Változások a szervezeti kommunikációban a COVID-19 világjárvány hatására

Szűcs Tünde (2023) Változások a szervezeti kommunikációban a COVID-19 világjárvány hatására. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Szűcs Tünde.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat Szűcs Tünde.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Szűcs Tünde Nyilatkozat nyilvános kezelésről.pdf] PDF
Szűcs Tünde Nyilatkozat nyilvános kezelésről.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (184kB)
[thumbnail of SzűcsTünde_szakdolgozat biralat_2023.pdf] PDF
SzűcsTünde_szakdolgozat biralat_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (128kB)
[thumbnail of opp_szervkomm_SzucsTunde.pdf] PDF
opp_szervkomm_SzucsTunde.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (623kB)

Absztrakt (kivonat)

VÁLTOZÁSOK A SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓBAN A COVID-19 VILÁGJÁRVÁNY HATÁSÁRAA szakdolgozat fő vizsgált kérdése a kereskedelmi vállalkozásokban észlelhető szervezeti kommunikációs struktúra átalakulása a 2019-ben megjelent COVID-19 világjárvány hatására.A kérdéskört több szempontból is vizsgálva, kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerek segítségével elemezve a témakört.Bevezetésként a COVID-19 elterjedésével kialakuló trendek körülírása a szervezeti kultúrákban és az erre adott munkáltatói és munkavállalói reakciók összesítése a széles spektrumú szektorokban.A kapcsolódó szakirodalom segítségével a korábbi szervezeti kommunikációban fellelhető általános mintázatok alakulásának összehasonlítása a jelenlegi trendekkel.A fenti következtetések igazolása minden olyan újonnan megjelent trenddel összefüggésben, amely a munkaerőpiaci szereplők rendszeres kommunikációjában és támasztott igényeiben megjelenik (otthoni munkavégzésre vonatkozó igények vs. irodai jelenlét)A szervezeten belüli- és kívüli kommunikáció átterelődése az online térbe, és ennek különböző összefüggései a munkahatékonyság és az emberi kapcsolatok vonatkozásában. A vezetői kommunikációban kialakult nehézségek az állandóan változó körülmények hatására és a naponta változó jogi szabályozásoknak való megfelelőség.Az új munkavállalók beilleszkedési nehézségei az online kommunikációs struktúra és távolság következtében.A fentiekre vonatkozóan hiteles interjúk és megfigyelések, kérdőíves kutatás eszközének bevonása.A dokumentumok és kutatási eredmények elemzését követően ésszerű következtetések a változások jellegére, és a kialakult üzleti kommunikációs trendekre vonatkozóan. A végső következtetés tartalmazza majd a kutatás során feltárt eredmények társadalmi hatásait, a munkáltatói és munkavállalói oldalon érzékelhető változásokat és azokat a javaslattételeket, amelyek a jövőben előremutatóak és pozitív irányba terelik a szervezeti kommunikációs változásokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi kommunikáció, interperszonális kommunikáció, koronavírus-járvány (COVID-19), szervezeti kommunikáció, változásmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:24
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:24
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47212

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet