”.</span></p><div> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A hipotéziseim közül kettő beigazolódott, míg egy megcáfolásra került:</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Az influenszer-használat ugyan fontos, de nem szabad engedni, hogy ezen legyen a fő hangsúly. Ez a hipotézis leginkább a Nottevit online jelenléte miatt vetődött fel, ahol egyértelműen látni, mennyi véleményvezérrel működnek együtt. Amennyiben nagyobb vásárlói bázist szeretnének elérni, csökkenteniük kéne az együttműködésüket, és maximum 2 fő arcot a márkához kapcsolni – ez az egyik javaslatom feléjük.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Az alvásproblémákból eredő betegségek száma az idő előrehaladtával valóban nőni fognak, hiszen folyamatos növekedést tapasztalhatunk a cégek megjelenésében, akiknek fő célcsoportja azok, akik nem alszanak jól vagy eleget. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A kutatásból kiderült, hogy a kitöltők többsége (pontosabban 77,1%-a) tisztában van azzal, hogy létezik olyan termék, ami segít az alvásban és nem okoz hozzászokást. Ez valójában csak jó hír, mert ez azt bizonyítja, hogy ezek a kitöltők már valamilyen szinten jártasnak tekinthetők a témában.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A Nottevit stratégiája alapvetően jónak mondható, a további javaslataim a cég felé, hogy inkább az edukatív jellegű kommunikáció felé mozduljanak el, valamint azt érzem, hogy nem használják ki kellően az USP-jüket. Ennek érdekében, ezt a kettőt ötvözve több tartalom jelenhetne meg. A Hűségprogramot egy nagyon jó gondolatnak tartok, bízom benne, hogy sikeres kampányt tudnak belőle csinálni.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Szerencsére, már számos technológia elérhető világszerte az alvás javításának elősegítésében, mint a párna, aminek a hőmérsékletét szabályozhatjuk, a napszakot és az egyén alvási szokásait figyelembe vevő okoslámpa, és megannyi eszköz. Azonban javaslom a rossz alvóknak, hogy mielőtt úgy döntenek, hogy alvást segítő készítményt kezdenek vásárolni, igyekezzenek betartani az alváshigiénia alapvető szabályait. Ezt a listát a mellékletek utolsó oldalain csatolom azoknak, akik el szeretnék olvasni Matthew Walker 12 pontból álló listáját.</span></p></div><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Dr. Rimóczi Csilla
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Koncz Krisztina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 4p, alvás, alváshiány, alvászavar, online értékesítés, online fogyasztó
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:24
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet