Glück Lúcia (2023) A Hasbro és a TakaraTomy globális marketingmenedzsment össztüze: a Beyblade franchise élete. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Lucia Gluck_Beyblade Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (11MB) |
|
PDF
Gluck.Lucia_kulso.biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (296kB) |
|
PDF
Glück Lucia PVÁ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (592kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a japán TakaraTomy játékgyártó és -forgalmazó cég által létrehozott piacvezető spinning top (pörgettyű játék), a Beyblade. 1999 óta az amerikai Hasbro, mint franchise-átvevő árusítja a játékot a Japánon kívüli térségben, viszont az évek során önállósodni kezdett megtagadva az eredeti koncepciót. Emiatt a Beyblade franchise élete kettészakadt. A szakdolgozat szekunder kutatása megismerteti az olvasóval a konfliktus fontos tényezőit, az amerikai és a japán cég marketingmenedzsment különbségeit a 2023-as tavaszi helyzet alapján. A primer kutatás pedig egy kvantitatív kutatás keretében felméri a Beyblade gyűjtők fogyasztói magatartását a két céggel szemben, ami alapján bebizonyítom, hogy az elzárkózott TakaraTomy javára válna, ha kereskedelme megnyílna a globális vásárlói közösség felé, mint ahogy az a többi japán cégnek is javasolt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Anime, B2B, Beyblade, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói magatartás, franchise, Japán, játék, marketing mix |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:24 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |