A fogyasztói tudatosság vizsgálata az elektronikai termékek területén

Beliczai Zorka (2023) A fogyasztói tudatosság vizsgálata az elektronikai termékek területén. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A fogyasztói tudatosság vizsgálata az elekronikai termékek területén-Beliczai-Zorka.pdf] PDF
A fogyasztói tudatosság vizsgálata az elekronikai termékek területén-Beliczai-Zorka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZD.BeliczaiZorka.pdf] PDF
SZD.BeliczaiZorka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (422kB)
[thumbnail of Külső bírálat.pdf] PDF
Külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (109kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája a fogyasztói tudatosságvizsgálata az elektronikai termékeken keresztül. Azért ezt a témátválasztottam, mivel szerintem jelenleg ez egy virágzó terület, ezért fontosnaktartom a tudatosság vizsgálatát. A fogyasztói tudatosságaz utóbbi években egyre fontosabbá vált a modern társadalomban. Azelektronikai cikkek egyre fontosabb szerepet töltenek be mindennapi életünkben,és ezeknek a termékeknek a környezetre és az egészségre gyakorolt hatása nagyonnagy. Az embereknek egyre több információra van szüksége ahhoz, hogy megértséka vásárlási döntéseik hatását, és hogy tudatosan tudják kiválasztani atermékeket.Akutatásom céljaként azt tűztem ki, hogy megtudjam manapság mennyire tudatosdöntés egy-egy termék megvásárlása, mennyire befolyásolhatók az emberekreklámokkal, mennyire készülnek fel egy nagyobb termék megvásárlása előtt,vagyis hogyan tájékozódnak, mennyire gyakoriak manapság az impulzusvásárlások.Adolgozatomban először az alapfogalmakat szeretném tisztázni vagyis fogyasztóimagatartás mit jelent, mik a befolyásoló tényezők és, hogyan változott azelmúlt időben. Majd a fogyasztói tudatosságot szeretném ismertetni, mintfogalom, és hogy mennyire van rá hatással az online marketing és azimpulzusvásárlások. Szeretnék kitérni az elektronikai cikkere, és hogy otthogyan alakulnak a vásárlások, vagyis mennyire megfontoltak az emberek egytermék vásárlásakor. A környezeti hatásokról is fogok írni, hiszen ez a részsem elhanyagolható. A kérdőíves kutatásomat is szeretném bemutatni, majd amélyinterjú eredményeit is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikai ipar, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fenntartható fogyasztás, fogyasztói piac, környezettudatosság, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:23
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet