Online értékesítés szerepe a hazai szállodaipar piacán

Salamon Edina (2023) Online értékesítés szerepe a hazai szállodaipar piacán. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Salamon Edina - BCZDU4 diplomadolgozat.pdf] PDF
Salamon Edina - BCZDU4 diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Salamon Edina diplomamunka - Bírálati lap.pdf] PDF
Salamon Edina diplomamunka - Bírálati lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (166kB)
[thumbnail of Salamon Edina.pdf] PDF
Salamon Edina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (220kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr">⦁<span style="white-space:pre;"> </span>BEVEZETÉS</p><p dir="ltr">Dolgozatomban az Online értékesítés szerepét szeretném vizsgálni a hazai szállodaipar piacán munkahelyem, az Erzsébet Királyné Szálloda példáján szemléltetve. Tanulmányaimat Gödöllőn végeztem a Szent István Egyetem turizmus-vendéglátás felsőoktatási szakképzésén, majd később alapszakján. 2019 januárjában felsőoktatási szakképzésem 4.félévében szakmai gyakorlatomat a Nefelejcs Vendégházban töltöttem, ez volt az első munkaköröm a szállodaiparban. Szakmai gyakorlatom ideje alatt megtanultam kezelni több online szálláshelyfoglaló oldalt, melyeken a vendégház az oldalnak fizetett jutalék ellenében értékesítette szobáit. 2020 áprilisától az Erzsébet Királyné Szálloda*** szállodában dolgozok teljes munkaidőben recepciós munkakörben. Közel 2 év alatt megismertem a vendégházban használt oldalakon felül számos más online foglalási felület kezelését is. Ezenfelül betekintést nyertem abba, hogy mennyire fontos minél több oldalon értékesíteni a szolgáltatásainkat, valamint mekkora hatással bír értékesítés szempontjából többek közt az, ha kedvező szálláscsomagokat összeállítunk az érdeklődők részére. Megismertem különböző módszereket is, ahogyan ösztönözni tudjuk az Online Travel Agency felületeken foglalt vendégeket arra, hogy kedvezményért cserébe közvetlenül az elérhetőségeinket vagy saját weboldalunkon keresztül foglaljanak.</p><p dir="ltr">Mesterképzéses tanulmányaim lezárásaként egy olyan témájú diplomadolgozatot szerettem volna, ahol össze tudom kapcsolni alapképzésen tanult turizmus tanulmányaimat jelenlegi munkahelyemmel és marketing területén is megállja a helyét diplomadolgozatom témájaként. Ennek következtében választottam az online értékesítés szerepe a hazai piacokon témát a felsorolt lehetőségek közül. Ezt a címet később leszűkítettem a hazai szállodaipar piacára, amit az Erzsébet Királyné Szálloda példáján kívánok szemléltetni.</p><p dir="ltr">Dolgozatom szakirodalmi áttekintésében ismertetem az internet fogalmát és kialakulását, az elektronikus kereskedelem alapfogalmát többféle megközelítésben. Ezenkívül ismertetem az interneten történő értékesítés előnyeit és hátrányait. Bemutatom az online értékesítés különböző kereskedelmi modelljeit is, valamint az elektronikus kereskedelem kialakulását és fejlődését hazai és nemzetközi viszonylatban is vizsgálva. Ezt követően bemutatom az online értékesítés jelenlegi helyzetét hazánkban, valamint azt, hogy többféle kutatás és a jelenlegi gazdasági helyzet alapján mi várható a szektorban a jövőben. Ezután kitérek a szállodaiparra és bemutatom az online értékesítés szerepét a szállodaiparban, az előnyeire és a különböző értékesítési módokra fókuszálva. Rátérek a szállodai online értékesítés egyik legnagyobb szereplőire, az online utazási irodákra. Az OTA oldalak kialakulását is ismertetem, valamint bemutatom azt is, hogy pontosan mit takar ez a kifejezés. Szakirodalmi áttekintésem utolsó fejezetében a manapság legelterjedtebb szállodai online marketing eszközöket szemléltetem az Erzsébet Királyné Szálloda példája alapján.</p><p dir="ltr">Kérdőíves kutatásom első alfejezetében a hipotéziseim és a kutatási körülmények ismertetése után bemutatom, hogy személyes ismerőseim, valamint kollégáim körében közösségi oldalon megosztott kérdőíves kutatásommal felmértem azt, hogy milyen mértékben élnek az online szállásfoglalás lehetőségével. Kutatásomban kiderítettem azt is, mely szempontok ösztönzik a válaszadókat arra, hogy a szálláshely felhívása vagy E-mail formájában történő, esetleg személyes foglalás helyett online szállásfoglaló felületen foglaljanak szobát. Feltérképeztem azt, hogy a kitöltők milyen gyakran élnek az online szállásfoglalás lehetőségével, milyen típusú szálláshelyre szoktak online foglalási felületen szobát foglalni és jellemzően hány vendégéjszakát szoktak lefoglalni. Amennyiben igénybe vették már ezt a szolgáltatást mennyire voltak elégedettek a foglalás menetével, a fizetési módokkal, valamint az ügyintézéssel. Arról is kívánok visszajelzéseket kapni, hogy melyik online szállásfoglaló oldalt használják a legszívesebben a kérdőív kitöltői. A kapott eredményeket statisztikai elemzések segítségével diagrammok formájában szemléltetem.</p><p dir="ltr">Saját kutatásomban a második alfejezetében mélyinterjút készítek munkahelyem, az Erzsébet Királyné Szálloda***superior vezetőségének két tagjával, Gombás Máté Front Office &amp; Online Sales Managerrel és Major István szállodaigazgatóval. A mélyinterjús kutatásom két alanya kérdéseimre válaszolva kifejtette többek között, hogy véleményük szerint miért fontos a szálloda minél több online felületen való hirdetése, milyennek kell kialakítani ideálisan a szálloda weblapját, valamint a szálláshely szemszögéből nézve mik az előnyei és hátrányai az online szállásközvetítő oldalakkal való szerződéskötésnek, és szobáink közvetítői felületeken való hirdetésének. Kifejtették véleményüket arról is, hogy miként lehetne növelni a direkt foglalásaink számát.</p><p dir="ltr">Következtetések, javaslatok fejezetemben felállítom hipotéziseimet, majd kérdőíves, és mélyinterjús kutatásaim alapján kapott eredmények, majd szakirodalmi megállapítások által megerősítem, valamint cáfolom azokat, valamint ismertetem azt, hogy a kapott eredményekből milyen megállapításokat kaptam a témára vonatkozóan és ezáltal igazolom vagy elutasítom a hipotézist. Kifejtem személyes véleményemet a témával kapcsolatban, majd összegzem diplomadolgozatomat.</p><p><br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Gombás Máté
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Erzsébet Királyné Szálloda Kft, internetes értékesítés, online értékesítés, szálláshely-szolgáltatás, szállodaipar, szolgátatásmarketing, vállalati tevékenység
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:24
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet