Beliczai Zorka (2023) A fogyasztói tudatosság vizsgálata az elektronikai termékek területén. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A fogyasztói tudatosság vizsgálata az elekronikai termékek területén-Beliczai-Zorka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
SZD.BeliczaiZorka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (422kB) |
|
PDF
Külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (109kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Dolgozatom témája a fogyasztói tudatosság vizsgálata az elektronikai termékeken keresztül. Azért ezt a témát választottam, mivel szerintem jelenleg ez egy virágzó terület, ezért fontosnak tartom a tudatosság vizsgálatát. A fogyasztói tudatosság az utóbbi években egyre fontosabbá vált a modern társadalomban. Az elektronikai cikkek egyre fontosabb szerepet töltenek be mindennapi életünkben, és ezeknek a termékeknek a környezetre és az egészségre gyakorolt hatása nagyon nagy. Az embereknek egyre több információra van szüksége ahhoz, hogy megértsék a vásárlási döntéseik hatását, és hogy tudatosan tudják kiválasztani a termékeket.</p> <p> A kutatásom céljaként azt tűztem ki, hogy megtudjam manapság mennyire tudatos döntés egy-egy termék megvásárlása, mennyire befolyásolhatók az emberek reklámokkal, mennyire készülnek fel egy nagyobb termék megvásárlása előtt, vagyis hogyan tájékozódnak, mennyire gyakoriak manapság az impulzusvásárlások.</p> <p> A dolgozatomban először az alapfogalmakat szeretném tisztázni vagyis fogyasztói magatartás mit jelent, mik a befolyásoló tényezők és, hogyan változott az elmúlt időben. Majd a fogyasztói tudatosságot szeretném ismertetni, mint fogalom, és hogy mennyire van rá hatással az online marketing és az impulzusvásárlások. Szeretnék kitérni az elektronikai cikkere, és hogy ott hogyan alakulnak a vásárlások, vagyis mennyire megfontoltak az emberek egy termék vásárlásakor. A környezeti hatásokról is fogok írni, hiszen ez a rész sem elhanyagolható. A kérdőíves kutatásomat is szeretném bemutatni, majd a mélyinterjú eredményeit is.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikai ipar, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fenntartható fogyasztás, fogyasztói piac, környezettudatosság, Y generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:23 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |