A METRO Kereskedelmi Kft. szervezeti- és marketingkommunikációjának bemutatása

Lénárt Lilla (2023) A METRO Kereskedelmi Kft. szervezeti- és marketingkommunikációjának bemutatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_véglegesLL_0505.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_véglegesLL_0505.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_LL_KBD.pdf] PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_LL_KBD.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (301kB)
[thumbnail of külső konzulens_Lénárt Lilla_Németh Szintia küldő baráló.pdf] PDF
külső konzulens_Lénárt Lilla_Németh Szintia küldő baráló.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p></p><p>Szakdolgozatomban a marketing- és vállalati kommunikáció fókusszal a magyarországi METRO Nagykereskedelem külső és belső kommunikációját vizsgáltam, hangsúlyt fektetve a közösségi média használatára és a kialakított stratégiák feltérképezésére. Elsősorban a marketingszektort érintő változtatásokat vizsgáltam az általam választott vállalatnál, és arra a kérdésre kerestem választ, hogy miként használja jelenleg a cég az eladásösztönzés és a vállalati kommunikáció online és offline lehetőségeit Magyarországon, valamint, hogy a hagyományos, vagy a digitális médiaeszközök használata a hatékonyabb vállalati és vásárlói szempontból. Dolgozatom fejezeteiben az elméleti áttekintés után bemutattam a METRO Nagykereskedelem marketing - és vállalati kommunikációját a gyakorlatban, és elemeztem a 2023-ban is futó, legnagyobb volumenű kampányt, az úgynevezett „Többet olcsóbban” brand kampányt. Szakmai gyakorlatom és gyakornokságom során szerzett tapasztalataimat is felhasználtam a kommunikáció elemzése során. A külső marketingkommunikáció áttekintése során kérdőíves kutatás segítségével arra kerestem a választ, hogy a hagyományos, vagy a digitális és közösségi marketingkommunikációs csatornák közül melyik a leghatékonyabb a kereskedelmi vagy áruházi marketing szempontjából, valamint, hogy a METRO Nagykereskedelem esetében melyik csatorna érvényesül a leginkább. A vállalat szervezeti kommunikációs elemzésének alapját több, a digitális marketingen dolgozó alkalmazottal készített mélyinterjú képezte, amelyek betekintést nyújtottak a vállalat történetébe, fejlődésébe, és a szervezeti kultúrába. Dolgozatom ezen szakaszában feltártam, hogy milyen változások segítenék elő a még jobb vállalati kommunikációt, és mi volna szükséges ehhez a változáshoz, a marketing osztály fókuszában. Szakdolgozatom végén saját készítésű kvalitatív és kvantitatív felmérésekkel alátámasztottam, hogy marketingkommunikációs szempontból az online és az offline média egyaránt hasznosnak bizonyul, továbbá, hogy a szervezeti kultúra fejlődése a vállalaton belül ígéretes. Mindezek után, a szakirodalmak, a felmérések eredményének és a vállalat ismeretének fényében megfogalmaztam javaslataim, mind a marketingkommunikációt, mind a vállalati kommunikációt tekintve.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kékesdi-Boldog Dalma
Belső
egyetemi tanársegéd; Kommunikáció Tanszék; KKK
Németh Szintia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketing, marketingkommunikáció, szervezeti kommunikáció, szervezeti kultúra, vállalati kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:24
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet