A METRO Kereskedelmi Kft. szervezeti- és marketingkommunikációjának bemutatása

Lénárt Lilla (2023) A METRO Kereskedelmi Kft. szervezeti- és marketingkommunikációjának bemutatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_véglegesLL_0505.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_véglegesLL_0505.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_LL_KBD.pdf] PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_LL_KBD.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (301kB)
[thumbnail of külső konzulens_Lénárt Lilla_Németh Szintia küldő baráló.pdf] PDF
külső konzulens_Lénárt Lilla_Németh Szintia küldő baráló.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a marketing- és vállalatikommunikáció fókusszal a magyarországi METRO Nagykereskedelem külső és belsőkommunikációját vizsgáltam, hangsúlyt fektetve a közösségi média használatáraés a kialakított stratégiák feltérképezésére. Elsősorban a marketingszektortérintő változtatásokat vizsgáltam az általam választott vállalatnál, és arra akérdésre kerestem választ, hogy miként használja jelenleg a cég azeladásösztönzés és a vállalati kommunikáció online és offline lehetőségeitMagyarországon, valamint, hogy a hagyományos, vagy a digitális médiaeszközökhasználata a hatékonyabb vállalati és vásárlói szempontból. Dolgozatomfejezeteiben az elméleti áttekintés után bemutattam a METRO Nagykereskedelemmarketing - és vállalati kommunikációját a gyakorlatban, és elemeztem a 2023-banis futó, legnagyobb volumenű kampányt, az úgynevezett „Többet olcsóbban” brandkampányt. Szakmai gyakorlatom és gyakornokságom során szerzett tapasztalataimatis felhasználtam a kommunikáció elemzése során. A külső marketingkommunikációáttekintése során kérdőíves kutatás segítségével arra kerestem a választ, hogya hagyományos, vagy a digitális és közösségi marketingkommunikációs csatornákközül melyik a leghatékonyabb a kereskedelmi vagy áruházi marketingszempontjából, valamint, hogy a METRO Nagykereskedelem esetében melyik csatornaérvényesül a leginkább. A vállalat szervezeti kommunikációs elemzésének alapjáttöbb, a digitális marketingen dolgozó alkalmazottal készített mélyinterjúképezte, amelyek betekintést nyújtottak a vállalat történetébe, fejlődésébe, ésa szervezeti kultúrába. Dolgozatom ezen szakaszában feltártam, hogy milyenváltozások segítenék elő a még jobb vállalati kommunikációt, és mi volnaszükséges ehhez a változáshoz, a marketing osztály fókuszában. Szakdolgozatomvégén saját készítésű kvalitatív és kvantitatív felmérésekkel alátámasztottam,hogy marketingkommunikációs szempontból az online és az offline média egyaránthasznosnak bizonyul, továbbá, hogy a szervezeti kultúra fejlődése a vállalatonbelül ígéretes. Mindezek után, a szakirodalmak, a felmérések eredményének és avállalat ismeretének fényében megfogalmaztam javaslataim, mind amarketingkommunikációt, mind a vállalati kommunikációt tekintve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketing, marketingkommunikáció, szervezeti kommunikáció, szervezeti kultúra, vállalati kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:24
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet