A fogyasztói tudatosság vizsgálata az elektronikai termékek területén

Beliczai Zorka (2023) A fogyasztói tudatosság vizsgálata az elektronikai termékek területén. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A fogyasztói tudatosság vizsgálata az elekronikai termékek területén-Beliczai-Zorka.pdf] PDF
A fogyasztói tudatosság vizsgálata az elekronikai termékek területén-Beliczai-Zorka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZD.BeliczaiZorka.pdf] PDF
SZD.BeliczaiZorka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (422kB)
[thumbnail of Külső bírálat.pdf] PDF
Külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (109kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Dolgozatom témája a fogyasztói tudatosság vizsgálata az elektronikai termékeken keresztül. Azért ezt a témát választottam, mivel szerintem jelenleg ez egy virágzó terület, ezért fontosnak tartom a tudatosság vizsgálatát. A fogyasztói tudatosság az utóbbi években egyre fontosabbá vált a modern társadalomban. Az elektronikai cikkek egyre fontosabb szerepet töltenek be mindennapi életünkben, és ezeknek a termékeknek a környezetre és az egészségre gyakorolt hatása nagyon nagy. Az embereknek egyre több információra van szüksége ahhoz, hogy megértsék a vásárlási döntéseik hatását, és hogy tudatosan tudják kiválasztani a termékeket.</p> <p>&nbsp;A kutatásom céljaként azt tűztem ki, hogy megtudjam manapság mennyire tudatos döntés egy-egy termék megvásárlása, mennyire befolyásolhatók az emberek reklámokkal, mennyire készülnek fel egy nagyobb termék megvásárlása előtt, vagyis hogyan tájékozódnak, mennyire gyakoriak manapság az impulzusvásárlások.</p> <p>&nbsp;A dolgozatomban először az alapfogalmakat szeretném tisztázni vagyis fogyasztói magatartás mit jelent, mik a befolyásoló tényezők és, hogyan változott az elmúlt időben. Majd a fogyasztói tudatosságot szeretném ismertetni, mint fogalom, és hogy mennyire van rá hatással az online marketing és az impulzusvásárlások. Szeretnék kitérni az elektronikai cikkere, és hogy ott hogyan alakulnak a vásárlások, vagyis mennyire megfontoltak az emberek egy termék vásárlásakor. A környezeti hatásokról is fogok írni, hiszen ez a rész sem elhanyagolható. A kérdőíves kutatásomat is szeretném bemutatni, majd a mélyinterjú eredményeit is.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Pólya Éva
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK
Rátky Rita
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikai ipar, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fenntartható fogyasztás, fogyasztói piac, környezettudatosság, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:23
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet