Lénárt Lilla (2023) A METRO Kereskedelmi Kft. szervezeti- és marketingkommunikációjának bemutatása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_véglegesLL_0505.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_LL_KBD.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (301kB) |
|
PDF
külső konzulens_Lénárt Lilla_Németh Szintia küldő baráló.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (227kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a marketing- és vállalatikommunikáció fókusszal a magyarországi METRO Nagykereskedelem külső és belsőkommunikációját vizsgáltam, hangsúlyt fektetve a közösségi média használatáraés a kialakított stratégiák feltérképezésére. Elsősorban a marketingszektortérintő változtatásokat vizsgáltam az általam választott vállalatnál, és arra akérdésre kerestem választ, hogy miként használja jelenleg a cég azeladásösztönzés és a vállalati kommunikáció online és offline lehetőségeitMagyarországon, valamint, hogy a hagyományos, vagy a digitális médiaeszközökhasználata a hatékonyabb vállalati és vásárlói szempontból. Dolgozatomfejezeteiben az elméleti áttekintés után bemutattam a METRO Nagykereskedelemmarketing - és vállalati kommunikációját a gyakorlatban, és elemeztem a 2023-banis futó, legnagyobb volumenű kampányt, az úgynevezett „Többet olcsóbban” brandkampányt. Szakmai gyakorlatom és gyakornokságom során szerzett tapasztalataimatis felhasználtam a kommunikáció elemzése során. A külső marketingkommunikációáttekintése során kérdőíves kutatás segítségével arra kerestem a választ, hogya hagyományos, vagy a digitális és közösségi marketingkommunikációs csatornákközül melyik a leghatékonyabb a kereskedelmi vagy áruházi marketingszempontjából, valamint, hogy a METRO Nagykereskedelem esetében melyik csatornaérvényesül a leginkább. A vállalat szervezeti kommunikációs elemzésének alapjáttöbb, a digitális marketingen dolgozó alkalmazottal készített mélyinterjúképezte, amelyek betekintést nyújtottak a vállalat történetébe, fejlődésébe, ésa szervezeti kultúrába. Dolgozatom ezen szakaszában feltártam, hogy milyenváltozások segítenék elő a még jobb vállalati kommunikációt, és mi volnaszükséges ehhez a változáshoz, a marketing osztály fókuszában. Szakdolgozatomvégén saját készítésű kvalitatív és kvantitatív felmérésekkel alátámasztottam,hogy marketingkommunikációs szempontból az online és az offline média egyaránthasznosnak bizonyul, továbbá, hogy a szervezeti kultúra fejlődése a vállalatonbelül ígéretes. Mindezek után, a szakirodalmak, a felmérések eredményének és avállalat ismeretének fényében megfogalmaztam javaslataim, mind amarketingkommunikációt, mind a vállalati kommunikációt tekintve.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketing, marketingkommunikáció, szervezeti kommunikáció, szervezeti kultúra, vállalati kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:24 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |