Mi alapján választanak az emberek maguknak telekommunikációs szolgáltatót, avagy miért ekkora Magyar Telekom előnye a telekommunikációs piacon

Katona Patrik (2023) Mi alapján választanak az emberek maguknak telekommunikációs szolgáltatót, avagy miért ekkora Magyar Telekom előnye a telekommunikációs piacon. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Mi alapján választanak az emberek maguknak telekommunikációs szolgáltatót, avagy miért ekkora Magyar Telekom előnye a telekommunikációs piacon.pdf] PDF
Mi alapján választanak az emberek maguknak telekommunikációs szolgáltatót, avagy miért ekkora Magyar Telekom előnye a telekommunikációs piacon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Katona Patrik.pdf] PDF
Katona Patrik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (222kB)

Absztrakt (kivonat)

1876. február 14. napján a világ örökre megváltozott.De mi is történt ezen a napon több, mint 147 éve? Egy Alexander Graham Bellnevezetű férfi szabadalmi kérvényt nyújtott be, melyet március 7.-én meg iskapott, ezzel örökre megváltoztatva a világot és az emberek életét. Bell nevéta telekommunikáció atyjaként is emlegetik, hiszen találmánya utat nyitott akésőbb Puskás Tivadar által fejlesztett telefonhírmondónak, amit a mai rádióelődjeként tartunk számon. De miért is lényeges ez a marketing világát nézve?Ezen találmányok nem csak az emberek és a világ működését változtatták meg azzal,hogy lehetőséget biztosítottak a közvetlen adat-és információ átvitel számára.Ezzel együtt megteremtették az alapot a jelen legfontosabb és legnagyobb eléréseitgeneráló telekommunikációs eszközöknek, mint például a rádió, mobiltelefon, televízió.Ennek okán kiváló alapot biztosítanak egy kutatáshoz a Magyarországon jelenlegtevékenységet végző telekommunikáció cégek hiszen ahhoz, hogy televíziótnézzünk vagy használjuk az internetet egy szolgáltatóval szerződést kell kötnünk,aki ezt biztosítja számunka. Az országban jelenleg a négy legnagyobb cég,akiken keresztül igénybe vehetjük ezen szolgáltatásokat a Magyart Telekom Nyrt.,Vodafone Magyarország Zrt., Yettel Magyarország Zrt. és a DIGI Távközlési ésSzolgáltató Kft.Az előző bekezdésben felsorolt négy szolgáltató közüla dolgozatomban a Magyar Telekom Nyrt. helyzetét szeretném bemutatni atelekommunikációs szegmensen belül majd összehasonlítani marketing szempontbóla legnagyobb konkurens szolgáltatókkal, a vezetékes és mobilszolgáltatásokpiacán egyaránt.A kutatás első lépéseként a cég történelmi hátterét szerettemvolna jobban megismerni és felkutatni, hogy megértsem honnan és milyen módonvált a Magyar Telekom Magyarország piacvezető és egybenlegnépszerűbbszolgáltatójává.A Telekom történelmi hátterének megismertetése után amarketinget, mint fogalmat kívánom alapvetően bemutatni két értelmezéssegítségével és azok összehasonlításával. A fogalom tisztázását követően amarketingmixre helyeztem át a hangsúlyt, ahol ismertetem az alapvető 4P modelltés a szolgáltatásmarketingben használt 7P modell elemeit és történelmi hátterétegyaránt. Ezt követően a marketingkommunikációra térek át, amelynek előszörelhelyezkedését kívánom ismertetni a marketingmixen belül majd a legismertebbformáit veszem sorra, ezt követően pedig két nézőpontból vizsgálom meg amarketingkommunikáció fogalmát és ezek alapján megpróbálom szemléltetni mekkorajelentősége is van egy vállalat életében. Ezek ismeretében pedig amarketingkommunikációs eszközök csoportjait fogom szemléltetni. Miután tisztáztamezeket a fogalmakat a marketing és a távközlés kapcsolatára térünk át, ahol aztkívánom prezentálni, hogy mennyire fontos a marketing szerepe a távközlésben ésmilyen sok marketingkommunikációs eszközt használnak a szegmens résztvevői,illetve, hogy a távközlésnek is mennyire fontos szerepe van a marketingéletében.A történelmi háttér, illetve a marketing és atávközlés kapcsolatának ismeretében négy hipotézist állítottam fel. Melyekről akutatómunkám végén kívánok döntést hozni.A hipotéziseimfelállítását követően megkezdtem a kutatásomat a szegmens vezető szolgáltatóiközött, és ezen adatok felkutatásával és elemzésével szeretném elsődlegesen bemutatnia cégek piaci részesedését egyaránt a mobil és a helyhez kötött szolgáltatások esetébenés igazolni azon állításomat, hogy a Magyar Telekom minden szolgáltatásesetében kiemelkedő fölénnyel uralja a piacot a versenytársakkal szemben.A dolgozat következő részében szeretném ismertetni aprimer kutatásom során szerzett eredményeimet, ezen kutatás során kérdőívsegítségével kívántam információt szerezni arról, hogy vajon az emberek mialapján választanak maguknak telekommunikációs szolgáltatót és miért a MagyarTelekom a legnépszerűbb ezen piacon.Ezt követően kívánok rátérni majd a következőhipotézisem igazolására és alátámasztására, hogy a versenytársakkal szemben aMagyar Telekom ügyfelei rendelkeznek legnagyobb arányban családi csomaggal, amelyegy fontos szempont a szolgáltatásokat nyújtó cég kiválasztása során mivel azilyen csomaggal rendelkezők sokkal elégedettebek a nekik nyújtottkedvezményekkel, amely lehet az egyik lehetséges oka a Telekom nagy fölényének,mivel náluk erre régebb óta van lehetőség, mint a konkurenciánál.Miután megvizsgáltam, hogy a Telekom minden szolgáltatástekintetében piacvezető pozíciót foglal-e el és az ő ügyfeleik rendelkezneklegnagyobb arányban családi csomaggal, ezt követően azon állításomat kívánomeredményeimmel igazolni, hogy a megkérdezett korosztályok közül egyaránt mindenvizsgált korosztályra nagyobb hatással vannak a személyes kommunikációseszközök (BTL) mint a tömegkommunikációs eszközök (ATL).Végezetül pedig a gyűjtött információim és kérdőíveredményei alapján szeretném igazolni azon hipotézisemet, hogy a megkérdezett korosztályokközül nagyobb az aránya azoknak, akik változtatták már meg korábbielképzeléseiket az üzletben hallottak vagy látottak alapján.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 7P modell, marketing, marketingkommunikáció, szolgáltatásmarketing, telekommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:23
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet