Lénárt Lilla (2023) A METRO Kereskedelmi Kft. szervezeti- és marketingkommunikációjának bemutatása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_véglegesLL_0505.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_LL_KBD.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (301kB) |
|
PDF
külső konzulens_Lénárt Lilla_Németh Szintia küldő baráló.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (227kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p></p><p>Szakdolgozatomban a marketing- és vállalati kommunikáció fókusszal a magyarországi METRO Nagykereskedelem külső és belső kommunikációját vizsgáltam, hangsúlyt fektetve a közösségi média használatára és a kialakított stratégiák feltérképezésére. Elsősorban a marketingszektort érintő változtatásokat vizsgáltam az általam választott vállalatnál, és arra a kérdésre kerestem választ, hogy miként használja jelenleg a cég az eladásösztönzés és a vállalati kommunikáció online és offline lehetőségeit Magyarországon, valamint, hogy a hagyományos, vagy a digitális médiaeszközök használata a hatékonyabb vállalati és vásárlói szempontból. Dolgozatom fejezeteiben az elméleti áttekintés után bemutattam a METRO Nagykereskedelem marketing - és vállalati kommunikációját a gyakorlatban, és elemeztem a 2023-ban is futó, legnagyobb volumenű kampányt, az úgynevezett „Többet olcsóbban” brand kampányt. Szakmai gyakorlatom és gyakornokságom során szerzett tapasztalataimat is felhasználtam a kommunikáció elemzése során. A külső marketingkommunikáció áttekintése során kérdőíves kutatás segítségével arra kerestem a választ, hogy a hagyományos, vagy a digitális és közösségi marketingkommunikációs csatornák közül melyik a leghatékonyabb a kereskedelmi vagy áruházi marketing szempontjából, valamint, hogy a METRO Nagykereskedelem esetében melyik csatorna érvényesül a leginkább. A vállalat szervezeti kommunikációs elemzésének alapját több, a digitális marketingen dolgozó alkalmazottal készített mélyinterjú képezte, amelyek betekintést nyújtottak a vállalat történetébe, fejlődésébe, és a szervezeti kultúrába. Dolgozatom ezen szakaszában feltártam, hogy milyen változások segítenék elő a még jobb vállalati kommunikációt, és mi volna szükséges ehhez a változáshoz, a marketing osztály fókuszában. Szakdolgozatom végén saját készítésű kvalitatív és kvantitatív felmérésekkel alátámasztottam, hogy marketingkommunikációs szempontból az online és az offline média egyaránt hasznosnak bizonyul, továbbá, hogy a szervezeti kultúra fejlődése a vállalaton belül ígéretes. Mindezek után, a szakirodalmak, a felmérések eredményének és a vállalat ismeretének fényében megfogalmaztam javaslataim, mind a marketingkommunikációt, mind a vállalati kommunikációt tekintve.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketing, marketingkommunikáció, szervezeti kommunikáció, szervezeti kultúra, vállalati kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:24 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |